ŠKODA ENYAQ iV: Emocionāls, efektīvs un elektrizējošs

3

Vakar, 1. septembrī Prāgā līdz ar pilnīgi jaunā ENYAQ iV atklāšanu ŠKODA sper nākamo sistemātisko soli pretī elektriskās mobilitātes (E-Mobility) stratēģijas ieviešanai. Pilnībā elektriskais SUV ir Čehijas auto ražotāja pirmais sērijveida modelis, kas balstīts uz Volkswagen Group MEB modulārās elektroauto platformas.

Škoda Enyaq iV

Škoda Enyaq iV

Vakar, 1. septembrī Prāgā līdz ar pilnīgi jaunā ENYAQ iV atklāšanu ŠKODA sper nākamo sistemātisko soli pretī elektriskās mobilitātes (E-Mobility) stratēģijas ieviešanai. Pilnībā elektriskais SUV ir Čehijas auto ražotāja pirmais sērijveida modelis, kas balstīts uz Volkswagen Group MEB modulārās elektroauto platformas.

ŠKODA ENYAQ iV tiek piedāvāts ar aizmugurējo vai visu riteņu piedziņu, kā arī ar virkni ikdienas dzīvei perfekti piemērotu akumulatoru, kas nodrošina līdz pat 510 km lielu sniedzamību WLTP ciklā, un zīmolam tik raksturīgu, pārsteidzošu ietilpību. ŠKODA turpina attīstīt savu emocionālo dizaina valodu – jaunais SUV ieguvis pilnīgi jaunu interjera koncepciju, kas piedāvā dizaina koncepcijas (Design Selections) ierasto aprīkojuma līmeņu vietā, turklāt ir pieejama pilnīgi jauna papildaprīkojuma risinājumu struktūra. Vēl kāda īpaša iezīme ir ekskluzīvā ENYAQ iV Founders Edition versija, kas tiks saražota 1’895 eksemplāros par godu uzņēmuma 125 veiksmes gadu jubilejai.

Audi Q6 e-tron

Ar ENYAQ iV ŠKODA pirmo reizi tiek pielietota pilnīgi jauna piedziņas koncepcija, kurā atrodama atsauce arī uz kompānijas vēsturi: līdzīgi kā daudziem iepriekšējiem modeļiem, arī jaunajā elektriskajā ŠKODA SUV pielietota aizmugurējo riteņu piedziņa. ENYAQ iV ir daudzpusīgs partneris ikdienas braucienos, kā arī garākos ceļojumos. Tā maksimālā sniedzamība ir 510 km atbilstoši WLTP ciklam, un ātrās uzlādes jauda ir līdz pat 125 kW. 82 kWh akumulatora (neto 77 kWh) uzlāde no 5 līdz 80 procentiem aizņem tikai 38 minūtes, izmantojot atbilstošas jaudas līdzstrāvas (DC) uzlādes punktus. Mājās ENYAQ iV iespējams ērti “uzpildīt” nakts laikā, izmantojot maiņstrāvas “wall box” ar līdz pat 11 kW jaudu – atkarībā no akumulatora izmēra šis process var ilgt no sešām līdz astoņām stundām. Turklāt ENYAQ iV ir aprīkots ar īpašu iV universālo uzlādes sistēmu, kas ērti darbojas ar visām uzlādes ligzdām.

ENYAQ iV atklāšana ir jaunas ēras sākums zīmola ŠKODA vēsturē. Tā ir mūsu pirmā pilnībā elektriskā automašīna, kas ir balstīta uz MEB platformas. Atklājot šo modeli, mēs padarām elektrisko mobilitāti Simply Clever – a lielu sniedzamību, ātru uzlādi, vieglu darbību un pieejamām cenām. ENYAQ iV tiks ražots ŠKODA dzimtajā Mlada Boļeslavā, kas nozīmē, ka mūsu galvenā ražotne būs vienīgā uz MEB platformas balstītu automašīnu rūpnīca Eiropā, kas atrodas ārpus Vācijas. Tas ir lielisks apliecinājums ŠKODA zināšanām, un vēlos pateikties visiem tiem darbiniekiem, pateicoties kuriem mēs strādājam pie ENYAQ iV projekta. Tā ir lieliska automašīna, un esmu tiešām lepns par mūsu komandu.

Tomass Šēfers (Thomas Shaefer), ŠKODA AUTO vadītājs

Pilnīgi jaunā ŠKODA ENYAQ iV iezīmju pārskats:

  • Elektrisks spēka agregāts: ENYAQ iV var lepoties ar pilnīgi jaunu piedziņas koncepciju, kas izmanto Volkswagen Group MEB modulārās elektroauto platformas sniegtās iespējas. MEB sastāv no, tā saucamās, skrituļdēļa platformas, kur akumulators ir iebūvēts automašīnas grīdā telpas taupības nolūkos. Ir pieejami trīs dažādu tilpumu akumulatori, piecas jaudas versijas no 109 līdz 225 kW un aizmugurējo vai visu‑riteņu piedziņa, pielāgojoties visdažādākajām prasībām un pielietojumam. Ar sniedzamību līdz 510 km WLTP ciklā ENYAQ iV ir ideāls sabiedrotais ikdienā. Turklāt automašīna var pavilkt piekabi ar līdz pat 1 400 kg lielu svaru (8% gradients) vai 1 200 kg (12% gradients).
  • Drošība: Jaunās asistentu sistēmas iekļauj Ceļojuma asistentu, kas tagad ir papildināts ar vēl vairāk funkcijām, kā arī ar tālvadības un iemācīto parkošanos.
  • Eksterjers: ENYAQ iV dizaina valoda ir emocionāla, spēcīga un dinamiska. Jauno SUV raksturo perfektas proporcijas un pārsteidzoša ietilpība. Tas piedāvā līdzīgu interjera ietilpību kā ŠKODA KODIAQ, neskatoties uz to, ka tas ir īsāks pat par ŠKODA OCTAVIA. Papildaprīkojuma klāstā pieejama izgaismota Crystal Face – kas aprīkota ar animētu sagaidīšanas un pavadīšanas apgaismojuma funkciju – kā arī pilnībā LED Matrix priekšējiem lukturiem, kas rotā simpātisku, lielu ŠKODA priekšējā radiatora režģi. Pilnībā LED aizmugurējie lukturi ietver arī dinamiskus indikatorus un integrētu sagaidīšanas/pavadīšanas apgaismojumu.
  • Interjers: Jaunās dizaina koncepcijas (Design Selections) aizvieto klasiskos aprīkojuma līmeņus, kā arī uzstāda jaunus interjera apdares standartus. Katra dizaina koncepcija, ko izveidojuši ŠKODA materiālu koncepciju dizaineri, nodrošina gaumīgu interjeru ar nepārspējamu atmosfēru, kurā dominē dabiski materiāli, ilgtspējīgas ražošanas metodes un otrreiz pārstrādājami materiāli. Jauna, skaidra pieejamo izvēļu struktūra – desmit tematiskas pakotnes, kā arī dažas individuālas izvēles iespējas – padara automašīnas pielāgošanu īpašnieka gaumei vieglu un ātru.
  • Savienojamība: 13 collu ENYAQ iV centrālais ekrāns ir lielāks nekā jebkuram citam ŠKODA modelim. Turklāt pilnīgi jaunais SUV vienmēr ir tiešsaistē un atjautīgi savienots. Akumulatora uzlādi un interjera gaisa kondicionēšanu iespējams ērti un attālināti vadīt, izmantojot ŠKODA Connect lietotni.
  • Simply Clever: ŠKODA ir izstrādājusi Simply Clever risinājumus, kas ir īpaši izveidotas elektroauto vajadzībām, piemēram, uzlādes vada tīrītājs, uzlādes ligzdas aizsargvāciņš un nodalījums uzlādes vadam zem bagāžas nodalījuma grīdas. Jauna, divos līmeņos izkārtota viduskonsole nodrošina lielu telpas plašumu; atjautīgi nodalījumi nodrošina to, ka divlīmeņu bagāžas nodalījuma grīda vienmēr ir tīra un kārtīga. ENYAQ iV klasiskais ŠKODA ledus skrāpis atrodas automašīnas iekšpusē – konkrēti, bagāžas nodalījuma vāka iekšpusē.
  • Kaste uzlādei mājās. Ar ātrās uzlādes vadu automašīnas īpašnieki var uzlādēt savu ŠKODA ENYAQ iV arī ātrās uzlādes stacijās.
ModelisENYAQ 50 iVENYAQ 60 iVENYAQ 80 iVENYAQ 80x iVENYAQ RS iV
Piedziņa4×24×24×24×44×4
Maks. jauda109 kW132 kW150 kW195 kW225 kW
Maks. griezes moments220 Nm310 Nm310 Nm425 Nm460 Nm
Paātrinājums (0–100 km/h)11,4 s8,7 s8,5 s6,9 s6,2 s
Maksimālais ātrums160 km/h160 km/h160 km/h160 km/h180 km/h
Sniedzamība (WLTP)340 km390 km510 km460 km460 km

ŠKODA ENYAQ iV Latvijā

Jaunā ŠKODA ENYAQ iV iepriekšrezervāciju Latvijā varēs veikt jau septembrī un pirmie auto pie klientiem nonāks 2021 gada pavasarī. Bāzes modelis ENYAQ iV 50 būs pieejams sākot no 34’423 EUR ar 55 kWh (brutto) akumulatora ietilpību un dzinēja jaudu 109 kW. Sniedzamība ar pilnu uzlādi 340 km pēc WLTP cikla un šī modifikācija Latvijā būs pieejama 2021. gada vasarā.

ŠKODA ENYAQ iV 60 modeļa cena ir sākot no 38’338 EUR, 62 kWh (brutto) akumulatora ietilpība un dzinēja jauda 132 kW. Šai modifikācijai sasniedzamība ar pilnu uzlādi būs 390 km pēc WLTP.

Audi Q6 e-tron

Uzsākot tirdzniecību, jaudīgākā un veiktspējīgākā versija būs ENYAQ iV 80, kas būs pieejama sākot no 44’744 EUR. Akumulatora  ietilpība šim modelim ir 82 kWh (brutto) un dzinēja jauda 150 kW, kas nodrošinās sniedzamība ar pilnu uzlādi līdz 500 km pēc WLTP cikla.

Sākotnēji visi ŠKODA ENYAQ iV modeļi būs pieejami ar aizmugures ass piedziņu un vēlāk tiem pievienosies arī pilnpiedziņas modeļi ar papildus dzinēju uz priekšējās ass.

ŠKODA ENYAQ iV Rīgā jau septembrī

Tikai dažas nedēļas pēc Pasaules pirmizrādes,  septembra beigās  ENYAQ iV būs apskatāms Rīgā, ŠKODA dīleru centros 24. un 25. septembrī.

Uzlādēts komentārs

Jau kādu laiku atpakaļ bija ziņas, ka VW ir uzsākuši ID.4 ražošanu, bet pirmizrāde izpalika. Lūk, tā ir – Škoda šoreiz tiek pie pirmizrādes.

Cena šobrīd ir diezgan agresīva un daudzi citi bonusi, kas neiekļuva preses relīzē, piemēram, tas, ka Enyaq ir Tour de France oficiālais atbalstošais auto, ka salons ir no atjaunojamiem resursiem un ka bremzes aizmugurē būs trumuļu, kas nozīmē, ka to aprūsēšana nebūs tik strauja (elektroauto retāk izmanto bremzes un vairāk bremzē ar motoru, rekuperējot enerģiju). Par cenu runājot, ja tic konfiguratoram, tad esošais Kodiaq ir tikai nedaudz lētāks. RS konfigurācija abiem ir vienā cenu līmenī. Vairs nav tā, ka elektroauto ir 2x dārgāks.

Tagad atliek tikai sagaidīt, kad tie būs 15 gadus veci, lai latvietis vidējais to apsvērtu nopirkt.

Ja rakstā pamanīji kļūdu, padod mums par to ziņu, iezīmējot ačgārno tekstu un nospiežot Ctrl+Enter. Paldies!

5 1 balsojums
Raksta novērtējums
Pieraksties
Paziņojums no
guest
3 Komentāri
jaunākais
vecākais visbalsotākais
Iekšējās atsauksmes
Skatīt visus komentārus
Janis Nezināmais
02/09/2020 12:43

Es kaut kā līdz galam nesapratu par tām cenām un salīdzinājumu ar kodiaq. Cik tad maksā tas ENYAQ RS iV? Bija jau minēts tikai ENYAQ iV 80 sākot no 44k eur, tā 4×4 RS versija jau noteikti būtu dārgāka. Vai tad ne?

Man liekas, ka korektāk skatīties kaut kādā vidējā griezumā. Pats lētākais Kodiaqs ir sākot no 24,1k eur. Lētākais ENYAQ ir sākot no 34k eur, tā kā savi 10k klāt ir. Škoda iekšdedzes dzinējiem pēdējos gados ir tā, ka “sākot no” komplektācijas ir baigi plikās, līdz ar to tāds sakarīgāks kodiaq būs drīzāk 30k (vai vairāk). Redzēsim kas ENYAQ būs “sākot no” cenā iekšā… Bet nu jā, 2x cenas arī vairs nav, tas gan – atceros, kad parādījās e-golfs, tā bija vnk katastrofa…

Janis Nezināmais
Atbilde  Kārlis Mendziņš
02/09/2020 13:35

Ok, skaidrs. Nu gan jau RS versijām tur atkal savas atšķirības un fīčas, kāpēc tur tās cenas tādas. RS jau tomēr nav mainstream modelis, domāju, ka tiem parastajiem, kurus vairums pirks droši vien tie savi 10k jau arī būs starpā. Bet šā vai tā, 10k nav tik traki, lai pateiktu, ka e-auto par dārgu un noteikti nē.

3
0
Dalieties ar savām domām/komentējiet!x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: