Volkswagen ID. Buzz GTX LWB apskats: vai “ledusskapis” var būt arī ērts un ātrs?
Divu dienu laikā ar šo auto nobraucu vairākus simtus kilometru, saņēmu vairākus “īkšķus augšā” un neskaitāmas reizes pats atskatījos uz to. Un jā, es atzīstu – šis ir viens no stilīgākajiem auto, ar kādu jebkad esmu braucis.

Volkswagen ID. Buzz GTX LWB
Divu dienu laikā ar šo auto nobraucu vairākus simtus kilometru, saņēmu vairākus “īkšķus augšā” un neskaitāmas reizes pats atskatījos uz to. Un jā, es atzīstu – šis ir viens no stilīgākajiem auto, ar kādu jebkad esmu braucis.
Aizmirstiet par pelēkajiem ģimenes busiņiem, kas kādreiz piepildīja Latvijas stāvlaukumus. Volkswagen ID. Buzz jau sākotnēji lauza priekšstatus par to, kā var izskatīties un uzvesties elektrisks minivens. Un tagad – ID. Buzz GTX. Jā, tas pats ar GTX jaudu, garāku riteņu bāzi un sešām pilnvērtīgām vietām.
Dizains – liels, košs un neiedomājami simpātisks
Auto pievilcība ir acīmredzama. Lielie melnie diski, spilgtais divtoņu krāsojums – tas viss padara Buzz ne tikai pamanāmu, bet arī patīkamu acij. Tas rada prieku ne tikai pašam, bet arī citiem uz ielas. Ja šādi auto kļūs biežāki, arī mūsu ielas kļūs smaidīgākas.



Salons – sešas īstas vietas un pārdomāta ērtība
Grā riteņu bāzes versija nāk ar trim rindām – katrā divas sēdvietas, un tās nav kompromisi.
- Priekšā – divi individuāli sēdekļi.
- Vidū – divi atsevišķi krēsli ar regulāciju.
- Aizmugurē – divvietīgs dīvāns, kurā ērti var sēdēt arī pieaugušie, izstiepjot kājas un ceļojot bez mocībām.
Katrā rindā ir USB-C lādētāji, glāžu turētāji, komfortabli materiāli un pārsteidzošs klusums. Sēdekļi ir ergonomiski un ļoti ērti, un es nešaubos, ka šajā auto varētu mierīgi nobraukt tūkstošiem kilometru bez noguruma.



Mīnuss? Bagāžnieks. Ar visām sešām vietām lietošanā, vietas paliek tikai pāris koferiem. Bet krēslus var nolocīt vai pat izņemt, pārvēršot auto par īstu kravas busiņu.
Braukšana – netipiski jautra busiņam
ID. Buzz GTX ir pilnpiedziņas versija ar 250 kW jaudu, kas spēj pārsteigt. Tas startē ar entuziasmu, un uz ceļa nejūtas smagnējs – pat ja aerodinamikas koeficients atgādina ledusskapi.
- Patēriņš divu dienu laikā: ~25 kWh/100 km, kas ir zemāk, nekā biju gaidījis, ņemot vērā gandrīz 3 tonnas svara.
- Un jā, ar mierīgāku braukšanu tas varētu būt vēl zemāks.
Uzlāde – patīkami pārsteidza
Buzz uzlādes pieredze bija viena no pozitīvākajām šajā testā:
- Sākot uzlādi pie 32 %, sasniedzu 153 kW jaudu.
- Pie 65 % vēl 119 kW, un pat pie 99 % – 39 kW.

Tas nozīmē, ka arī garākos pārbraucienos lādēšanās nebūs šķērslis – tas ir viens no retajiem busiņiem, kam šis aspekts tiešām strādā.
Komforts – skaņa, klusums un izolācija
Salons ir izcili izolēts – klusums un akustiskais komforts pārsteidz. Tas ir līmenī, ko no busiņa negaidi. Krēsli – ergonomiski un pielāgojami, sēdpozīcija dabiska, rokas krīt tieši tur, kur tām jābūt. Tas ir “VW premium” interpretācijā, bet bez liekām ekstravagancēm.
Mīnusi – cena un pieskāriena pogas
Protams, ne viss ir perfekts.
- Cena: GTX versijas sākums – no 70 000 €, un testētais demo auto ar pilnu aprīkojumu – ~89 000 €. Tas ir daudz, pat ļoti
- VW slavenās “touch” pogas – uz durvīm, stūres un pie ekrāna. Tās reālos apstākļos ir kaitinošas.



Kam šis auto ir paredzēts?
Atbilde: lielai, situētai ģimenei, kurai patīk komfortabli, stilīgi un tehnoloģiski braukt ne pārāk tālos (laika ziņā) ceļojumos. Ne jau akumulatora dēļ – bet ierobežotās bagāžas vietas dēļ ar 6 cilvēkiem un viņu mantām.
Vai ir vērts?
- Jā – ja prioritāte ir stils, komforts, vieta un uzlādes ātrums.
- Nē – ja budžets ir līdz 50 tūkstošiem vai nevari samierināties ar pieskāriena pogām.
Bet kopumā – šis auto rada emocijas, smaidu, cieņu uz ielas un vēlmi izbraukt vēlreiz.
Un vai jau minēju – tas izskatās vienkārši fantastiski?
Raksta autors ir Latvijas Elektroauto biedrības līdzdibinātājs Jānis Bekers
Ja rakstā pamanīji kļūdu, padod mums par to ziņu, iezīmējot ačgārno tekstu un nospiežot Ctrl+Enter. Paldies!