Auto eksperti un slavenības sāk vērtēt labākos elektroauto konkursā Latvijas E-auto 2024/25

0

Pasākumu sērijas Latvijas E-auto 2024/2025 pirmajā testa braucienā, kurš startēja Biķernieku motoru sporta sacīkšu trasē, piedalījās 22 elektriskās automašīnas ļoti plašā cenu amplitūdā. Tās izmēģināja gan auto profesionāļi un autosportisti, gan entuziasti, biznesa nozares pārstāvji un sabiedrībā populāri cilvēki.

Latvijas E-auto 2024/2025 pirmais testa brauciens

Latvijas E-auto 2024/2025 pirmais testa brauciens (Publicitātes attēls)

Pasākumu sērijas Latvijas E-auto 2024/2025 pirmajā testa braucienā, kurš startēja Biķernieku motoru sporta sacīkšu trasē, piedalījās 22 elektriskās automašīnas ļoti plašā cenu amplitūdā. Tās izmēģināja gan auto profesionāļi un autosportisti, gan entuziasti, biznesa nozares pārstāvji un sabiedrībā populāri cilvēki.

Saules Paneli 932x300

Žūrijas loceklis, auto inženieris Andris Dambis izteicās, ka, “momentā pārkāpjot no vienas automašīnas otrā, izdodas aktīvi uzķert sajūtas un pamanīt atšķirības.” A. Dambis piedzīvojis arī vairākus pārsteigumus, pārsvarā – pozitīvus –,  kurus atmiņā atsaukt palīdzēs uzņemtās fotogrāfijas. 

Pirmais brauciens aizritēja ļoti pozitīvā noskaņā, arī laikapstākļi bija labvēlīgi. Sākām testēt elektriskās automašīnas patiešām ļoti atšķirīgās cenu kategorijās – sākot ar 21 000 eiro un beidzot ar vairāk nekā 200 000 eiro.

Latvijas E-auto 2024/25 idejas autors, autožurnālists un “Tavs Auto TV” galvenais redaktors Roberts Jansons

Elektroauto tiek vērtēti vairākās kategorijās, tostarp uzvarētāji cenu kategorijā līdz 50 000 eiro un cenu kategorijā virs 50 000 eiro, kā arī tiks piešķirtas balvas vairākās nominācijās – Radīts pilsētai, Ģimenes izvēle, Uzņēmēja izvēle, Biznesa klase, Skaistākais Dizains un Simpātiju balva, kuru noteiks sabiedrības balsojums.

Latvijas E-auto 2024/2025 pirmais testa brauciens
Latvijas E-auto 2024/2025 pirmais testa brauciens (Publicitātes attēls)

R. Jansons atzīst, ka elektroauto jau divus gadus ir viņa pārvietošanās līdzeklis ikdienā. “Dzīvojam 15 kilometru attālumā no Rīgas. Vadāju uz skolu bērnus, kas nozīmē, ka šo attālumu turp un atpakaļ mēroju vismaz divas reizes katru dienu. Kopējais dienas nobraukums bieži tuvojas 100 kilometriem. Tādējādi aprēķināju, ka, pat ņemot salīdzinoši augsto e-auto cenu, elektriskais auto atmaksājas ļoti īsā laika periodā,” savā pieredzē dalās R. Jansons.

“Mobilly” valdes priekšsēdētājs Valdis Bergs, kurš ir viens no pasākumu sērijas žūrijas locekļiem, ir iepriecināts par vērtēšanai nodoto e-auto lielo izvēli.

Tas ir brīnišķīgs pasākums! Arī pats ikdienā braucu ar elektrisko automašīnu un negribētu atgriezties pie iekšdedzes dzinēja auto. Tā kā dzīvoju Rīgas centrā, izmantoju tikai publiskos uzlādes punktus. Jo īpaši beidzamajos divos gados Latvijā pieaug e-auto skaits, kas, protams, veicina uzlādes tīkla attīstību. Arī “Mobilly” izmanto visas iespējas savu pakalpojumu tīklā iekļaut pēc iespējas vairāk jaunu uzlādes staciju.”

“Mobilly” valdes priekšsēdētājs Valdis Bergs

Žūrijas locekle, “RigaTech Girls” vadītāja Anna Andersone priecājas par iespēju sēsties pie stūres e-auto, kaut arī ikdienā bieži izvēlas iet kājām. “Iespaidi ir vislabākie – bija ļoti interesanti izmēģināt tik dažādas automašīnas ar plašām iespējām un daudzveidīgu elektronisku aprīkojumu. Kādreiz arī pati noteikti gribētu e-auto, jo tas ir pilsētai ļoti piemērots pārvietošanās veids. Latvija arī nav tik liela, lai ar e-auto nevarētu nokļūt praktiski jebkurā vietā. Manā ģimenē elektroauto ir brālim, arī ar to pieredze ir lieliska. E-auto un Latvija sader kopā, lai arī jāņem vērā, ka aukstajā sezonā būs vajadzīgs vairāk enerģijas, piemēram, apsildei.”

Māris Neikšāns, LV sporta meistars autosportā un sporta automobiļu ražotājs, kurš piedalās arī elektrisko automašīnu vērtēšanā, priecājas par lielisku iespēju novērtēt atšķirīgus spēkratus. “Šobrīd manā īpašumā e-auto vēl nav, bet nākotnē tāds varētu noderēt, galvenokārt ikdienas braucieniem, ņemot vērā uzlādes iespējas,” lēš M. Neikšāns.  

Latvijas E-auto 2024/2025 pirmais testa brauciens
Latvijas E-auto 2024/2025 pirmais testa brauciens (Publicitātes attēls)

Pirmā pasākumu sērija “Latvijas E-auto 2024/2025” norisināsies no maija līdz pat septembrim, un viens no tās mērķiem ir pievērst sabiedrības uzmanību arī transporta zaļināšanai. Kā atzinis Klimata un enerģētikas ministrijas (KEM) parlamentārais sekretārs Jānis Irbe, kopš 2015. gada e-auto skaits Latvijā pieaudzis 33 reižu, un elektriskās automašīnas strauji kļūst gan populārākas, gan pieejamākas.

Jau veiksmīgi darbojas valsts atbalsta programmas elektroauto iegādei, un KEM jau tuvākajā laikā nāks klajā ar jaunām atbalsta programmām, kas paredzēs vēl plašāku atbalstu iedzīvotājiem, tostarp daudzbērnu ģimenēm paredzēts atbalsts septiņvietīgu e-auto un hibrīdauto iegādei līdz 9000 eiro apjomā. Tiek domāts arī par atbalstu uzņēmējiem.

“Latvijas E-auto 2024/2025” pirmais testa brauciens notika 13. un 14. maijā, un tajā elektroauto sāka vērtēt plaša žūrija: Andris Dambis, auto inženieris un SIA “eO” vadītājs; Pauls Beinarovičs, CSDD Elektromobilitātes un radaru sistēmas attīstības daļas vadītājs; Aivis Lonskis, Baltijas Ilgtspējīgas mobilitātes alianse; Kārlis Mendziņš, “Eleport” uzlādes tīkla vadītājs; Linda Medne, Latvijas Automobiļu Federācija; Mārtiņš Grīnbergs, “Goodyear” Baltijas reģiona vadītājs; Anrijs Tukulis, “Virši” ilgtspējas projektu vadītājs;  Māris Neikšāns, LV sporta meistars autosportā un sporta automobiļu ražotājs; olimpietis Juris Šics; Uldis Hmieļevskis, Liepājas SEZ pārvaldnieks; Māris Gaugers, autožurnālists, Latvijas Elektroauto biedrības pārstāvis; Gusts Kikusts, autožurnālists, LTV1 “Rīta panorāmas” vadītājs; Egons Reiters, Star FM raidījumu vadītājs; Normunds Rutulis, mūziķis un auto entuziasts; aktieris Andris Daugaviņš; Janis Bergs, rallycross.lv; Jānis Miķelsons, “Yes We Can”; Roberts Jansons, autožurnālists, “Tavs Auto TV” galvenais redaktors; Svetlana Dāboliņa, TC Spice mārketinga vadītāja; Arnis Jaudzems, “Sixt” vadītājs Baltijas valstīs; Valdis Bergs, “Mobilly” valdes priekšsēdētājs; Ģirts Kubliņš, “If Apdrošināšana” transportlīdzekļu atlīdzību grupas vadītājs; Renārs Vīksna, “SEB līzings” valdes priekšsēdētājs; Egija Gailuma, “OX Drive” vadītāja; Gints Gavers, auto žurnālists, Autodroms.lv; Atis Jansons, “Latvijas Avīze”, Dināra Rudāne, dziedātāja; Anna Andersone, “Riga Tech Girls” vadītāja.

Pasākumu sēriju “Latvijas elektroauto 2024/25” atbalsta elektromobilitātes jomā aktīvi uzņēmumi, tostarp “Eleport”, “SEB banka”, “If apdrošināšana”, “Kempower”, “Mobilly”, “Sixt”,  “Goodyear”, CSDD, “Igates Pils”, t/c “Spice”. 

Ja rakstā pamanīji kļūdu, padod mums par to ziņu, iezīmējot ačgārno tekstu un nospiežot Ctrl+Enter. Paldies!

0 0 balsojumi
Raksta novērtējums
Pieraksties
Paziņojums no
guest
0 Komentāri
Iekšējās atsauksmes
Skatīt visus komentārus
0
Dalieties ar savām domām/komentējiet!x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: