EV, kas liek atskatīties: Audi e-tron GT apskats
Audi e-tron GT ir automašīna, kuras plakāts būtu pie sienas daudziem zēniem, ja mēs būtu 30 vai vairāk gadus atpakaļ. Pat nekustoties, tā liek saprast par to, ka zem kapota slēpjas kas nopietns.
Audi e-tron GT ir automašīna, kuras plakāts būtu pie sienas daudziem zēniem, ja mēs būtu 30 vai vairāk gadus atpakaļ. Pat nekustoties, tā liek saprast par to, ka zem kapota slēpjas kas nopietns.
Šī nav pirmā reize, kad Uzlādēts.lv bija tā iespēja iemēģināt Audi e-tron GT, bet šoreiz bija dots nedaudz vairāk laika, lai to iepazītu. Tāpat kā pirms gada, arī šoreiz tas lika trīcēt kājām pēc tam, kad ar to nedaudz pabraukts.
Man pašam pie sirds tuvāk ir racionālākas mašīnas, kas iederas manām ģimenes pilsētnieka gaitām. Tāpēc mans perfektais auto ir hečbeks. Tomēr, Audi ar e-tron GT ir aizskāruši manas puišeļa stīgas, kas grib izgriezt krūti un dižoties citu starpā ar pārmērīgu jaudu un muskuļainām līnijām automašīnā, kuras monetārā vērtība ir krietni virs manas dzīvesvietas vērtības.
Zinātāji jau zinās teikt, ka Audi e-tron GT un Porsche Taycan ir uz vienas platformas taisīti. Tiešām abiem ir daudz līdzīgā, bet tomēr katrs ir pietiekami atšķirīgs, lai tos nejauktu. Gan ārpusē, gan interjerā abiem brendiem ir atšķirīga pieeja. Pat tehniskajos parametros ir reti kas kopīgs. Piemēram, baterija Porsche Taycan Turbo un Audi e-tron GT RS ir 93.4 kWh, bet pieejamā ir attiecīgi 83.7 kWh un 85 kWh. Motora jauda vienam ir 500 kW, bet otram 440 kW. Vēl viena no atšķirībām ir tā, ka Audi savu modeli izlaida vēlāk un, lai gan man nav bijusi tā iespēja izmēģināt Porsche Taycan, apskatnieki saka, ka Audi ir izdarījuši labāku darbu, nostrādājot iekšpusi un HMI.
Emocijas
Es esmu starp tiem, kas piekrīt tam, ka cilvēki mašīnas pērk vadoties pēc emocijām. Ar šo automašīnu, kas gadījusies būt elektriska, noteikti būs daudz emociju. Es pat speciāli priekš bildēšanas un filmēšanas vajadzībām izbraucu uz Jūrmalu, domādams, kur tur tai pievērsīs mazāk uzmanības. Kļūdījos. Cilvēki skatījās, bildēja, nosvilpa un pat teica “klasnaja tačka!“. Pieļauju, ka nedaudz palīdzēja sarkanā (Tango Red) krāsa, jo tā taču ir ātrākā un starp visām 50 pelēkajām nokrāsām, kas valda mūsu autoparkā, tā izceļas.
Arī apkārt esošās sievietes pievērsa īpašu uzmanību. Šī noteikti nav sliktākā izvēle pusmūža krīzei un/vai ego celšanai. Ar to ego gan tā uzmanīgi, jo daudzi redz cauri, ja tas ir tāds sīks. Lai negādās kā nabaga Andrew…
Pārsteidzoši pārdomāts
Man šādas automašīnas saistās ar 2 īpašībām – jauda un nepraktiskums. Jauda šeit ir atliektiem galiem. 0-100 km/h iegūst 3.3 sekundēs, t.i., tiesības var zaudēt nepaspējot aizskaitīt līdz 4. Maksimālais ātrums ir ar programmatūru ierobežots līdz 250 km/h. Bet par praktisko aspektu es biju ļoti patīkami pārsteigts. Bagāžnieks ir salīdzinoši liels ar 450 litru ietilpību, ir arī priekšējais bagāžnieks (85 litri) un aizmugurē vieta ir daudz – ne galva atsitās, ne liekas šauri, pat zīdaiņu sēdekli var ielikt.
Neteiksim, ka šī būtu mašīna, ar ko ikdienā vest bērnus uz skolu un pulciņiem, bet tas būtu iespējams, ja būtu tāda vajadzība. Arī uz kalnu aizlaist varētu, jo ir slēpju lūka un visu četru piedziņa ar izslavēto Audi quattro.
Protams, ekonomija nav šīs automašīnas spēcīgā puse, bet patēriņš ir ievērojami labāks nekā, piemēram, Volvo XC40. Patiesībā ar aptuveni 20 kWh/100 km patēriņu, šis EV ierindojas nevis patēriņa apakšgalā, bet gan aptuveni vidū. Tikai ar iespēju jebkurā brīdī izmantot 475 kW (646 Zs) jaudu.
Kopumā
Ir cilvēki, kas līdz šim neizskatīja elektroauto tīri divu iemesla dēļ – nepietiek jaudas, lai varētu dižoties starp draugiem un radiem, un neuzticas Tesla. Audi e-tron GT aizpilda šo nišu. Tas nebūs auto, ar ko tusēt pie Pļavnieku deviņstāvu simtdzīvokļu mājas, bet gan sarunu temats pie galdiem, par kuriem daži pat nav dzirdējuši. Tas liks pagriezt galvas ne tikai tiem, kas paies Audi e-tron GT garām, bet arī tiem, kas to var atļauties.
Vienīgā nianse, kas mani kaitināja šajā EV, bija mākslīgā V8 skaņa. Nospiežot jaudas pedāli, pēkšņi no bagāžnieka puses (tā skaņu sistēma bija izstrādāta) nāca rūkoņa. Potenciāli tas varētu patikt tiem, kas domā, ka grib kādu rūcošu modeli, bet vai tas ir aktuāli pēc pirmās dienas?
Audi e-tron GT tehniskie dati:
- 0-100 km/h: 3.3 sek (Audi e-tron GT RS) | 4.1 sek (Audi e-tron GT quattro)
- maksimālais ātrums: 250 | 245 km/h
- 475 | 390 kW motoru jauda
- 830 | 640 Nm griezes moments
- 20.6 | 19.9 kWh/100 km
- 85 kWh baterija (93.4 kWh brutto) (800V sistēma)
- 11 kW (46 km/h) AC uzlāde
- 268 kW (1200 km/h) pīķa DC uzlāde
- 472 | 487 km ar vienu uzlādi WLTP ciklā
- 4 sēdvietas
- 366 | 405 litru bagāžnieka ietilpība + 85 litri priekšējā bagāžniekā
Ar mīļoto paradīze arī būdā, ja mīļais brauc ar Porsche.
Bet ja nopietni, ar tādu Audi cenu un papliku standarta aprīkojumu, kurā iekļautas tikai ripas, lukturi un drošības jostas (laikam), tad jau tiešām izvēle kristu uz tikpat pliku Taycan – tam vismaz Porsche bedžiņš standarta aprīkojumā )))
Man tēvs vienmēr ir teicis: