ŠKODA RE-X1 Kreisel

Škoda elektriskā rallija mašīna ir debitējusi sacensībās

Elektriskā rallija sporta automašīna ŠKODA RE-X1 Kreisel autosporta pasaulē savā pirmajā oficiālajā uznācienā, kas notika Austrijā Rallye Weiz sacensībās, sacenšoties ar iekšdedzes dzinēju automašīnām, ieguva trešo vietu kopvērtējumā.

Sadarbojoties ŠKODA Motorsport komandai ar akumulatoru tehnoloģiju speciālistu Kreisel Electric ir tapis eksperimentāls prototips ŠKODA RE-X1 Kreisel. Par pamatu ir izvēlēta ŠKODA FABIA Rally2 evo rallija automašīna.

ŠKODA Motorsport inženieri kopā ar Kreisel Electric izstrādātājiem pārveidoja automašīnas grīdu, lai integrētu 52,5 kWh elektriskās piedziņas akumulatoru. Galvenās izmaiņas iekšpusē ir atšķirīgs stūres rats ar virkni vadības ierīču, motora nodalījums un secīgas pārnesumu sviras neesamība. Tas ir aizstāts ar lāpstiņām zem stūres, ko izmanto rekuperācijas līmeņa izvēlei.

ŠKODA RE-X1 Kreisel darbojas ar diviem elektromotoriem. Viens ir uzstādīts uz priekšējās ass, bet otrs – uz aizmugurējās ass bez mehāniskiem savienojumiem. Lielākais izaicinājums bija panākt, lai abas asis strādātu kopā, lai visa automašīna funkcionētu kā īsta Rally2 klases rallija automašīna. Mēs izstrādājām īpašu programmatūru, lai kontrolētu piedziņu, pamatojoties uz detalizētām autovadītāju prasībām. Automašīnas precīzie pagriezieni liecina, ka mums veicās diezgan labi.

Daniels Foissners no Kreisel Electric

Lai gan ŠKODA RE-X1 Kreisel ir tādi paši amortizatori, riteņu rumbas, piekare un bremzes kā ŠKODA FABIA Rally2 evo special, šīs detaļas bija jāpielāgo lielākam svaram. Pieredzējušā Baumschlager Rallye & Racing (BRR) komanda palīdzēja galīgajās šasijas modifikācijās. Abi elektriskie motori arī deva lielāku jaudu un tos vajadzēja pieregulēt ar programmatūru, lai tā atbilstu sacīkšu klasei.

Man ir nedaudz jāmaina braukšanas stils, jo automašīna ir aptuveni par 100 kilogramiem smagāka nekā klasiskais FABIA Rally2 evo. Nav arī sajūga vai pārnesumkārbas, tāpēc tas ir pilnīgi atšķirīgs ātruma novērtēšanas veids pagriezienos. Tomēr vispārīgi RE-X1 vadāmība arvien vairāk pietuvinās rallijam ar benzīna dzinēju.

Raimunds Baumšlagers, apkopojot savas sajūtas par sacīkšu pieredzi
ŠKODA Fabia Rally2 evo pret ŠKODA RE-X1 Kreisel
ŠKODA Fabia Rally2 evo pret ŠKODA RE-X1 Kreisel

Speciāli kopā ar organizatoriem tika izstrādāts uzlādes risinājums, jo ar pilnu uzlādi Škoda RE-X1 Kreisel spēj veikt aptuveni 35 km sacīkšu režīmā. Ar 200 kW uzlādes iespēju, uzlāde līdz 80% ilga vien 15 minūtes. Komanda pārliecinājās, ka sacīkstes, kas ir 160.44 km (vai 514.33 km, ja ieskaita visas citas transportācijas) garas, var veikt pilnvērtīgi.

  Jaunākos elektroautomobiļus apskati izstādē «Auto 2021» un ripo zaļi
ŠKODA RE-X1 Kreisel uzlāde
ŠKODA RE-X1 Kreisel uzlāde

Lai gan pēc pirmās dienas elektriskā komanda ierindojās 5. vietā, sacensības tik noslēgtas uz pjedestāla, izcīnot 3. vietu.

Trešā vieta mums ir izcils rezultāts, jo īpaši tāpēc, ka šī bija pasaules pirmizrāde sacensību automašīnai ar elektrisko piedziņu, kas pabeidza visu sacensību garumu. Mēs vēlamies pateikties visiem mūsu partneriem par to, ka tas ir bijis iespējams. Tagad mums ir daudz datu, kas nepieciešami turpmākai attīstībai, un mēs nevaram sagaidīt nākamās sacensības.

Pirmo vietu Rallye Weiz sacensībās ieguva cita Škoda komanda, kas sacentās ar iekšdedzes ŠKODA FABIA Rally2 evo.

Uz pjedestāla ir divas automašīnas ar pilnīgi atšķirīgiem spēka agregātiem. Tas parāda, ka ŠKODA Motorsport komanda ir labi sagatavojusies rallija nākotnei.

ŠKODA Motorsport klientu programmas koordinators Deivids Jarešs

Uzlādēts viedoklis

Pirmās sacensības un uzreiz uzkāpt uz pjedestāla – tas ir nopietni. Ironiski, ka nācās nogriezt jaudu motoriem, lai iekļautos sporta klasē. Te varētu būt vieta optimizācijai. Interesanti, ka sacensības notika kopīgi visiem. Rallijkrosā elektriskajiem neļauj īsti sacensties kopā ar iekšdedzes. Redzot šos rezultātus, nepārsteidz. Kurš gan gribētu, lai jauniņie uzreiz plūc uzvaras laurus? Jāpaspēj komanda (tai skaitā mārketings) pārorientēt.

  Škoda Enyaq dominē Latvijas 2021.g. 2. cet. statistikā

Ja rakstā pamanīji kļūdu, padod mums par to ziņu, iezīmējot ačgārno tekstu un nospiežot Ctrl+Enter. Paldies!

Uzlādēts veikals. Viss Tavam elektromobīlim/elektroauto. Uzlādes stacijas, wallbox, kabeļi un aksesuāri.
Škoda elektriskā rallija mašīna ir debitējusi sacensībās 1
balsojumi
Raksta novērtējums