Renault prezentē Renault 4 E-Tech Electric
Renault turpina atdzīvināt ikonas. Renault 4 E-Tech ir mūsdienu versija par 1960. gadu ikonu, kas pievilinās ne tikai ar izskatu.
Renault 4 E-Tech tika paziņots 2022. gada Parīzes autoizstādē ar 4EVER Trophy konceptmodeli. Tolaik daudzi bija vīlušies par tā pārāk uzpūstajām formām. Renault ir pratušies, lai mūsdienās palaistu Renault 4 E-Tech kā daudzpusīgu mūsdienu kompaktauto.
Retrofutūristiskais izskats un ar atveramo audekla jumtu Plein Sud, tas ir nepārprotami simbolizē, ka ir gatavs piedzīvojumiem. Tomēr ne tikai ārēji šī mašīna piesaistīs uzmanību – izkārtojums ir paredzēts, ka būs modulārs, vienlaikus piedāvājot salīdzinoši ietilpīgu bagāžnieku. Tam pāri visam drošības un vienkārši mūsdienās pieprasītas tehnoloģijas nodrošinās gan drošību, gan izklaidi, gan attālo pārvaldību.
Renault 4 vēsturē iegāja kā daudzfunkcionāla, ietilpīga un vienkārši vadāma automašīna. Tā bija ne tikai iecienīta izvēle parastajiem cilvēkiem, pilsētniekiem un zemniekiem, pasta nodaļai un žandarmērijai, bet arī ieguva savu vārdu autosportā un rallijā. Renault 4 bija veiksmes stāsts Francijā un visā pasaulē – 30 gadu laikā tas tika pārdots 8 135 424 eksemplāros piecos kontinentos un vairāk nekā simts valstīs, padarot to par Renault vislabāk pārdoto modeli pasaules līmenī. Renault 4 E-Tech Electric būs jāspēj nest šis vārds tālāk.
B segmenta Renault 4 E-Tech, kas ir 100% elektrisks, ar 4,14 m garumu ir lielāks nekā Renault 5 — automašīna, ar kuru tam ir kopīga platforma un 68% tā sastāvdaļu. Jaunais Renault 4 attiecībā pret jauno Renault 5 ir līdzīgi kā Captur attiecībā pret Clio. Automašīnai ir garāka garenbāze, lai maksimāli palielinātu iekšējo telpu, un tajā ir plakaniski nolokāms priekšējā pasažiera sēdeklis. Bagāžnieks piedāvā 420 litrus telpu ar 35 litru zemgrīdas laukumu uzlādes kabelim vai kam citam, ko negribēsies likt lielajā nodalījumā.
Renault 4 E-Tech Electric piedāvās bagāžas nodalījuma telpu ar moduļu izkārtojumu, piedāvājot 420 litru ietilpību, zemu bagāžnieka slieksni, atjautīgus noglabāšanas nodalījumi. Kombinācijā ar nolokāmu aizmugurējo sēdekļu rindu varēs arī plakaniski nolocīt priekšējā pasažiera sēdekli. Tajā pašā laikā ar palielāku klīrensu un uzlaboto Extended Grip vilces kontroles sistēmu varēs braukt komfortabli gan uz asfalta, gan pa nelīdzeniem ceļiem.
Elektroauto fani būs priecīgi dzirdēt, ka šim Renault būs ilgi gaidītais One Pedal driving. Pārējie atzinīgi novērtēs līdz pat 400 km iespējamo nobraukumu starp uzlādēm. Tas ir iespējams dēļ platformas, kas tiek koplietota ar Renault 5 E-Tech electric. Tas nozīmē, ka Renault 4 cena būs konkurētspējīga, jo platforma nodrošina apjomradītus ietaupījumus.
Izmantojot Renault 4 E-Tech Electric, Renault turpina ieviest elektriskos transportlīdzekļus Eiropā. Šis jaunākais modelis papildina jau tā plašu klāstu ar Megane, Scenic pilnīgi jauno Renault 5 E-Tech Electric. Bet mums pietrūka kompaktas automašīnas ar plašu ietilpību. Tagad ar šo daudzpusīgo, funkcionālo, modulāro modeli ar lielu, viegli pielietojamu bagāžnieku, mums tas ir. Auto, kas spēj apmierināt visdažādākās ikdienas vajadzības. Tas būs populārs elektromobilis, kas atbildīs savam laikam, piedāvājot daudzas noderīgas tehnoloģijām braukšanai un komfortam.
Fabrice Cambolive, Renault zīmola izpilddirektors
Renault 4 E-Tech Electric tehniskie parametri:
- Cena: Nav zināma, bet tiek lēsts, ka tā būs par 10% lielāka nekā Renault 5 (~32 000 €)
- Maksimālā distance starp uzlādēm: līdz 400km (52 kWh versijai), līdz 300 km (40 kWh)
- Ātrā uzlāde: līdz 100kW (15-80% 30min)
- Lēnā uzlāde: līdz 11kW (0-100% 5h 45min)
- Motora jauda: 110kW (150 Zs), 245 Nm
- Bagāžnieka tilpums: 420 litri
- Priekšējais bagāžnieks: nav
- Divvirzienu uzlāde: V2L līdz 3.6kW, V2H līdz 11kW, V2G līdz 11kW
Bet tas nav viss…
Pēc veiksmīgās sadarbības programmas “5 movements” (“5 kustības”) pagājušajā gadā, kas tika organizēta ap Renault 5 E-Tech Electric, Renault nolēma rīkoties tāpat, lai Parīzes autoizstādē atklātu Renault 4. Renault paziņoja, ka apvieno spēkus ar vairākiem Francijas jaunuzņēmumiem, ko nosauca par “4 movements” (“4 kustības”), – e-mobilitātei visiem transporta veidiem.
“4 movements” ir daļa no Renault ambīcijām sadarboties ar Francijas uzņēmumiem, kas veidos rītdienas mobilitāti, lai izveidotu jaunu ilgtspējīgu ekosistēmu. Šīs kustības palaišana ir galvenais posms Renault plānos pārveidot pārvietošanās veidu, izmantojot videi draudzīgus risinājumus un viedāku pieeju mobilitātei, kas ir arī jautrāka.
Šie četri mobilitātes līdzekļi būs pieejami iepriekšējai pasūtīšanai Parīzes autoizstādē, un tie ir paredzēti neliela apjoma ražošanai. Tie būs pieejami no nākamā gada pavasara, gluži kā Renault 4.
Audum jumts ļoti palīdzēs ziemā uzturēt siltumu ziemā 😁
Retro iedvesmoti elektroauto padara visu autobūves tirgu jo interesantāku. Redzēs vai šim trendam sekos arī citi ražotāji, bet to aizsāka amerikāņi ar Ford Mustang un vēlāk arī ar Chevrolet Camaro un Dodge challenger jau pirms 20 gadiem un tas bija ļoti veiksmīgs gājiens. Var iedomāties Opel Manta, Ford Capri, Audi Quatro, Lancia Delta Integrale, BMW haizivis…
Ford jau prezentēja Capri – tas kaut kā neatgādina veco Capri