Rivian izmantos Tesla uzlādes standartu un nopērk A Better Routeplanner
Ziemeļamerikā dominē Tesla uzlādes standarts un, izmantojot to, ir visērtāk ceļot. Visērtāk plānot garākus maršrutus ar elektroauto ir, izmantojot ABRP.
Ziemeļamerikā dominē Tesla uzlādes standarts un, izmantojot to, ir visērtāk ceļot. Visērtāk plānot garākus maršrutus ar elektroauto ir, izmantojot ABRP.
Pēdējās dienās viens pēc otra uzņēmumi ir paziņojuši, ka priekš ASV ražotos elektroauto aprīkot ar NACS (North-American Charging Standart), kas plašāk pazīstams kā Tesla standarts. Pēc formas lieluma tas ir pielīdzināms Type 2, ko Eiropā izmanto maiņstrāvas jeb lēnajai uzlādei. Tesla ir izteikti dominējošais uzlādes tīkls Ziemeļamerikā, kam krietni iepaliek citi, piemēram, Electrify America, kas ir līdzvērtīgs Ionity tīklam Eiropā. Līdz šim autoražotāji, kas nebija Tesla, Ziemeļamerikā sliecās par labu CCS1, bet nesen Tesla atļāva arī citiem izmantot savu uzlādes tīklu, kas paver daudz plašākas iespējas tiem, kas izvēlas to izmantot.
Sadarbojoties ar Tesla, lai pieņemtu Ziemeļamerikas uzlādes standartu, tiek nodrošināta ātrāka uzlāde lielākam skaitam EV vadītāju. Šodien mums ir vēl viens paziņojums, kas pastiprina mūsu apņemšanos izveidot atvērtu EV ekosistēmu — mēs esam iegādājušies A Better Routeplanner (ABRP), pasaulē populārāko EV maršrutu plānotāju, un esam apņēmušies turpināt tā izstrādi visiem EV vadītājiem.Rivian
ABRP (A Better Routeplanner) ir viena no labākajām maršrutu plānošanas programmatūrām EV īpašniekiem. Tā iegāde noteikti ir nozīmīgs solis Rivian, ko daudzi uzskata par vienu no retajiem, kas patiesi var sekot Tesla pēdām un mest izaicinājumu novecojušajai auto industrijai. Rivian programmatūra ar ABRP ienesīs izmaiņas ceļojumu plānošanā Rivian automašīnu īpašniekiem.
Kad bija nepieciešams plānot 1000 km maršrutu ar EV, kas spēj labos apstākļos nobraukt 100km ar pilnu bateriju, ABRP nāca palīgā. Tas ne tikai ieplāno nokļūšanu no A līdz B, bet arī pasaka, cik ilgi un cik daudz būs jālādējas pa ceļam, ņemot vērā laikapstākļus un braukšanas manieri.
Vai pasaulē kādreiz būs vienots uzlādes standarts?
Noteikti ne tuvākajā nākotnē. Šobrīd pasaulē ir 3 lielie standarti, kas savā starpā ir ļoti nesaderīgi – Tesla (NACS), Eiropas (CCS2), Ķīnas (GB/T). Vai kādreiz ir iespēja būt vienam? Teorētiski Amerikai un Eiropai būtu iespējams vienoties par vienotu standartu, bet ļoti mazticams, ka kādreiz būs iespējams vienoties ar Ķīnu. Ja datori un telefoni ir kāds indikators, ka joprojām nevar visi izmantot USB-C, lai gan šis standarts ļauj izdarīt pilnīgi visas funkcijas, tad mašīnām izskatās, ka jo mazāk.
Vienlaikus – vai tas ir patiesi no svara? Cik reāli tie, kam mašīna ir Ķīnā, ar to pašu mašīnu dosies uz Eiropu vai Ameriku? Ļoti maza. Trakāk ir, ja grib pirkt kādu lietotu, antīku vai slīkoni.
NACS nav pietiekami daudz kontaktu lai varētu izmantot 3-fāžu maiņstrāvas pieslēgumu, kas Eiropā ir ļoti izplatīts.