Redwood gada laikā pārstrādājuši vairāk nekā 200 tonnas bateriju
2022. gadā atvērtais elektrisko automašīnu bateriju pārstrādes uzņēmums Redwood pārstrādājis dažādus nolietotos akumulatorus un pierādījis, ka spēj efektīvi ražot jaunus no pārstrādātajiem materiāliem.
2022. gadā atvērtais elektrisko automašīnu bateriju pārstrādes uzņēmums Redwood pārstrādājis dažādus nolietotos akumulatorus un pierādījis, ka spēj efektīvi ražot jaunus no pārstrādātajiem materiāliem.
Pagājušā gada februārī Redwood uzsāka pasaulē pirmo un visaptverošāko elektrisko transportlīdzekļu akumulatoru pārstrādes programmu. Uzņēmuma mērķis bija izveidot efektīvus, drošus un iedarbīgus pārtstrādes ceļus hibrīda un elektrisko transportlīdzekļu nolietoto akumulatoriem. Gada laikā Redwood ir strādājuši ar partneriem no Toyota, Ford, Volvo un Volkswagen, kā arī demontētājiem, lai savāktu un pārstrādātu litija jonu un niķeļa metāla hidrīda (NiMH) transportlīdzekļu akumulatorus.
Cerot parādīt nolietoto akumulatoru vērtību, identificēt nepilnības, kurās nozarei var būt nepieciešams atbalsts, un palīdzēt politikas veidotājiem, kad tie sāk pieņemt svarīgus lēmumus par to, kā vislabāk rīkoties atbildīgi un pārvaldīt EV akumulatorus pēc kalpošanas laika beigām.
Strādājot tieši ar automašīnu izplatītājiem, demontētājiem un agregatoriem Kalifornijā, Redwood apstrādāja 1268 nolietotus akumulatorus, kuru kopējais svars bija pāri 200 t. No savāktajiem akumulatoriem mazāk nekā 5% bija “Bojāti, defektīvi vai atsaukti”. No atgūtajiem metāliem Redwood ražo augstas kvalitātes akumulatoru materiālus anodiem un katodiem, ko var atgriezt ASV akumulatoru elementu ražotājiem.
Starp akumulatoriem bija vecāku NiMH un jaunāku litija jonu ķīmisko vielu sajaukums no 19 dažādiem automašīnu modeļiem. Tiek sagaidīts, ka jauktā ķīmija turpināsies, jo vecākie hibrīdautomobiļu modeļi vēl ir ekspluatācijā, bet vairāk nepaliek. Tomēr litija joni pārstāvēja lielāko daļu savākto ķīmisko vielu veidu, un tiek sagaidīts, ka to īpatsvars turpinās pieaugt, jo tagad tas ir vienīgais transportlīdzekļa akumulatoru veids tirgū.
Nozīmīgākā akumulatoru komplektu savākšanas un pārstrādes izmaksu pozīcija ir loģistika. Galvenais, lai samazinātu loģistikas izmaksas nolietotiem akumulatoru blokiem, ir panākt apjomradītus ietaupījumus, palielinot savākšanas apjomu. Šobrīd Redwood pārstrādes process jau ir izdevīgs mazākiem akumulatoriem. Tomēr jau tuvā nākotnē tiek prognozēts, ka tas būs izdevīgi arī automašīnām.
Esošie normatīvie regulējumi nav paredzēti, lai risinātu jautājumus par lielu elektrisko transportlīdzekļu akumulatoru pārstrādi. Ir nepieciešams atjaunināt regulējumu, lai risinātu mūsdienu EV laikmetu, vienlaikus turpinot nodrošināt šo iepakojumu drošu savākšanu un pārstrādi, nepievienojot papildu izmaksas, kas varētu netīši palielināt EV izmaksas.
Transportlīdzekļu oriģinālo detaļu ražotāji ir gatavi atbildīgi pārvaldīt savus EV akumulatorus, par ko liecina Redwood partnerattiecības ar autoražotājiem šajā izmēģinājuma projektā. Ir svarīgi, lai jebkura politika ļautu autoražotājiem tieši sadarboties ar pārstrādātājiem vai pašiem pārstrādāt akumulatorus, lai nodrošinātu, ka tirgus pārvalda dzīves beigas akumulatorus visdrošākajā un efektīvākajā veidā, vienlaikus izvairoties no nevajadzīgām izmaksām akumulatoru vērtību ķēdē. Tas arī sniedz nozarei iespēju samazināt turpmākās vietējās akumulatoru ražošanas izmaksas un novirzīt šos ietaupījumus gala cenās.
Redwood pierādīja, ka spēj efektīvi atgūt lielāko daļu metālu (~95%) un ražot akumulatoru komponentus no šī pārstrādātā satura. Tas parāda ne tikai vajadzību pēc kvalificētiem pārstrādātājiem, lai pārvaldītu dzīvescikla beigu baterijas, bet arī skaidru risinājumu, kas nodrošina materiālu turpmākai EV ražošanai.