Škoda elektriskā rallija mašīna ir debitējusi sacensībās

9

Elektriskais rallija sporta auto ŠKODA RE-X1 Kreisel autosporta pasaulē savā pirmajā uznācienā, kas notika Austrijā Rallye Weiz sacensībās, sacenšoties ar iekšdedzes dzinēju automašīnām, ieguva trešo vietu kopvērtējumā.

ŠKODA RE-X1 Kreisel

ŠKODA RE-X1 Kreisel

Elektriskā rallija sporta automašīna ŠKODA RE-X1 Kreisel autosporta pasaulē savā pirmajā oficiālajā uznācienā, kas notika Austrijā Rallye Weiz sacensībās, sacenšoties ar iekšdedzes dzinēju automašīnām, ieguva trešo vietu kopvērtējumā.

Sadarbojoties ŠKODA Motorsport komandai ar akumulatoru tehnoloģiju speciālistu Kreisel Electric ir tapis eksperimentāls prototips ŠKODA RE-X1 Kreisel. Par pamatu ir izvēlēta ŠKODA FABIA Rally2 evo rallija automašīna.

ŠKODA Motorsport inženieri kopā ar Kreisel Electric izstrādātājiem pārveidoja automašīnas grīdu, lai integrētu 52,5 kWh elektriskās piedziņas akumulatoru. Galvenās izmaiņas iekšpusē ir atšķirīgs stūres rats ar virkni vadības ierīču, motora nodalījums un secīgas pārnesumu sviras neesamība. Tas ir aizstāts ar lāpstiņām zem stūres, ko izmanto rekuperācijas līmeņa izvēlei.

ŠKODA RE-X1 Kreisel darbojas ar diviem elektromotoriem. Viens ir uzstādīts uz priekšējās ass, bet otrs – uz aizmugurējās ass bez mehāniskiem savienojumiem. Lielākais izaicinājums bija panākt, lai abas asis strādātu kopā, lai visa automašīna funkcionētu kā īsta Rally2 klases rallija automašīna. Mēs izstrādājām īpašu programmatūru, lai kontrolētu piedziņu, pamatojoties uz detalizētām autovadītāju prasībām. Automašīnas precīzie pagriezieni liecina, ka mums veicās diezgan labi.

Daniels Foissners no Kreisel Electric

Lai gan ŠKODA RE-X1 Kreisel ir tādi paši amortizatori, riteņu rumbas, piekare un bremzes kā ŠKODA FABIA Rally2 evo special, šīs detaļas bija jāpielāgo lielākam svaram. Pieredzējušā Baumschlager Rallye & Racing (BRR) komanda palīdzēja galīgajās šasijas modifikācijās. Abi elektriskie motori arī deva lielāku jaudu un tos vajadzēja pieregulēt ar programmatūru, lai tā atbilstu sacīkšu klasei.

Man ir nedaudz jāmaina braukšanas stils, jo automašīna ir aptuveni par 100 kilogramiem smagāka nekā klasiskais FABIA Rally2 evo. Nav arī sajūga vai pārnesumkārbas, tāpēc tas ir pilnīgi atšķirīgs ātruma novērtēšanas veids pagriezienos. Tomēr vispārīgi RE-X1 vadāmība arvien vairāk pietuvinās rallijam ar benzīna dzinēju.

Raimunds Baumšlagers, apkopojot savas sajūtas par sacīkšu pieredzi
ŠKODA Fabia Rally2 evo pret ŠKODA RE-X1 Kreisel
ŠKODA Fabia Rally2 evo pret ŠKODA RE-X1 Kreisel

Speciāli kopā ar organizatoriem tika izstrādāts uzlādes risinājums, jo ar pilnu uzlādi Škoda RE-X1 Kreisel spēj veikt aptuveni 35 km sacīkšu režīmā. Ar 200 kW uzlādes iespēju, uzlāde līdz 80% ilga vien 15 minūtes. Komanda pārliecinājās, ka sacīkstes, kas ir 160.44 km (vai 514.33 km, ja ieskaita visas citas transportācijas) garas, var veikt pilnvērtīgi.

ŠKODA RE-X1 Kreisel uzlāde
ŠKODA RE-X1 Kreisel uzlāde

Lai gan pēc pirmās dienas elektriskā komanda ierindojās 5. vietā, sacensības tik noslēgtas uz pjedestāla, izcīnot 3. vietu.

Trešā vieta mums ir izcils rezultāts, jo īpaši tāpēc, ka šī bija pasaules pirmizrāde sacensību automašīnai ar elektrisko piedziņu, kas pabeidza visu sacensību garumu. Mēs vēlamies pateikties visiem mūsu partneriem par to, ka tas ir bijis iespējams. Tagad mums ir daudz datu, kas nepieciešami turpmākai attīstībai, un mēs nevaram sagaidīt nākamās sacensības.

https://youtu.be/RVxLd8Uv4B8

Pirmo vietu Rallye Weiz sacensībās ieguva cita Škoda komanda, kas sacentās ar iekšdedzes ŠKODA FABIA Rally2 evo.

Uz pjedestāla ir divas automašīnas ar pilnīgi atšķirīgiem spēka agregātiem. Tas parāda, ka ŠKODA Motorsport komanda ir labi sagatavojusies rallija nākotnei.

ŠKODA Motorsport klientu programmas koordinators Deivids Jarešs

Uzlādēts viedoklis

Pirmās sacensības un uzreiz uzkāpt uz pjedestāla – tas ir nopietni. Ironiski, ka nācās nogriezt jaudu motoriem, lai iekļautos sporta klasē. Te varētu būt vieta optimizācijai. Interesanti, ka sacensības notika kopīgi visiem. Rallijkrosā elektriskajiem neļauj īsti sacensties kopā ar iekšdedzes. Redzot šos rezultātus, nepārsteidz. Kurš gan gribētu, lai jauniņie uzreiz plūc uzvaras laurus? Jāpaspēj komanda (tai skaitā mārketings) pārorientēt.

Ja rakstā pamanīji kļūdu, padod mums par to ziņu, iezīmējot ačgārno tekstu un nospiežot Ctrl+Enter. Paldies!

0 0 balsojumi
Raksta novērtējums
Pieraksties
Paziņojums no
guest
9 Komentāri
jaunākais
vecākais visbalsotākais
Iekšējās atsauksmes
Skatīt visus komentārus
Bumbieris
Bumbieris
Viesis
31/08/2021 00:08

Izskatās ka lai sasniegtu klimatneitralitāti ar elektroauto nepietiks.
https://www.forbes.com/sites/peterlyon/2021/08/29/toyota-to-launch-hydrogen-powered-prius-and-corolla-in-2023/

Bumbieris
Bumbieris
Viesis
Atbilde  Kārlis Mendziņš
31/08/2021 09:36

viņš tur runā par 25% efektivitāti ICE dzinējam, bet Toyotai jau ir dzinēji ar 40% efektivitāti
https://www.sae.org/news/2018/04/toyota-unveils-more-new-gasoline-ices-with-40-thermal-efficiency

Bet mazda plāno sasniegt 56% efektivitāti
https://www.roadandtrack.com/new-cars/car-technology/a15912314/mazda-skyactiv-3-gas-clean-as-ev/

Kas faktiski ir degvielas šūnas efektivitātes līmenis, un šis noteikti būs tuvāko 15 gadu pārejas posms uz degvielas šūnām, un tad jau tās maksās kā parasts auto.
Baterejas ir laba lieta un tās noteikti būs, bet daudz ražotāji saskaras ar bateriju shortage problēmu, jo lielākā daļa tās paši neražo, kā rezultātā nevar pilnvērtīgi rēķināties ar to ka saņems pasūtītos apjomus.
Drīzāk būs abas tehnoloģijas nekā tikai 1 bateriju tehnoloģija.

Bumbieris
Bumbieris
Viesis
Atbilde  Kārlis Mendziņš
01/09/2021 12:04

Pagaidām saudzos gadījumos ar baterijā ir tūtā
https://kursors.lv/2021/09/01/general-motors-pilniba-aptur-bolt-razosanu-lidz-piegadataji-nenoversis-bateriju-defektus/

Ir nepieciešamas alternatīvas, bet ne “clean diesel” izpildījumā 🙂

Kaut kādas biogāzes, atkritumu gāzes vai wastewater gas variantā labākais ir no tās attīrīt ūdeņradi, nevis ražot superdārgu subsidētu elektrību ar zemu efektivitāti.

Bumbieris
Bumbieris
Viesis
Atbilde  Kārlis Mendziņš
02/09/2021 12:15

Nu tas noteikti nav vienigais tāds atsaukums
Worldwide, the recall covers approximately 77,000 Konas, 5,700 Ioniqs and a small number of Elec City buses.

https://thedriven.io/2021/08/30/hyundai-australia-begins-recall-of-kona-and-ioniq-evs-to-fix-battery-issues/

Vienkārši būtu jāpieņem ka ir arī citas tehnoloģijas, kas spēs nodrošināt bezizmešu transportu.
H2Ice , Compressed air car, Fuel cell.

9
0
Dalieties ar savām domām/komentējiet!x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: