Toyota izziņo Hilux pilnībā elektrisko versiju
Toyota šodien izziņoja pilnīgi jauno Hilux – ikoniskā spēka, uzticamības un nepārspējamās kvalitātes ikonas devīto paaudzi.
Toyota Hilux BEV (Publicitātes attēls)
Toyota šodien izziņoja pilnīgi jauno Hilux – ikoniskā spēka, uzticamības un nepārspējamās kvalitātes ikonas devīto paaudzi.
Līdz ar jaunā modeļa ieviešanu leģendārais pikaps sper soli elektrificētas piedziņas laikmetā, kas atbilst Toyota vairāku pieeju filozofijai (multipath philosophy) un ietver divas Hilux bezizmešu versijas – ne vien pirmo akumulatora elektrisko modeli, bet arī elektrisko ūdeņraža degvielas šūnu versiju.

Vairāku pieeju filozofija parāda, ka uz visu klientu vajadzībām un dažādiem lietošanas apstākļiem nevar atbildēt ar vienu risinājumu. Tādēļ pilnīgi jaunais Hilux klientiem nodrošina ļoti plašas iespējas izvēlēties tādu modeli, kas atbilst gan viņu vēlmēm, gan braukšanas apstākļiem. Hybrid 48V un akumulatoru elektriskā versija palīdzēs Hilux paplašināt tirgus pārklājumu, vienlaikus pilnībā saglabājot kvalitāti, izturību un uzticamību (Quality, Durability and Reliability) – īpašības, kas modeli padarījušas par pasaulē iecienītāko pikapu.
Izturīgs un veikls dizains apvienojumā ar jauniem vadāmības un drošības risinājumiem
Jaunā Hilux eksterjera dizains izstrādāts, pieturoties “Tough and Agile” (“Izturīgs un veikls”) tematikai. Tā piešķir automobilim spēcīgu izskatu ar jaunām priekšpuses proporcijām, kas rada vizuāli stabilu un pārliecinošu tēlu. Priekšējā daļā redzami šauri, jauna dizaina priekšējie lukturi un tos eleganti savieno centrālā josla, uz kuras izvietots klasiska stila TOYOTA nosaukums. BEV modelim aerodinamikas optimizācijas dēļ nav tradicionālās radiatora restes, un tam uzstādīti īpaši vieglmetāla diski. Jaunums visās Hilux versijās ir aizmugurējais slieksnis, kas atvieglo piekļuvi kravas nodalījumam, kā arī pārveidoti sānu sliekšņi.
Mainoties paaudzēm, Hilux pāriet uz vienu virsbūves tipu – Double Cab –, jo šādu vēlmi ir paudusi lielākā daļa klientu. Iedvesmojoties no jaunā Toyota Land Cruiser, arī Hilux salonā ievērojami paaugstināta materiālu taktilā un vizuālā kvalitāte. Centrālā konsole ieguvusi horizontālu dizainu, kurā integrēts 12,3 collu digitālais instrumentu panelis un centrālais multimediju skārienekrāns (līdz 12,3 collām).

Domājot par ērtu lietošanu, visi pilnpiedziņas un bezceļa braukšanas pārslēgi ir izvietoti konsoles centrā, savukārt BEV modelī izmantots vienkāršs “shift-by-wire” elektroniskais pārslēgs. Savienojamību jaunajā Hilux nodrošina viedierīču bezvadu lādētājs un jaunas USB pieslēgvietas aizmugurē.
Šis ir arī pirmais Hilux ar elektrisko stūres pastiprinātāju, kas nodrošina tiešāku reakciju, vieglāku manevrēšanu un mazāku atgriezenisko triecienu risku, braucot pa nelīdzenu reljefu.
Jaunajā paaudzē Hilux iegūs arī ievērojami paplašinātu Toyota T-Mate drošības un vadītāja palīgsistēmu kompleksu. Jaunais modelis būs pieejams ar daudziem jauniem un uzlabotiem risinājumiem, tostarp Toyota Safety Sense paplašinājumu, kurā nevēlamas paātrināšanās ierobežošana (Low Speed Acceleration Suppression), proaktīvais braukšanas asistents (Proactive Driving Assist) un ārkārtas apstāšanās sistēma (Emergency Driving Stop System). Funkciju nepārtrauktu modernizēšanu nodrošinās atjauninājumu saņemšana “over-the-air” režīmā.
Papildus jau minētajām drošības funkcijām Hilux saņems arī aklo zonu uzraudzības sistēmu (Blind Spot Monitor), drošas izkāpšanas asistentu (Safe Exit Assist), vadītāja uzraudzības kameru (Driver Monitor Camera) un citas.
Hilux kļūst pilnībā elektrisks
Akumulatora elektriskās piedziņas ieviešana ir nozīmīgs pavērsiens Hilux attīstībā, turklāt tas panākts, nepakļaujot kompromisiem nevienu no modeļa leģendārajām īpašībām – kvalitāti, izturību un uzticamību.
Šī versija būs īpaši pievilcīga tiem autoparku pārvaldniekiem, kuri meklē pikapu, kas apvieno nulles izmešus ar ikdienas praktiskumu, nepārspējamu kvalitāti, izturību un uzticamību, kā arī bezceļa braukšanas spējas. Hilux BEV saglabāta virsbūves uz rāmja konstrukcija, turklāt tā papildināta ar īpašiem risinājumiem, lai bezceļa braukšanas laikā pasargātu gaitas akumulatoru no mehāniskiem un ūdens bojājumiem. Būtiski piebilst – elektriskais Hilux spēj šķērsot tikpat dziļus ūdens braslus, kā pašreizējais iekšdedzes dzinēja modelis.

Hilux BEV papildus ieguvis Multi-Terrain Select sistēmu, kas pielāgo automobiļa veiktspēju dažādiem bezceļa segumiem, izmantojot bremžu un griezes momenta kontroli. Tā ir sistēma, kas strādā līdzvērtīgi L4 režīmam automobilī ar iekšdedzes dzinēju.
Piedziņas sistēmā izmantots 59,2 kWh litija jonu akumulators un elektromotori gan uz priekšējās, gan aizmugurējās ass (eAxles). Tie nodrošina pastāvīgu pilnpiedziņu ar 205 Nm griezes momentu priekšā un 268,6 Nm aizmugurē. Sākotnējie, pirmshomologācijas dati liecina par aptuveni 715 kg kravnesību un 1600 kg vilktspēju, kā arī aptuveni 240 km sniedzamību WLTP ciklā.
Hilux Hybrid 48V – nākotnes bestsellers
Hibrīdā 48V piedziņas sistēma pašreizējā Hilux modeļu klāstā tika ieviesta 2025. gadā, un jaunajā paaudzē tā kļūs par galveno versiju Eiropā.
Sistēmu veido elektromotors-ģenerators, DC-DC pārveidotājs un neliels 48V litija jonu akumulators. Lai neciestu salona ietilpība, tas kompakti iebūvēts zem aizmugurējā sēdekļa. Izmantojot Toyota milzīgo pieredzi un zināšanas hibrīdtehnoloģiju jomā, šī sistēma ir salāgota ar 2,8 litru dīzeļdzinēju, nodrošinot vienmērīgu, klusu un izsmalcinātu veiktspēju gan uz ceļa, gan bezceļa apstākļos. Visizteiktāk uzlabojumi jūtami, uzsākot braukšanu un paātrinājuma brīžos.
Hilux izcilā kravnesība ir pārmantota arī jaunajā paaudzē: modelis var vest līdz vienai tonnai smagu kravu un vilkt līdz 3500 kg smagu piekabi ar bremzēm.
Hibrīdā piedziņa un tās komponenti ir izstrādāti tā, lai tos būtu vienkārši integrēt automobiļa uzbūvē un tie izturētu ekspluatāciju skarbos apstākļos. Īpaši jāatzīmē, ka elektromotors-ģenerators ir novietots dzinēja augšpusē, tāpēc automobiļa braslu šķērsošanas dziļums joprojām ir 700 mm. Veiktspēju bezceļā vēl vairāk uzlabo Multi-Terrain Select sistēma. Vadītājs to var izmantot, lai veiktspēju pielāgotu dažādiem segumiem. Tāpat pieejams arī Multi-Terrain Monitor, kas vadītājam palīdz kontrolēt automobiļa stāvokli īpaši sarežģītos apstākļos. Savukārt panorāmas skata kamera (Panoramic View Monitor) ļauj izpildīt augstas precizitātes manevrus ne tikai stāvvietās, bet arī uz ceļa.
Degvielas šūnu Hilux – apstiprināts ražošanai
Hilux nākotne būs vēl daudzsološāka, jo apstiprināts, ka 2028. gadā tirgū tiks laista versija ar Toyota ūdeņraža degvielas šūnu sistēmu. Degvielas šūnu Hilux būs vēl viens pierādījums Toyota apņēmībai izmantot ūdeņradi kā vērtīgu tīras enerģijas avotu, vienlaikus veicinot plašāku ūdeņraža ekosistēmu un infrastruktūras attīstību Eiropā.
Uzlādēts.lv viedoklis
Novēlam veiksmi ūdeņraža līnijai notirgot kaut pusi no tā, cik Mirai iespēja (saskaitāms tūkstošos vairāku gadu garumā), bet elektriskā versija ir gaužām nožēlojama. Ja Renault Twingo vēl var saprast to francisko garu, kamdēļ tas saņēma mazu bateriju, bet te ir runa par Hilux. Tā ir darba mašīna, kurai ir paredzēts, ka būs skarbi apstākļi. Iedomājamies, ka ar šo brauc mežā augstsprieguma līniju labot. Tas nozīmētu, ka pirms iebraukšanas to vajadzētu uzlādēt, lai izbrauktu arī ārā no meža ar kaut kādu pārliecību, un pēc izbraukšanas no meža uzreiz būtu jāmeklē tuvākais lādētājs. Nē, 200km patiesais 100-0% nobraucamais attālums nav nopietni.
Skaidri redzams, ka jebkas cits, kas nav hibrīds, nav Toyota plānos kā “bestsellers”. Bet varēja būt… Nemaz nerunājot par samazināto vilktspēju un kravnesamību…
P.S. Vai nav nedaudz ironiski, ka vienā rindkopā runā par visu klientu apmierināšanu (vairāki piedziņas veidi), bet citā par vairumu klientu (Double Cab)?
Ja rakstā pamanīji kļūdu, padod mums par to ziņu, iezīmējot ačgārno tekstu un nospiežot Ctrl+Enter. Paldies!


Šitam pat Sadales tīklos nebūtu pielietojums, pat ja būtu 400km WLTP.
Nu nezinu.. 59 kWh baterija, šim zilonim… Var pat nesākt. Kā vini cer attīstīt 250 – 300 km range? Stumjot no kalna? 59 kWh… Reālajā dzīvē 10 – 80 % 150 – 180? Nu varbūt 200. 59 kWh.. Un vel 1500 kg piekabe… Facepalm.