Pirmais pilnībā elektriskais Abarth: 500e
Leģendārā Abarth sporta automobiļa ražotājs no Itālijas, izgatavojot jauno Abarth 500e, ir spēris pirmo soli elektroautomobiļu laikmetā.
Leģendārā Abarth sporta automobiļa ražotājs no Itālijas, izgatavojot jauno Abarth 500e, ir spēris pirmo soli elektroautomobiļu laikmetā. Tas būs vispievilcīgākais un dinamiskākais jebkad izgatavotais Abarth automobilis.
Ražotāja jaunākais veikums paātrinās līdz 100 km/h nieka 7 sekundēs, pat 2 sekundes ātrāk nekā tā elektriskais brālis Fiat 500e un 0,3 sekundes ātrāk nekā ar benzīnu darbināmais 165 ZS Abarth 595 Turismo.
Ar saviem daudzajiem tehniskajiem uzlabojumiem, tostarp jaudīgāku dzinēju, elektriskais Abarth 500e piedāvā vadītājiem 155 zirgspēkus, kas tiek ļoti ātri novadīti uz priekšējo tiltu, tādējādi radot jaunus iespaidus visiem sporta automobiļu entuziastiem.
Autobrava Motors pārdošanas daļas vadītājs Uvis Braunfels
Kā informē ražotājs, izstrādājot pirmo elektrisko Abarth automobili, visu elektroautomobiļu raksturlielums – straujš paātrinājums no miera stāvokļa – nebija svarīgākais mērķis. Tā vietā tika uzlabota jauda braukšanai vidējā ātrumā. Attiecīgi elektriskais Abarth paātrinās no 40 km/h līdz 60 km/h tikai 1,5 sekundēs, bet no 60 km/h līdz 100 km/h pat sekundi ātrāk, ja salīdzinām ar visjaudīgāko ar benzīna motoru aprīkoto Abarth.
Par 24 mm garākā šasijas bāze un par 60 mm palielinātais platums starp riteņiem, zemāks smaguma centrs, ko nodrošina automobiļa apakšā novietotais akumulators, garantē vadāmību, stabilitāti uz ceļa un pagriezienos.
Autobrava Motors pārdošanas daļas vadītājs Uvis Braunfels
Elektriskais Abarth ir aprīkots ar trīs dažādiem braukšanas režīmiem: Turismo, Scorpion Street un Scorpion Track, ļaujot jums izvēlēties starp sportisku romantismu un ekstremāliem sporta iespaidiem. Vienlaikus leģendārā Abarth atpazīšanas zīme – sporta automobiļa izpūtēja radītā skaņa – tiek reproducēta, izmantojot benzīna dzinēja mākslīgo „rūcienu”, ko iespējams arī izslēgt, lai pārvietotos klusumā.
Kā skaidro Olivjē Fransuā (Olivier François), Fiat un Abarth izpilddirektors, jaunais Abarth 500e ir viens no visaizraujošākajiem automobiļiem šī zīmola vēsturē – lielisks jauns papildinājums Abarth modeļu klāstam.
Šim ar elektrību darbināmajam Abarth ir ievērojami mainīts ārējais dizains – tam ir platāks priekšgals, kas izgreznots ar Abarth emblēmām, sporta apdare apakšdaļā, kā arī izsmalcināts sporta dizains aizmugurējā daļā.
Salonā automobilis ir līdzīgs šobrīd leģendārajam elektriskajam 500e, tajā ir 7 collu displejs, atpakaļskata kamera un 10,25 collu informācijas un izklaides sistēmas ekrāns. Tas ir aprīkots arī ar visiem sporta automobilim raksturīgajiem atribūtiem – sporta stūri, pedāļiem un citiem apdares elementiem. Dārgākajās versijās sporta sēdekļi ir klāti ar Alcantara ādu, bet salons ir aprīkots ar ekskluzīvu JBL skaņas sistēmu.
Kā stāsta Abarth pārstāvji Lietuvā, pirmais pasaules pirmizrādi piedzīvojušais elektriskais Abarth 500e nākotnē tiks ražots gan kabrioleta, gan hečbeka versijās.
Abarth ražotāja jaunākais veikums ir aprīkots ar 42 kWh akumulatoru un dzinēju, kas attīsta 155 ZS, 85 kW ātrās uzlādes sistēmu, kas pilnīgi tukšu akumulatoru līdz 80 procentu līmenim ļauj uzlādēt 35 minūšu laikā. Baltijas valstīs pirmais Abarth elektroautomobilis nonāks šī gada vidū.
Uzlādēts viedoklis
Ja FIAT 500e jau likās ņiprs un tā apskata laikā varēja just, ka FIAT šo nav taisījuši ķeksīša pēc, tad tagad nagi niez izmēģināt, ko Abarth ir uzlabojuši šajā pilsētas karalī. Vienīgais, kas mulsina – priekšējā piedziņa, bet vismaz uzlabojumi ir nākuši paātrinājumam, kas ir virs 40 km/h, kas liek domāt, ka par izspolēšanu nebūs jābaidās. Atšķirībā no Hyundai Kona, kam pat kruīza kontrole izspolēja, no vietas uzsākot braukt.