Gada laikā dubultojies Elektrum tīklā elektroautomobiļos uzlādētās elektroenerģijas apjoms
Šī gada pirmajos deviņos mēnešos jeb no janvāra līdz septembrim Elektrum publiskajās uzlādes stacijās ir uzlādētas 103,37 MWh elektroenerģijas. Salīdzinot ar tādu pašu periodu pirms gada, šis apjoms ir dubultojies. Tāpat ir pieaudzis individuālo klientu un uzlāžu skaits.
Šī gada pirmajos deviņos mēnešos jeb no janvāra līdz septembrim Elektrum publiskajās uzlādes stacijās ir uzlādētas 103,37 MWh elektroenerģijas. Salīdzinot ar tādu pašu periodu pirms gada, šis apjoms ir dubultojies. Tāpat ir pieaudzis individuālo klientu un uzlāžu skaits.
Latvijā pakāpeniski pieaugot elektroautomobiļu skaitam, pieaug arī nepieciešamā uzlādes infrastruktūra. Šo gadu Elektrum uzlādes tīkls noslēgs ar vismaz 84 pieslēgvietām vairāk nekā 20 uzlādes vietās 10 Latvijas pilsētās. Vienlaikus šogad ir dubultojies tajās uzlādētās elektroenerģijas apjoms – ja pagājušajā gadā tā bija 55,1 megavastunda (MWh), tad šogad – 103,37 MWh. Savukārt unikālo klientu skaits no 407 pieaudzis līdz 791 klientam. Tādējādi arElektrum zaļo enerģiju kopš tīkla izveides elektroautomobiļi Latvijā ir veikuši vismaz 1 222 222 km.
Aptaujas rāda, ka šobrīd sabiedrība arvien pozitīvāk izturas pret elektromobilitāti – 82 % Latvijas iedzīvotāju atbalsta elektroauto, un katrs ceturtais tuvāko gadu laikā plāno nomainīt degvielu patērējošo auto pret elektrisko automašīnu. Tā ir nopietna apņemšanās, kas mums liek arvien straujāk nodrošināt augošo pieprasījumu, gan arī ir jauna biznesa iespēja tiem uzņēmējiem, kas vēlas nākotnē būt veiksmīgi – ieklausīties sabiedrības vajadzībās un uz tām reaģēt.
Ansis Valdovskis, AS “Latvenergo” elektrotransporta uzlādes tīkla vadītājs
Latvijā uz 10 elektroauto ir nepieciešama vismaz viena uzlādes pieslēgvieta, – tāds ir Latvenergo ekspertu vērtējums, un kopumā Latvijā līdz 2025. gadam nepieciešamas vismaz 1000 publiskās uzlādes pieslēgvietas. Jau tuvākajā laikā pieaugs ne tikai publisko uzlādes punktu attīstība, bet arī tādu, kas izbūvēti pie daudzdzīvokļu mājām, birojiem vai lielveikaliem – šis noteikums no 2021. gada 10. marta iekļauts valsts likumdošanā – būvnormatīvā. Visos jaunajos projektos turpmāk ir jāparedz arī elektroauto uzlādes pieslēgvieta, kas jau šobrīd ir uzskatāma par priekšrocību jaunajos projektos.
Uzlādēts viedoklis
2 gadu laikā mazāk nekā 20 vietas? Uh! Un tas no tāda milža kā Latvenergo. Cerams, ka drīzumā pakalpojuma cenas kritīsies, jo šobrīd sanāk lētāk lādēties e-mobi tīklā, kur jāmaksā par laiku. Cenu kāpuma dēļ es neesmu Elektrum stacijas izmantojis jau vairākus mēnešus.
Jā, kaut kā man arī šīs stacijas nav trāpījušās ceļā, neskatoties uz cenu. Esmu notērējis nepilnus 100 EUR no VW dāvātajiem 600 EUR bezmaksas uzlādei…un tūlīt šis prieks beigsies. Ja brauc kaut kur tālāk: e-mobi.
Vismaz jau nu varēja uzlikt kādu kasti Ķegumā. Aizkrauklē, kur ir arī e-mobi, ir uzlikta. Tiesa tā laikam savām vajadzībām.
Piekrītu autora viedoklim – padārgas tās uzlādes, Igaunijā 100kwh stacijā cena par kwh bija 0.35€, kas ir ok, jo tā tiešām ir ātra uzlāde, bet par basic 50kwh 0.25€ ir tas apjoms, kas būtu ok, nevis 0.39€, tāpēc neizmantoju elektrum, ja vien nav varianti un lādējos valsts emobi tīklā, kur ir uz laiku, tas ir jūtami lētāk.
Es tikai vienu reizi Elektrum uzlādi izmēģināju – to ātro 150kW staciju un bija labi. Citādāk ne cena ne staciju izvietojums nešķiet pievilcīgs. Lādēju citur.