Renault neizvēlas lētākas baterijas
Renault nesenais elektrifikācijas pasākums eWays ElectroPOP izklāstīja par autoražotāja plāniem popularizēt elektroauto un piedāvāt tos par pieejamām cenām. Diemžēl, tas netiks darīts ar lētākām baterijām.
Renault nesenais elektrifikācijas pasākums eWays ElectroPOP izklāstīja par autoražotāja plāniem popularizēt elektroauto un piedāvāt tos par pieejamām cenām. Diemžēl, tas netiks darīts ar lētākām baterijām.
Mūsdienās, kad autoražotājs paziņo par nākotnes plāniem, piemin baterijas, kas neizmantos kobaltu un būs krietni lētākas. Tipiski stāsts ir par dzelzs fosfāta baterijām (LiFePo4). Šīs baterijas ir sevi pierādījušas un arī Tesla tādas izmanto saviem lētākajam EV. Arī Volkswagen saka, ka masu produktiem izmantos LiFePo4. LiFePo4 ir ne tikai lētākas baterijas, bet tās ir arī bez kobalta, lai gan dažos aspektos atpaliek no NCM (niķelis, kobalts, mangāns) savienojuma, kas tiek tipiski lietots EV baterijās.
Tomēr Renault nolēmuši, ka neies šo ceļu. Renault turpinās NCM ceļu. Ir vispārīgi pieņemts, ka, baterijām sasniedzot 100$/kWh cenu komplekta (nevis šūnu) līmenī, EV būs vienā cenā ar ICE. No prezentācijas varēja izsecināt, ka šobrīd Renault baterijas maksā 170$/kWh un 2025.g. tās būs 100$/kWh. No tā arī izriet, ka sagaidāmais Renault 5, nebūs ekonomiskajā klasē…
Konferences laikā arī tika runāts par to, ka tiks pāriets uz 800V sistēmu un tiks piedāvāta V2G funkcija, bet svarīgākais šobrīd EV adoptācijā tomēr ir to cenas pieejamība. Renault neizziņoja, cik maksās Renault 5, bet pieminēja, ka tam cena pret piedāvāto autonomiju attiecība ir 69€. No tā var izsecināt, ka tas maksās ~27’600 €. Aptuveni tik pat, cik tagad maksā Renault ZOE. Ņemot vērā, ka daudzas valstis jau būs pārstājušas subsidēt EV ap to laiku, kad Renault 5 būs pieejams, tad tas pat būs dārgāks par ZOE. Šis EV nesolās būt masu EV, kā to pasniedz Renault.
Neizvēloties piedāvāt baterijas, kas ir ne tikai bez kobalta, bet arī ievērojami lētākas, Renault liekas, ka apzināti bremzē EV adoptāciju. Konferencē viņi minēja, ka baterijas sastāda 40% no ražošanas izmaksām, un tāpēc, ka viņiem jau šobrīd ir vienas no dārgākajām baterijām (Tesla un VW jau ir zem 100$/kWh), liekas vēl pārsteidzošāk, ka netiek veikta izvēle par labu LiFePo4. Tādā veidā tiktu ar vienu līgumu jau panākts 2024.g. mērķis vismaz.
Šobrīd izskatās, ka 2024. gadā Tesla būs lētāka izvēle par Renault…
Varbūt kad auto baterijās vairs neizmantos kobaltu, tad varēs pievērsties tam ko izmanto degvielas attīrīšanai?
Kobaltam?