Škoda elektriskā rallija mašīna ir debitējusi sacensībās
Elektriskais rallija sporta auto ŠKODA RE-X1 Kreisel autosporta pasaulē savā pirmajā uznācienā, kas notika Austrijā Rallye Weiz sacensībās, sacenšoties ar iekšdedzes dzinēju automašīnām, ieguva trešo vietu kopvērtējumā.
Elektriskā rallija sporta automašīna ŠKODA RE-X1 Kreisel autosporta pasaulē savā pirmajā oficiālajā uznācienā, kas notika Austrijā Rallye Weiz sacensībās, sacenšoties ar iekšdedzes dzinēju automašīnām, ieguva trešo vietu kopvērtējumā.
Sadarbojoties ŠKODA Motorsport komandai ar akumulatoru tehnoloģiju speciālistu Kreisel Electric ir tapis eksperimentāls prototips ŠKODA RE-X1 Kreisel. Par pamatu ir izvēlēta ŠKODA FABIA Rally2 evo rallija automašīna.
ŠKODA Motorsport inženieri kopā ar Kreisel Electric izstrādātājiem pārveidoja automašīnas grīdu, lai integrētu 52,5 kWh elektriskās piedziņas akumulatoru. Galvenās izmaiņas iekšpusē ir atšķirīgs stūres rats ar virkni vadības ierīču, motora nodalījums un secīgas pārnesumu sviras neesamība. Tas ir aizstāts ar lāpstiņām zem stūres, ko izmanto rekuperācijas līmeņa izvēlei.
ŠKODA RE-X1 Kreisel darbojas ar diviem elektromotoriem. Viens ir uzstādīts uz priekšējās ass, bet otrs – uz aizmugurējās ass bez mehāniskiem savienojumiem. Lielākais izaicinājums bija panākt, lai abas asis strādātu kopā, lai visa automašīna funkcionētu kā īsta Rally2 klases rallija automašīna. Mēs izstrādājām īpašu programmatūru, lai kontrolētu piedziņu, pamatojoties uz detalizētām autovadītāju prasībām. Automašīnas precīzie pagriezieni liecina, ka mums veicās diezgan labi.
Daniels Foissners no Kreisel Electric
Lai gan ŠKODA RE-X1 Kreisel ir tādi paši amortizatori, riteņu rumbas, piekare un bremzes kā ŠKODA FABIA Rally2 evo special, šīs detaļas bija jāpielāgo lielākam svaram. Pieredzējušā Baumschlager Rallye & Racing (BRR) komanda palīdzēja galīgajās šasijas modifikācijās. Abi elektriskie motori arī deva lielāku jaudu un tos vajadzēja pieregulēt ar programmatūru, lai tā atbilstu sacīkšu klasei.
Man ir nedaudz jāmaina braukšanas stils, jo automašīna ir aptuveni par 100 kilogramiem smagāka nekā klasiskais FABIA Rally2 evo. Nav arī sajūga vai pārnesumkārbas, tāpēc tas ir pilnīgi atšķirīgs ātruma novērtēšanas veids pagriezienos. Tomēr vispārīgi RE-X1 vadāmība arvien vairāk pietuvinās rallijam ar benzīna dzinēju.
Raimunds Baumšlagers, apkopojot savas sajūtas par sacīkšu pieredzi
Speciāli kopā ar organizatoriem tika izstrādāts uzlādes risinājums, jo ar pilnu uzlādi Škoda RE-X1 Kreisel spēj veikt aptuveni 35 km sacīkšu režīmā. Ar 200 kW uzlādes iespēju, uzlāde līdz 80% ilga vien 15 minūtes. Komanda pārliecinājās, ka sacīkstes, kas ir 160.44 km (vai 514.33 km, ja ieskaita visas citas transportācijas) garas, var veikt pilnvērtīgi.
Lai gan pēc pirmās dienas elektriskā komanda ierindojās 5. vietā, sacensības tik noslēgtas uz pjedestāla, izcīnot 3. vietu.
Trešā vieta mums ir izcils rezultāts, jo īpaši tāpēc, ka šī bija pasaules pirmizrāde sacensību automašīnai ar elektrisko piedziņu, kas pabeidza visu sacensību garumu. Mēs vēlamies pateikties visiem mūsu partneriem par to, ka tas ir bijis iespējams. Tagad mums ir daudz datu, kas nepieciešami turpmākai attīstībai, un mēs nevaram sagaidīt nākamās sacensības.
Pirmo vietu Rallye Weiz sacensībās ieguva cita Škoda komanda, kas sacentās ar iekšdedzes ŠKODA FABIA Rally2 evo.
Uz pjedestāla ir divas automašīnas ar pilnīgi atšķirīgiem spēka agregātiem. Tas parāda, ka ŠKODA Motorsport komanda ir labi sagatavojusies rallija nākotnei.
ŠKODA Motorsport klientu programmas koordinators Deivids Jarešs
Uzlādēts viedoklis
Pirmās sacensības un uzreiz uzkāpt uz pjedestāla – tas ir nopietni. Ironiski, ka nācās nogriezt jaudu motoriem, lai iekļautos sporta klasē. Te varētu būt vieta optimizācijai. Interesanti, ka sacensības notika kopīgi visiem. Rallijkrosā elektriskajiem neļauj īsti sacensties kopā ar iekšdedzes. Redzot šos rezultātus, nepārsteidz. Kurš gan gribētu, lai jauniņie uzreiz plūc uzvaras laurus? Jāpaspēj komanda (tai skaitā mārketings) pārorientēt.
Izskatās ka lai sasniegtu klimatneitralitāti ar elektroauto nepietiks.
https://www.forbes.com/sites/peterlyon/2021/08/29/toyota-to-launch-hydrogen-powered-prius-and-corolla-in-2023/
https://www.youtube.com/watch?v=1Ajq46qHp0c
https://www.youtube.com/watch?v=3IPR50-soNA
viņš tur runā par 25% efektivitāti ICE dzinējam, bet Toyotai jau ir dzinēji ar 40% efektivitāti
https://www.sae.org/news/2018/04/toyota-unveils-more-new-gasoline-ices-with-40-thermal-efficiency
Bet mazda plāno sasniegt 56% efektivitāti
https://www.roadandtrack.com/new-cars/car-technology/a15912314/mazda-skyactiv-3-gas-clean-as-ev/
Kas faktiski ir degvielas šūnas efektivitātes līmenis, un šis noteikti būs tuvāko 15 gadu pārejas posms uz degvielas šūnām, un tad jau tās maksās kā parasts auto.
Baterejas ir laba lieta un tās noteikti būs, bet daudz ražotāji saskaras ar bateriju shortage problēmu, jo lielākā daļa tās paši neražo, kā rezultātā nevar pilnvērtīgi rēķināties ar to ka saņems pasūtītos apjomus.
Drīzāk būs abas tehnoloģijas nekā tikai 1 bateriju tehnoloģija.
Kur tad ir šie 40% efektīvie dzinēji? 3 gadi pagājuši kopš paziņojuma un kopš tā laika nekā. Tikai turpina slavēt, ka ir pilni hibrīdi.
Formula 1 lepojas ar savu augsto efektivitāti, kas hibrīda režīmā spēj sasniegt ideālos apstākļos 50%, bet realitātē 40%.
Piekrītu, ka ir iztrūkums bateriju piegādei, bet tā ir problēma, kas laika gaitā izzudīs. Toyota un tās sabiedrotie (Subaru, Mazda), ļoti izjūt to, ka nebija laikus sarūpējuši sev piegādātājus.
Pārejas posmā varam saskaitīt 6 tehnoloģijas (ICE, PHEV, HEV, BEV, H2EV, H2ICE). Visas nopietni uztveramās prognozes liecina, ka BEV izteikti dominēs. Kuģiem vienīgajiem izskatās, ka amonjaks (ICE) būs.
Pagaidām saudzos gadījumos ar baterijā ir tūtā
https://kursors.lv/2021/09/01/general-motors-pilniba-aptur-bolt-razosanu-lidz-piegadataji-nenoversis-bateriju-defektus/
Ir nepieciešamas alternatīvas, bet ne “clean diesel” izpildījumā 🙂
Kaut kādas biogāzes, atkritumu gāzes vai wastewater gas variantā labākais ir no tās attīrīt ūdeņradi, nevis ražot superdārgu subsidētu elektrību ar zemu efektivitāti.
Ko nozīmē daudzos gadījumos? Šis ir vērienīgākais, kas skāris EV industriju un te ātri atrada vainu un to novērš. Nevis kā Ford, kas ignorēja ražošanas brāķi līdz nācās atsaukt 21 miljonu auto, jo bija vairāki letāli gadījumi vairāku gadu garumā.
https://www.startrescue.co.uk/news/top-10/top-10-biggest-car-recalls-of-all-time
Ja par baterijām tika domāts “clean diesel”, tad šis konkrētais LG bateriju brāķis nav arguments.
Nu tas noteikti nav vienigais tāds atsaukums
Worldwide, the recall covers approximately 77,000 Konas, 5,700 Ioniqs and a small number of Elec City buses.
https://thedriven.io/2021/08/30/hyundai-australia-begins-recall-of-kona-and-ioniq-evs-to-fix-battery-issues/
Vienkārši būtu jāpieņem ka ir arī citas tehnoloģijas, kas spēs nodrošināt bezizmešu transportu.
H2Ice , Compressed air car, Fuel cell.
Tas ir tas pats atsaukums 🙂 Jo LG bija ražošanas brāķis.