Volkswagen prezentē pirmo pilnīgi elektrisko apvidnieku – ID.4
ID.4 ir pirmā Volkswagen pilnīgi elektriskā apvidus automašīna un otrais zīmola modelis pēc ID.3, kurš radīts uz jaunas modulārās elektriskās piedziņas platformas (MEB). ID.4, gluži tāpat kā ID.3, nerada CO2 emisijas gan ražošanas, gan ekspluatācijas procesā, ja klients veic uzlādi ar videi draudzīgā veidā iegūtu elektrību. Iepriekšpārdošanā, kas sāksies jau šogad, ierobežotā apjomā būs pieejami ID.4 1st un ID.4 1st Max modeļi ar 150 kW (204 ZS) jaudīgu motoru un 310 Nm griezes momentu. ID.4 1st modeļi būs aprīkoti ar 77 kWh bateriju, kas nodrošinās līdz pat 520 km (WLTP) nobraukuma distanci.
ID.4 ir pirmā Volkswagen pilnīgi elektriskā apvidus automašīna un otrais zīmola modelis pēc ID.3, kurš radīts uz jaunas modulārās elektriskās piedziņas platformas (MEB). ID.4, gluži tāpat kā ID.3, nerada CO2 emisijas gan ražošanas, gan ekspluatācijas procesā, ja klients veic uzlādi ar videi draudzīgā veidā iegūtu elektrību. Iepriekšpārdošanā, kas sāksies jau šogad, ierobežotā apjomā būs pieejami ID.4 1st un ID.4 1st Max modeļi ar 150 kW (204 ZS) jaudīgu motoru un 310 Nm griezes momentu. ID.4 1st modeļi būs aprīkoti ar 77 kWh bateriju, kas nodrošinās līdz pat 520 km (WLTP) nobraukuma distanci.
Jaudīgais, pārliecinošais, 4,58 metrus garais ID.4 apvieno SUV spēcīgo raksturu ar īpašu aerodinamiku – tā pretestības koeficients ir vien 0,28. Transportlīdzekļa virsbūve ir atlētiska un viengabalaina, savukārt lielie riteņi dod mājienu par ID.4 spēcīgo, sportisko raksturu. ID.4 korpusa radīšanā izmantoti jauni risinājumi, kas palīdzējuši samazināt automašīnas svaru, piemēram, automašīnas sāni ir ražoti no alumīnija un ļoti izturīga tērauda.
Pateicoties īsajai pārkarei un 2,77 metru riteņu garenbāzei, mašīnas interjers ir plašs un gaišs, līdzinoties SUV no nākamās izmēra klases. Mašīnas panorāmas stikla jumts (standartā ID.4 1ST Max modelim) ir gandrīz visā tā garumā un piepilda mašīnu ar gaismu. Bagāžas nodalījuma ietilpība ir 543 litri, bet to var palielināt līdz 1 575 litriem, ja nolaiž aizmugurējos sēdekļus. ID.4 1st Max aprīkots ar viegli atveramo un aizveramo elektrisko bagāžnieka vāku, kuru var atvērt ar kājas kustību. Elektrisko SUV pēc izvēles var papildināt ar vilkšanas kronšteinu, ar kuru iespējams vilkt piekabes ar svaru līdz 1000 kilogramiem.
ID.4 ir aprīkots ar tādām inovatīvām tehnoloģijām kā IQ.LIGHT Matrix LED gaismas (pieejamas jau standartā ID.4 1st Max modelim), kas sasveicinās ar automašīnas vadītāju tās atslēgšanas brīdī, pagriežot lukturu lēcu moduļus. IQ.LIGHT Matrix LED viedi kontrolē tālās gaismas, izgaismojot ceļu, bet neapžilbinot citus braucējus. Standarta ID.Light asistents atrodas šaurā joslā zem priekšējā stikla. ID.Light asistenta intuitīvie gaismas efekti palīdz šoferim dažādās situācijās, piemēram, pagrieziena vai bremzēšanas laikā. Paplašinātās realitātes head-up displejs (pieejamas jau standartā ID.4 1ST Max modelim) uz priekšējā vējstikla projicē aktuālo informāciju.
ID.4 vadības panelis ir bez pogām un slēdžiem, piešķirot tam ļoti modernu veidolu. Vadītājs visu informāciju redz uz kompakta displeja, kuru kontrolē ar daudzfunkcionālo automašīnas stūri. Paneļa vidū ir skārienjutīgs displejs navigācijas sistēmai, tālruņa funkcijām, plašsaziņas līdzekļiem, palīgsistēmām un transportlīdzekļa iestatījumiem. ID.4 1st modelis aprīkots ar 10 collu ekrānu, bet ID.4 1st Max – ar 12 collu. Balss kontroles funkcija Hello ID. atpazīst daudz ikdienas frāžu un veido automašīnas sekundāro darbības līmeni.
Standarta Park Distance Control sistēmā ir integrēta autonomā manevru bremzēšanas sistēma. Abos unikālajos auto modeļos arī ir joslas saglabāšanas asistents Lane Assist, autonomās bremzēšanas asistents avārijas gadījumos Autonomous Emergency Braking Front Assist, kurā ietilpst bremzēšanas funkcija, ja, pagriežoties vai novirzoties no joslas, pretim brauc automobilis, kā arī stop & go adaptīvā kruīza kontrole ar ātruma ierobežotāju. Arī Eco Assistance sistēma ir iekļauta standarta aprīkojumā, kas iesaka vadītājam noņemt kāju no gāzes pedāļa pirms pagrieziena vai cita šķēršļa maršrutā, šādā veidā ekonomējot elektroenerģiju.
ID.4 aizmugurējās ass priekšā atrodas elektriskais motors, kas darbina riteņus ar viena ātruma pārnesumkārbu. Abos modeļos motors nodrošina 150 kW (204 PS) jaudu un 310 Nm griezes momentu, jau uzsākot kustību. ID.4 100 km/h sasniedz 8,5 sekundēs, bet maksimālais ātrums ir ierobežots līdz 160 km/h. Augstākas klases modelis ar lielāku jaudu un visu riteņu piedziņu būs pieejams 2021. gadā.
ID.4 1st modeļu enerģija tiek glabāta 493 kilogramu baterijā ar neto enerģijas saturu 77 kWh. Volkswagen garantē, ka pēc astoņiem gadiem vai 160 tūkstošu km nobraukuma baterija saglabās vismaz 70% no sākotnējās kapacitātes. Ātrās (DC) elektromobiļu uzlādes stacijā, kādu, piemēram, piedāvā Ionity, ID.4 un tā 77 kWh bateriju 320 kilometru braucienam var uzlādēt apmēram 30 minūtēs (WLPT), ar uzlādes jaudu līdz 125 kW.
ID.4 būs daļa no pasaulē lielākā tirgus segmenta – kompakto apvidus automašīnu klases. Jaunie modeļi tiks ražoti un pārdoti Ķīnā, Amerikas Savienotajās Valstīs un Eiropā, un tas ir nozīmīgs atskaites punkts Volkswagen grupas e-mobilitātes stratēģijas attīstībā. Volkswagen plāno, ka līdz 2029. gadam uzņēmums piedāvās 75 pilnībā elektriskus modeļus un pārdos ap 26 miljoniem elektroauto.
Uzlādēts komentārs
Preses pirmizrādē atklājās dažas, manuprāt, interesantas detaļas, kas nav nonākušas līdz preses relīzei. Viena no tām ir pagrieziena diametrs, kas ir pielīdzināms e-up un ir mazāks kā VW Polo. Gribētu vēl precizēt, ka iekšā vietas ir vairāk kā ir VW Tiguan. Prezentācijā apgalvoja, ka aizmugurējā rindā var blakus nolikt 3 bērnu sēdekļus. VW piedāvās arī pagarināto garantiju, ja nu kādam ir tiešām lielas šaubas par akumulatora ilgmūžību.
Vienā slaidā VW parādīja bildi, kurā bija redzams ID.4 motors komfortabli ietilpināts sporta somā. Tur vēl varētu mierīgi ielikt skriešanas botas un ūdens pudeli. Šī bilde man bija tāds “Aha!” brīdis. Autožurnālisti nesaprot, kā kaut kas tik maziņš var būt jaudīgāks par līdz šim tik ļoti pierasto un rūcošo iekšdedzes dzinēju. Ar “nesaprot” es domāju tādus izteicienus, kas nāk no mūsu pašu žurnālistiem, kā “elektriskais motors vēl nav nostrādāts, lai būtu piemērots braukšanai”. Jā…. 95% efektivitāte pret 25% efektivitāti… Kas te nav nostrādāts…
Kā lielākais pārsteigums visā prezentācijā bija viens teikums, kas, man liekas, ka vienkārši paspruka – Volkswagen plāno drīzumā pārtraukt iekšdedzes krosoveru ražošanu. Kad es vēlāk pacēlu jautājumu par šo, atbilde bija, ka elektromobilitāte nāk kā kečups no pudeles – sākumā lēni, bet pēc tam apšļaksta visu šķīvi.
Kas attiecas uz citiem modeļiem, ID.5 tiks prezentēts pavasarī un šajā prezentācijā būs arī vairāk informācijas par VW ID.Buzz. Buzz ir, laikam, vienīgais no ID ģimenes, ko es tiešām gaidu ar nepacietību. Nu, labi, man ir arī vājība uz mazauto.
Cena sim monstram?
id.3 1st ir loti neadekvata. cerams ka parastajam 3 un 4 bus ap 30000