Uzlādes staciju tīkls Latvijā gatavojas elektroauto skaita pieaugumam
Latvijas tirgū ir ienācis Igaunijas lielākais privātais elektroauto uzlādes tīkls Eleport, piedāvājot mūsdienīgus, lietotājam ērtus risinājums, atvērtu tīklu un neapšaubāmi veicinot pakalpojuma kvalitātes pieaugumu Latvijas tirgū kopumā.
Latvijas tirgū ir ienācis Igaunijas lielākais privātais elektroauto uzlādes tīkls Eleport, piedāvājot mūsdienīgus, lietotājam ērtus risinājums, atvērtu tīklu un neapšaubāmi veicinot pakalpojuma kvalitātes pieaugumu Latvijas tirgū kopumā.
Lai sniegtu ieskatu par elektroauto uzlādes infrastruktūru Latvijā, tās attīstības virzību, kā arī dalītos savā pieredzē un ieteikumos š.g. 2.septembrī paneļdiskusijā tikās Andris Kulbergs, Latvijas Auto Asociācijas prezidents, Māris Avotiņš, Fiqsy dibinātājs un vadītājs, Matīss Zemītis, Moller Auto e-mobilitātes vadītājs un Vilnis Debesnieks, Skandi Motors elektroauto eksperts.
Diskusijas dalībnieki vienprātīgi atzina, ka praktiskā elektroauto lietošana Latvijā, lai arī varētu būt ērtāka, tomēr reāli ir iespējama un kļūst arvien ikdienišķāka. Ņemot vērā Eiropas auto tirgus virzību uz elektroauto segmenta dominanci, uzlādes stacijas ir būtisks priekšnosacījums klientu ērtībai. Vienlaicīgi arī uzlādes staciju skaita pieaugums veicina klientu interesi par elektroauto iegādi.
Mums Latvijā citu variantu nav kā sekot līdzi pasaules tendencei uz elektroauto tirgus straujo pieaugumu. Tas ir neizbēgami un, lai to veicinātu, ļoti nepieciešams arī valstiskais atbalsts.
Eleport rīkotajā paneļdiskusijā par elektroauto infrastruktūras attīstību bilda Andris Kulbergs, Latvijas Auto Asociācijas prezidents
Eleport mērķis kļūt par lielāko privāto uzlādes tīklu Latvijā un pēcāk arī Lietuvā ir nopietns konkurences pieteikums, kas nešaubīgi veicinās augstāku kvalitātes standartu uzlādes staciju pakalpojumam kopumā.
Tika norādīts uz elektrouzlādes staciju unikalitāti faktā, ka to iespējams izveidot savās mājās, kas nekad nebūtu iespējams ar degvielas uzpildes staciju, kā arī norādīja uz nepieciešamību jau tagad sistēmiski domāt par uzlādes staciju nākotnes infrastruktūras izveidi pie daudzdzīvokļu namiem un valsts atbalsta mehānismiem. Ekspertu starpā izveidojās interesanta domu apmaiņa par ātro un lēno uzlādes staciju piemērotību dažādām lokācijām un situācijām. Eleport gan privātpersonām, gan uzņēmējiem piedāvā dažādas uzlādes staciju ierīces, sākot no portatīvajām, kas uzlādē elektroauto no vienkāršas mājsaimniecības rozetes, un, beidzot ar ultra ātrajām uzlādes stacijām, kas spēj 15 minūšu laikā uzlādēt teju 300km. Būtiski, ka šīs uzlādes stacijas ietver dinamisko slodzes regulēšanu (DLM), kas ir elektroauto uzlādes ierīču jaudas ierobežošana, lai nepārslogotu elektrības pieslēgumu, kas īpaši nozīmīgi mājsaimniecībām.
Elektroauto kļūst par uzticamu ceļotāju sabiedroto, un jau šobrīd ar vienu uzlādi ar elektroauto iespējams nobraukt pat 400 kilometru. Diskusijas dalībnieki sniedza ieskatu savā ceļošanas pieredzē, kā arī labprāt dalījās ar ieteikumiem un padomiem elektroauto ikdienas lietošanā.
Vairāk skatieties diskusijas ierakstā:
Bieži braucu starppilsētu,iztukšoju e-NV200(2016g.) 24kW akumulatoru līdz atlikumam ap 20%,ja neuzlādēšu to līdz galam,varu galapunktā nenonākt.Taču mašīnas pilna uzlāde no CSDD Chademo man liek domāt daudzos gadījumos par “Veco,labo dīzelīti”,jo ar to,salīdzinājumā elektrisko es varu nobraukt šo pašu attālumu gandrīz uz pusi lētāk .CSDD ātrās uzlādes dod 50kW jaudu,taču mana un daudzas citas automašīnas no tām ir gatava ņemt tikai ap 25 kW stundā,bet no Type 2 ap 6kW stundā,bet pēc 70% mašīna sāk lādēties lēnāk,lai aizsargātu akumulatoru. Taču CSDD laika tarifs nedalās pēc automašīnu uzlādes spējām.Maksājot par laiku ,salīdzinajuma ar Ionikq un Teslām automašīnu īpašnieki ar mazākiem akumulātoriem ,vai lēnāku uzlādi tiek “Atstāti muļķos”