Vai dārgāki elektroauto vienmēr ir vērtīgāki?

0

Ir lēti auto, un ir dārgi auto. Braukšanas īpašību un komforta ziņā pirmie reti ir cienīgi konkurenti otrajiem, bet – vai dārgāks tiešām nozīmē vērtīgāks?

Kia Ev3 1

Kia EV3 (Publicitātes attēls)

Ir lēti auto, un ir dārgi auto. Braukšanas īpašību un komforta ziņā pirmie reti ir cienīgi konkurenti otrajiem, bet – vai dārgāks tiešām nozīmē vērtīgāks? Kur ir zelta vidusceļš, un vai, iegādājoties automašīnu, ir iespējams iegūt vairāk, nekā par to esat samaksājis?

Uzlāde visā baltijā kvadrāts

Cena ne vienmēr ir izšķirošais faktors

Auto industrijā ir izveidojusies sava veida hierarhija: no budžeta kompānijām līdz pat greznākajiem zīmoliem. Ražotāji, kas atrodas dažādos līmeņos, reti konkurē par vieniem un tiem pašiem klientiem. Volkswagen pat ar izcilu cenas piedāvājumu nekļūs vilinošs Bentley cienītājiem, savukārt BMW klients neinteresēsies par Dacia.

Pēdējais minētais zīmols, starp citu, pierāda, ka arī auto par zemu cenu var būt labi, taču ir saprotami, ka sabiedrība tos uztver kā pamata līmeni. Galu galā komforta, tehnoloģiju un funkciju ziņā veiksmīgais rumāņu uzņēmums nevar sacensties ar augstāka līmeņa zīmoliem. Tā vērtība pret cenu ir laba, taču daudziem cilvēkiem ar to joprojām nepietiek.

Savukārt Dienvidkorejas ražotāji, savus nedārgos automobiļus aprīkojot ar lieliskām funkcijām, ir kļuvuši par spēcīgiem konkurentiem vidējās klases tirgū.

Bija laiks, kad vienīgais iemesls iegādāties Korejas auto bija zemā cena. Taču nu viss ir mainījies – viņi ir iemācījušies taisīt patiešām labus auto. Tiesa, neviens nevar uzbūvēt lielisku vidējās klases modeli par sīknaudu – brīnumu nav, attiecīgi nācās palielināt arī cenu. Taču, lai konkurētu ar sen zināmiem Eiropas ražotājiem, tai brīdī korejieši mainīja taktiku – zīmoli sāka koncentrēties uz cenas un kvalitātes attiecību. Viņu automašīnas vairs nav lētas, cenas tagad atbilst attiecīgās klases standartam, taču tādi zīmoli kā Kia un Hyundai piedāvā bagātīgāku aprīkojumu, investē inženiertehniskajos elementos un pēdējā laikā ražo arī ļoti konkurētspējīgus elektriskos auto.

Žurnāla Klubs auto apskatnieks Toms Timoško

Pārliecinošs pat ārpus savas līgas

Labs piemērs tam, ko praksē nozīmē pievienotā vērtība, ir britu žurnāla WhatCar? veiktais tests, kurā tika salīdzināti trīs elektroauto. Eksperti paņēma jauno Škoda Elroq un Renault Scenic E-Tech (kas tika kronēts par Eiropas Gada auto 2024) un pievienoja šim duetam jauno Kia EV3.

Kia EV3
Kia EV3 (Publicitātes attēls)

Interesanti, ka pēdējais īsti neatbilst šai grupai – tas ir kompakts B segmenta krosovers, kura virsbūves garums ir tikai 4,3 metri. Renault ir 4,47 m, bet Škoda – 4,49 m. Tā ir gandrīz 20 cm atšķirība. Testētāji pārbaudīja versijas ar lielāko akumulatoru: Škoda Elroq ar 77 kWh, Kia EV3 ar 78 kWh, bet Renault – ar 87 kWh. Cenas ciparos tas izskatās šādi: Kia cena sākas no 43 990 eiro, Škoda – no 45 990 eiro, bet Renault – no 49 090 eiro.

Kā mazākajam un lētākajam Kia gāja? Eksperti uzslavēja inženierus un dizainerus, kuri ar EV platformu ir pamanījušies nelielo modeli padarīt pārsteidzoši ietilpīgu. EV3 460 litru bagāžnieks tikai nedaudz atpaliek no Elroq 470 litriem. Patiesībā EV3, iespējams, pat pārspēj Elroq, jo priekšā tam ir 25 litru liels nodalījums uzlādes kabeļiem un dažādiem sīkumiem. Renault ir izveidojis lielāko bagāžnieku – 545 litri. Lai gan tā aizmugurējos sēdekļos it kā ir vairāk vietas, recenzenti uzsvēra, ka Kia aizmugurē ērti var sēdēt pat pieauguši pasažieri.

Kaut arī Kia ir apjomā mazāks un cenā pieejamāks, daudz punktu tas ieguva par interjera kvalitāti un tehnoloģijām – tā standarta aprīkojums pat pārspēja konkurentus. Braukšana EV3 gadījumā vairāk orientēta uz komfortu nekā uz sportiskumu, kas atbilst šīs klases standartiem. Katrā ziņā apbrīnojamā daudzpusība ļāva EV3 droši stāties vienā rindā ar saviem konkurentiem.

Efektivitāte elektromobiļos ir ļoti būtiska

Visvairāk WhatCar? ekspertus pārsteidza Kia efektivitāte. To atzīmēja arī Latvijas žurnālisti, kas testēja šo modeli.

Pat elektriskajam auto visnedraudzīgākajos apstākļos. Ziemā, mīnusos, īsos pilsētas pārbraucienos un arī dažos garākos maršrutos ārpus pilsētas elektrību šis auto tērē pavisam nedaudz. Man nepārtraukti bija ieslēgta salona apsilde, un šādos apstākļos mani nepārsteigtu pat 25 kWh uz simtu, tomēr borta dators rādīja, ka automašīna tērē vien mazliet virs 20 kWh. Patiesībā es gribētu šo automašīnu izmēģināt vēlreiz siltākā laikā – man ir aizdomas, ka ar vienu uzlādi tā reāli nobrauktu 500 km.

Žurnāla Klubs auto apskatnieks Toms Timoško

Pamatojoties uz WLTP rādītājiem, Renault ar lielāko akumulatoru tiek vistālāk – 625 km, taču ar ātro lādētāju no 10 līdz 80% lādēt to nākas visilgāk – 40 minūtes. Kia spēj veikt 605 km un atjauno rezerves 31 minūtē, bet Škoda nobrauc 577 km un uzlādējas 28 minūtēs.

Kia EV3
Kia EV3 (Publicitātes attēls)

WhatCar? testā galu galā uzvarēja jaunpienācējs Škoda Elroq. Taču redaktorus pārsteidza Kia EV3 spēja cienīgi stāties pretī spēcīgākiem konkurentiem, un beigās, kaut arī EV3 bija vieglākais un mazākais, efektivitātes kategorijā tas izrādījās vislabākais.

Vērtība pret cenu

Kā jau minēts iepriekš, agrāk Korejas automašīnas galvenokārt pirka cenas dēļ. Tagad tā vairs nav. Piemēram, tagad EV3 cenas ziņā tiek pozicionēts kā tiešs konkurents tādiem modeļiem kā Volkswagen ID.3 un Renault Megane E-Tech. Tomēr, pateicoties pārdomātajam interjera dizainam un bagātīgajam aprīkojumam, ir radīta papildu vērtība, kas ļauj tam sacensties arī ar dārgākiem augstāka segmenta pārstāvjiem. Tātad autobūvē zema cena un lielāka vērtība ir apvienojamas lietas – atliek tikai to ieraudzīt un izmantot savā labā.

Ja rakstā pamanīji kļūdu, padod mums par to ziņu, iezīmējot ačgārno tekstu un nospiežot Ctrl+Enter. Paldies!

0 0 balsojumi
Raksta novērtējums
Pieraksties
Paziņojums no
guest


0 Komentāri
jaunākais
vecākais visbalsotākais
Iekšējās atsauksmes
Skatīt visus komentārus
0
Dalieties ar savām domām/komentējiet!x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: