Kanāda aizliegs jaunu iekšdedzes automašīnu tirgošanu no 2035. gada

1
Petro-Canada uzlāde

Arī Kanāda ir pievienojusies to valstu skaitam, kas paziņojušas par gaidāmo aizliegumu pārdot jaunas ar iekšdedzes dzinēju aprīkotas automašīnas. Kanāda ir izvirzījusi 2035. gada mērķi, lai paātrinātu elektrisko transportlīdzekļu ieviešanu.

Dažu pēdējo gadu laikā vairākas valstis ir paziņojušas par plāniem pārtraukt atļaut ar iekšdedzes dzinēju darbināmu transportlīdzekļu tirdzniecību. Norvēģija ir līdervalsts šajā frontē, un tās mērķis ir līdz 2025. gadam pārtraukt jaunu ar fosilo degvielu darbināmu transportlīdzekļu izmantošanu.

Lielākā daļa citu valstu tālu atpaliek no Norvēģijas elektroauto adaptācijas līmeņa, tomēr to skaits, kas paziņojušas par līdzīgiem mērķiem, kļūst aizvien lielāks. Lielbritānija, Nīderlande, Zviedrija, Īslande un daudzas citas valstis līdz 2030. gadam vai 2040. gadam ieviesīs jaunu automašīnu ar iekšdedzes dzinējiem tirgošanas aizliegumu.

Kanādas valdība noteikusi, ka līdz 2035. gadam Kanādā 100% no automobiļu un pasažieru kravas automašīnu pārdošanas būs bezemisiju. Nav skaidrs, vai valdība gatavojas paziņot par jauniem stimuliem, lai paātrinātu EV ieviešanu, lai sasniegtu šo mērķi, taču Kanādai jau ir 5000 $ subsīdija jaunu elektrisko transportlīdzekļu iegādei zem 55 000 $.

Uzlādēts viedoklis

Šādi aizliegumi ir noderīgi, lai publikai atgādinātu par to, ka iekšdedzes dzinēja dienas ir skaitītas. Tomēr ir jāsaprot, ka pārmaiņas notiks daudz ātrāk – aizvien lielāks ir EV piedāvājums un to cenas kļūst aizvien konkurētspējīgākas. Arī daudzi autoražotāji ir noteikuši, līdz kuram gadam vēl ražos ekspluatācijas vietā nāvīgus izmešus radošas automašīnas.

Valstu un autoražotāju apņemšanās transportā atļaut tikai bezizmešu risinājumus.
Valstu un autoražotāju apņemšanās transportā atļaut tikai bezizmešu risinājumus

Par cenu paritāti masām jau varam runāt ap 2025. gadu. Pēc tam būtu jābūt ļoti specifiskam pamatojumam, lai, izvēloties jaunu automašīnu, kāds izvēlētos iekšdedzes. Tas, protams, nenozīmē, ka viss būs vienos vārtos. Noteikti pārejas posms turpināsies vēl pāris gadus pēc tam. Toties varam droši uzskatīt, ka šī desmitgade ir pēdējā, kurā uztveram iekšdedzes dzinēju, kā normālu izvēli.

Ja rakstā pamanīji kļūdu, padod mums par to ziņu, iezīmējot ačgārno tekstu un nospiežot Ctrl+Enter. Paldies!

5 1 balsojums
Raksta novērtējums
Pieraksties
Paziņojums no
guest
1 Komentārs
jaunākais
vecākais visbalsotākais
Iekšējās atsauksmes
Skatīt visus komentārus
Dinars
06/07/2021 00:44

ļaunais biznesa plāns – sapirkties pa lēto lietotus grabažas. pēc tam varēs ar peļņu ietirgot purkšināšanas un zobratu štepselēšanas fanātiem.

1
0
Dalieties ar savām domām/komentējiet!x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: