United Airlines nopērk 100 elektriskās lidmašīnas
United Airlines paziņoja, ka no Zviedrijas jaunuzņēmuma Heart Aerospace iegādāsies 100 elektriskās lidmašīnas, ko izmantos reģionālajiem maršrutiem.
United Airlines paziņoja, ka no Zviedrijas jaunuzņēmuma Heart Aerospace iegādāsies 100 elektriskās lidmašīnas, ko izmantos reģionālajiem maršrutiem.
United Airlines paziņoja, ka no Zviedrijas jaunuzņēmuma Heart Aerospace iegādāsies 100 19-vietīgas elektriskās lidmašīnas ES-19, kuras tiks izmantotas reģionālajiem maršrutiem. Tādā veidā ne tikai samazinot emisijas, bet arī uzturot reģionālos maršrutus konkurētspējīgus un tiek plānots atjaunot tos maršrutus, kas iepriekš tika slēgti dēļ lielajām asociētajām izmaksām, kas saistījās ar iepriekšējām lidmašīnām.
Tāpat United Airlines paziņoja, ka investēs uzņēmumā kopā ar Bila Geitsa “Breakthrough Energy Ventures” un Mesa Airlines, kas nopirktu vēl 100 ES-19.
Kā jau minēts, lidmašīnas spēj pārvadāt līdz 19 pasažieriem un var veikt līdz 400 km garus lidojumus. Lidmašīnas apritē nonāks 2026. gadā.
United Airlines neslēpj, ka varētu veidot jaunus vai atjaunot reiz finansiāli neizdevīgos maršrutus ap Čikāges O’Hare lidostu.
Ar zemāku izmaksu profilu ir iespējams apgūt mazākus maršrutus, nekā tas bija iespējams, izmantojot lidmašīnas, kas darbināmas ar reaktīvo degvielu.
Mēs nevēlamies gaidīt 50-vietīgas, 75-vietīgas vai pat 125-vietīgas lidmašīnas. Mēs vēlamies iesaistīties jau tagad, ieguldot uzņēmumā, kas, mūsuprāt, ir tehnoloģijas līderi, cerot, ka laika gaitā strādāsim ar viņiem, lai palielinātu lidmašīnas ietilpības.
“United Airlines Ventures” prezidents Maiks Leskinens
United Airlines Ventures arī ir ieguldījuši un pasūtījuši elektriskās lidmašīnas no uzņēmuma Archer. United Airlines ir paziņojuši, ka līdz 2050. gadam samazinās par 100% siltumnīcefekta gāzu emisijas.
Uzlādēts viedoklis
Ir potenciāls šajā desmitgadē lidot ar elektrisko lidmašīnu no Rīgas, protams, ne ar United Airlines. Šīs konkrētās lidmašīnas sola veikt 400 km ar pilnu uzlādi, ar ko pietiktu, lai aizlidotu no Rīgas uz Helsinkiem.
Tikmēr atcerēsimies, ka Latvijas valdība Covid-19 sākumā novirzīja airBaltic 250 miljonus eiro, kas bija paredzēti elektrisko vilcienu iepirkumam. Nauda tika “aizdota” bez nosacījumiem par ilgtspēju. Ne ekoloģisko, ne ekonomisko.
Tagad ir modē “nopirkt” produktus, kuru vēl nav.
Pareizāk būtu rakstīt: iegulda naudu produkta radīšanā.
Lillum projektam (maza izmēra elektriskajam lidaparātam) draud bankrots, bet tika ļoti izbazūnēts.