Leģendārās autobūves rūpnīcas “RAF” atdzimšana
Latvijā tiek plānota autobūves rūpnīcas “Rīgas Autobusu Parka” atdzimšana bijušajā mikroautobusu rūpnīcā Jelgavā.
Kā vēsta Tvnet, atsaucoties uz Rossijskaja gazeta, 30. augustā reģistrētā SIA ar nosaukumu “Rīgas Autobusu Fabrika, RAF” ir veidota, lai pirmām kārtām ražotu elektriskos pilsētas transportus mazās sērijās.
“Faktiski [bijušajā rūpnīcā] RAF grib sākt izlaist pilsētas mikroautobusus ar elektropiedziņu, kā arī nelielus trolejbusus. Visticamāk, tas būs transportlīdzeklis uz vienas bāzes vai autobusa un trolejbusa hibrīds, kas varēs pieslēgties kontakttīklam, lai veiktu uzlādi un pārvietotos, kā arī tam būs sava rezerve kustībai ar akumulatoriem” stāstījis K. Šumeiko, kas jaundibinātā SIA īpašnieks.
Viņš arī ir pārliecināts par to, ka šādam transportlīdzeklim ir milzīgs potenciāls un ka tam būs pieprasījums, pateicoties aizvien stingrākajām ekoloģiskajām normām Eiropas pilsētās, kas ierobežo pieļaujamo izmešu daudzumu.
RAF jau 70-tajos gados ražoja elektromobiļus. Kad RAF – 2203 modelis nonāca uz konveijera, rūpnīcā tika izstrādāts eksperimentāls elektromobilis uz šī modeļa bāzes, un tas saucās RAF – 2207. Tika izgatavotas sešas šādas automašīnas ar maiņstrāvas elektromotoru. Akumulatora baterijas tika izvietotas automašīnas aizmugurējā salona daļā, kā rezultātā sēdvietu skaits šajā mikroautobusa modelī tika samazināts līdz 9. 1979. gadā Olimpisko spēļu vajadzībām, kas notika 1980. gadā Maskavā uz RAF – 2203 bāzes tika izlaists elektriskais mikroautobuss RAF – 2910. Šis elektromobilis ar vienu uzlādi spēja nobraukt līdz pat 100 km, taču maksimālais ātrums nepārsniedza 30 km/h. 1982. gadā tika izgatavots modelis RAF – 2210, kas tika izmantots kā maršruta taksometrs pilsētās. Šis elektromobilis spēja nobraukt apmēram 70 km ar vienu uzlādi un tā maksimālais ātrums bija 65 km/h. Līdz mūsdienām ir saglabājies neliels skaits elektrisko šīs rūpnīcas modeļu un viens no tiem, RAF – 2802 Elektro, kas izgatavots 1982. gadā, ir apskatāms Rīgas Motormuzejā.