Tesla Berlīnes rūpnīca ir sākusi darbību, Īlons Masks personīgi piegādā pirmās automašīnas
Divus gadus pēc zemes darbu uzsākšanas Tesla pirmā Eiropas rūpnīca ir piegādājusi pirmās automašīnas pircējiem. Īlons Masks personīgi nodevis Tesla Model Y to īpašniekiem.
Divus gadus pēc zemes darbu uzsākšanas Tesla pirmā Eiropas rūpnīca ir piegādājusi pirmās automašīnas pircējiem. Īlons Masks personīgi nodevis Tesla Model Y to īpašniekiem.
Gigafactory Berlin (jeb Giga Berlin) vakar iezīmēja vienu no svarīgākajām dienām Tesla vēsturē, jo šī rūpnīca 2022. gada 22. martā oficiāli piegādāja pirmās automašīnas. Tesla izpilddirektors Īlons Masks nodeva īpašniekiem pirmos Model Y elektriskos krosoverus, kas uzbūvēti jaunajā rūpnīcā, kas atrodas Grīnheidē, 30 km uz dienvidaustrumiem no Berlīnes pilsētas centra.
Papildus Īlonam Maskam atklāšanas ceremonijā otrdienas pēcpusdienā piedalījās Vācijas kanclers Olafs Šolcs, federālais ekonomikas un klimata lietu ministrs Roberts Habeks un citas augsta ranga federālās un vietējās varas iestādes, ziņo Reuters.
Rūpnīcas oficiālā atklāšana aizkavējās par astoņiem mēnešiem dēļ vides aktīvistu protestiem (galvenokārt par ūdens apgādi) un birokrātijas problēmām. Oficiālās atklāšanas laikā Īlons Masks atklāja arī Tesla ģenerālplāna 3. daļu, kurā tikai EV ražotājs plāno palielināt apjomus uz “ārkārtēju izmēru”.
Tesla plāno pieņemt darbā 12’000 strādnieku transportlīdzekļu montāžas rūpnīcā un blakus esošajā akumulatoru rūpnīcā, padarot šo objektu par lielāko darba devēju Brandenburgas štatā. Kad tas sasniegs pilnu jaudu, tas katru gadu uzbūvēs 500’000 EV un saražos 50 GWh vērtas baterijas, pārspējot visas citas līdzīgas rūpnīcas valstī.
Īlons Masks iepriekš brīdināja, ka ražošanas palielināšana prasīs vairāk nekā divus gadus, kas bija nepieciešami rūpnīcas celtniecībai. JPMorgan prognozē, ka rūpnīca 2022. gadā saražos aptuveni 54’000 automašīnu, 2023. gadā palielinoties līdz 280’000 un līdz 2025. gadam līdz 500’000 automašīnu.
Vietējās varas iestādes 4. martā deva Teslai pēdējo atļauju sākt ražošanu Berlīnes Gigafactory, ar nosacījumu, ka tā atbilst vairākiem nosacījumiem, tostarp ūdens izmantošanas un gaisa piesārņojuma kontroles jomā.
Uzlādēts viedoklis
Neviens neticēja, ka Vācijā rūpnīcu atvērs tik pat ātri kā to izdevās Ķīnā (1 gada laikā). Ja pirms 2 gadiem teiktu, ka 2 gadus starp pirmās lāpstas ieciršanu zemē un pirmo automašīnu nodošanu klientiem to izdarīs, tāpat cilvēki neticētu. Bet te nu mēs esam – Eiropā (Vācijā) ražoti amerikāņu elektroauto.
Tas ir liels notikums vēl jau vairāk tamdēļ, ka Tesla tagad ražo vēsturiski spēcīgajā Vācijas autobūves pagalmā – blakus Volkswagen, Audi, Mercedes un Porsche.
Tagad Tesla lapā var atzīmēt Latvijas valsti un Model Y cena šobrīd ir 55’770 € bez PVN ar piegādi (par kuru jārūpējas pašam) maijā. Starp citu, Salaspilī un Rēzeknē izskatās, ka drīz būs Supercharger.
Vai kāds ir sūtījis Teslu no Berlīnes?
Tiešām pašam jāmeklē kā atgādāt auto no Nīderlandes?
Neesmu sūtījis, bet tā esot