Elektrisks, luksuss un ģimenes auto – vai šāda kombinācija ir iespējama?

1

Pašlaik elektroauto tirgū dominē krosoveri, tomēr ne katrs jaunais SUV ir piemērots ģimenēm, kas meklē luksuss pieredzi.

Hyundai Ioniq 9 interior

Hyundai Ioniq 9 interjers (Publicitātes foto)

Pašlaik elektroauto tirgū dominē krosoveri, tomēr ne katrs jaunais SUV ir piemērots ģimenēm, kas meklē luksuss pieredzi.

Dažiem luksuss asociējas ar ekskluzīvu dizaineru apģērbu, jahtām un grezniem rokas pulksteņiem, citiem tā ir kvalitāte, vēl citiem – unikalitāte. Tādējādi uz luksusu var raudzīties no dažādiem skatupunktiem. Un ne vienmēr luksuss izsakāms ar naudas daudzumu, kas par to iztērēts, jo reizēm “sāls” ir emocijās vai komfortā. To visu, protams, var attiecināt arī uz automašīnām.

Bet kā ar ģimenēm? Arī tās grib vizināties lepni. Taču ko dod šiks Ferrari, ja braucam ceļojumā ar bērniem? Varbūt šādā gadījumā patiesībā augstāks luksuss būs Hyundai vai Kia? Ko uzskatīt par luksusu, ja runa ir par ģimenes auto?

Pieaug ietilpīgu luksusa SUV skaits

Pašlaik auto tirgū dominē krosoveri, tomēr ne katrs jaunais SUV ir piemērots ģimenēm, jo tie mēdz būt arī nepietiekami praktiski.

Gandrīz visās automašīnās ir vismaz piecas sēdvietas, taču ērtību līmenis būtiski atšķiras, bet luksuss daudziem asociējas tieši ar plašumu un komfortu. Svarīgi, lai salonā būtu gana daudz vietas braucēju kājām, galvai, rokām, mantām, lai varētu ērti sasēdināt bērnus, mājdzīvniekus, lai būtu daudz ērtu sīklietu nodalījumu. Īsāk sakot – ar auto gribas viegli un labi sadzīvot, taču ne visi spēj dāvāt.

Žurnāla Klubs auto apskatnieks Toms Timoško

Protams, lieli auto ir dārgi, plus arī tie nav ērti manevrējami šaurās pilsētas ielās, tāpēc vairums cilvēku izvēlas kompromisa variantus. Komercklases furgoni ir neticami ietilpīgi, taču tie nenodrošina tik komfortablu gaitu un tādu klusumu salonā kā vieglie auto.

Hyundai Ioniq 9 (publicitātes foto)
Hyundai Ioniq 9 (Publicitātes foto)

Premium segmentā ir atrodami masīvi apvidnieki, bet arī vidējo klasi papildinājuši vairāki ietilpīgi luksusa modeļi. Pēdējā laikā ar ietilpību un izsmalcinātību pārsteidz jaunās paaudzes elektriskie SUV. Pirms vairāk nekā gada Kia Eiropā debitēja ar savu lielāko modeli – EV9. Tagad Hyundai uz tās pašas platformas ir izveidojis vēl modernāku un praktiskāku Ioniq 9.

Elektromotori nosaka jaunus standartus

Elektroauto galvenā priekšrocība ir tieši elektriskais spēka agregāts, kas salonā ļauj radīt vairāk vietas. Elektromotori tiek uzstādīti uz asīm, bet akumulatori atrodas zem grīdas. Šāds skeitborda dēlim līdzīgais izkārtojums telpu ļauj izmantot daudz efektīvāk.

Piemēram, Hyundai E-GMP platforma, kas ir izstrādāta īpaši elektriskajai piedziņai, ļauj riteņus novietot tuvāk virsbūves stūriem, kā rezultātā Ioniq 9 ir garāka riteņu bāze (3130 mm) nekā BMW vislielākajam apvidniekam X7 (3105 mm). Starp Ioniq 9 riteņiem atrodas 110 kWh akumulators, bet virs tā ārkārtīgi ietilpīgs salons ar pilnīgi līdzenu grīdu.

Hyundai Ioniq 9 interior
Hyundai Ioniq 9 interjers (Publicitātes foto)

Tā kā interjerā izveidē teju nepastāv tehniski ierobežojumi, dizaineri un inženieri šajā gadījumā īstenojuši jaunas idejas, piemēram, kustīgu centrālo konsoli starp sēdekļiem un rotējošus otrās rindas sēdekļus, paverot pasažieriem vēl lielāku komfortu. Ioniq 9 būs pieejams ne tikai septiņu, bet arī sešu sēdvietu konfigurācijā. Šādā gadījumā aizmugurē atradīsies divi individuālie sēdekļi gan otrajā, gan trešajā rindā.

Izvēloties sešvietīgo versiju ar diviem atsevišķiem aizmugurējiem sēdekļiem, jūs iegūsiet vēl lielāku plašumu, vairāk vietas mantām, vieglāku piekļuvi trešajai rindai un pat galdiņu.

Žurnāla Klubs auto apskatnieks Toms Timoško

Vietas ir daudz, bet kā ar sniedzamību?

Ģimenes, kurās ir vairāk nekā viens mazs bērns, zina, ka, aizmugurē uzstādot divus bērnu sēdeklīšus, trešajam cilvēkam tur vietas vairs nav. Tāpat jārēķinās ar dzīves aksiomu – jo mazāki bērni, jo vairāk mantu jāved līdzi. Ratiņi, rotaļlietas, staigulīši un citi aksesuāri aizņem daudz rūmes. Septiņvietīgo auto bagāžniekā aiz trešās sēdekļu rindas reti kad var ielikt bērnu ratiņus, taču Hyundai Ioniq 9 bagāžnieka ietilpība ir 630 litri pat tad, ja tiek izmantoti visi sēdekļi. Salīdzinājumam apskatīsim to pašu iepriekšminēto BMW X7: piecu sēdekļu konfigurācijā tam ir 750 litru bagāžnieks, bet septiņvietīgajā tas sarūk līdz neciliem 326 litriem.

Jaunais Hyundai Ioniq 9 (ražotāja Foto)
Hyundai Ioniq 9 (ražotāja foto)

Ja Ioniq 9 aizmugurējo sēdekļu atzveltnes tiek ielocītas grīdā un vertikālā stāvoklī atstāj četrus sēdekļus, iegūst patiesi iespaidīgu bagāžnieku – 1323 litri. Šāds plašums pielīdzināms vidēja izmēra krosoveram ar nolaistiem otrās rindas sēdekļiem. Mazākus priekšmetus un uzlādes kabeļus var glabāt 88 litru priekšējā bagāžniekā.

Šie lielie elektriskie SUV pārsteidz ar ietilpību, jo elektromotori ļāvuši radīt patiesi iespaidīga plašuma salonu. Tiesa, ja vēlamies ceļot lielākus attālumus, rodas jautājumus, cik šāds auto spēj nobraukt ar vienu uzlādi un cik ilgi jālādē akumulators.

Žurnāla Klubs auto apskatnieks Toms Timoško

Uzlāde pagaidām nevienam modelim nav tik ātra kā degvielas tvertnes uzpilde, taču arī šī tehnoloģija strauji attīstās. Ņemot vērā Hyundai Ioniq 9 aerodinamisko virsbūvi un 110 kWh akumulatoru, šim ģimenes SUV, pēc WLTP datiem, sniedzamība ir vairāk nekā 600 km. Reālā satiksmē pa lielceļu tas, visticamāk, veiks kādus 400 km. Tas nozīmē, ka, braucot ar maksimālo atļauto ātrumu, jums būs jāplāno pārtraukums aptuveni ik pēc trim stundām. Tomēr šī atpūta ilgs vien minūtes 25, jo 800 voltu elektriskā arhitektūra nodrošina ļoti ātru uzlādi. Šajā laika sprīdī akumulatoru varēs piepildīt no 10 līdz 80%, kas atkal dos vismaz 300 km sniedzamību.

Tātad elektriskā piedziņa nosaka jaunus luksusa standartus arī ģimenes automobiļiem. Pat tiem, kuri vēlas ar ietilpīgu elektroauto mērot garu ceļu, vairs nav jāsatraucas, ka nāksies stāties pie katra uzlādes staba un kaitinoši ilgi hipnotizēt uzlādes rādītāju izmaiņas.

Ja rakstā pamanīji kļūdu, padod mums par to ziņu, iezīmējot ačgārno tekstu un nospiežot Ctrl+Enter. Paldies!

0 0 balsojumi
Raksta novērtējums
Pieraksties
Paziņojums no
guest


1 Komentārs
jaunākais
vecākais visbalsotākais
Iekšējās atsauksmes
Skatīt visus komentārus
Kārlis
Kārlis
Viesis
18/06/2025 16:19

Šim dizains stipri labāks kā KIA klonam, kurš bija ar cirvi tēsts jeb citējot klasiķi “na ļubiķeļa”. Jā, šādu daiktu varētu nākotnē izskatīt, ja vācu autobūves dižgari tik lēni riktējās EV ekspansijā kā Baidens kāpj lidmašīnā. Vācu autobūve ir pelnījusi pļauku par apzinātu vai neapzinātu nespēju pārslēgties no fosilā uz EV ar pilnu krūti, nevis pa jokam. Vāciešus no totāla pazemojuma glābj mazāk infantili eksperimenti ar dizainu un ergonomiku, cerība uz labāku antikorozijas aizsardzību ar ko allaž grēkojuši aziāti un, nez kāpēc korejieši mazajiem un kompaktajiem elektromobīļiem izvēlas priekšējo ratu dominanci vilkmē, kaut klasiskā piedziņa ir daudz cienījamāka un pareizāka koncepcija kvalitatīvas autovadības un pat apgriešanās kontekstā. Rezumē, Eiropas autobūvei ir jāsapurinās, citādi būs ziepes un nāksies braukt ar Āzijas auto.

1
0
Dalieties ar savām domām/komentējiet!x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: