XPeng ielido Rīgā, Tesla nolaiž cenu, pārējie skrien pakaļ

0

XPeng atklāj salonu Rīgā, Tesla kļūst lētāka, bet Hyundai un KIA rāda muskuļus. Tikmēr Dacia iepazīstina mūs ar džinsu durvju roktoriem.

Xpeng G6 and Tesla Model Y charging with a view to Riga

Xpeng G6 un Tesla Model Y lādējas ar skatu uz Rīgu (Ģenerēts attēls)

XPeng atklāj salonu Rīgā, Tesla kļūst lētāka, bet Hyundai un KIA rāda muskuļus. Tikmēr Dacia iepazīstina mūs ar džinsu durvju roktoriem.

Kas notiek, kad rallija pjedestālam pievieno lidojošu mašīnu, pāris tūkstošu eiro lētāku Tesla un Dacia, kas grib būt hipsters? Tieši par to runājam kārtējā Uzlādēts podkāsta epizodē ar Kārli Mendziņu un Jāni Bekeru – daudz strāvas, viegla deva ironijas, bet pāri visam kripatiņa reālu datu.

Tēmas, kas uzlādēs:

  • Caune un Svencis uz pjedestāla – 1. vieta FIA starpposmā, 8. vieta kopvērtējumā un 1. vieta mūsu sirdīs.
  • ✈️ XPeng ienāk Latvijā – lidojošs auto, 500 ZS un 26 minūtes līdz 100% uzlādei.
  • 🚐 Hyundai Ioniq 9 – 110 kWh, 7 vietas un reālais nobraukums virs 600 km.
  • 🚚 KIA PV5 – kravas elektroauto uzņēmumiem ar sākuma cenu no 41 990 €, kas izcelsies pūlī.
  • 💶 Tesla samazina cenas – Model Y tagad no 41 970 €, bet pazudis panorāmas jumts.
  • 🧢 Dacia Hipster – konceptauto bez ekrāniem, ar atvāžamiem logiem un džinsa rokturiem.
  • 🇩🇪 Vācija atgriež subsīdijas – 4000 € atbalsts EV zem 53 550 €, bet Latvijā – joprojām klusums.

Ķīnieši sen vairs nav joks, viens tāds piezemējies Rīgā

XPeng atklāšana Rīgā izskatījās pēc “Top Gear” epizodes – greizsirdīgi skatieni, oranžs demonstrācijas modelis un lidojošs aparāts. Reāli braucamie – Xpeng G6 un Xpeng G9. Uzlādes ātrums? No 10 līdz 100% – 26 minūtes. Šobrīd nav daudz zināmu modeļu, kas tādiem parametriem tuvojas. Kvalitāte aug, cenas krīt, un Eiropas gigantiem sāk karst zem sēdekļa. Piemēram, Mazda 6e tiek ražota kopā ar ķīniešu Changan, un rezultāts – pārsteidzoši labs.

Budžeta Tesla un hipsteru Dacia

Tesla beidzot saprata, ka visi grib lētāku modeli, nevis vēl vienu “Performance” versiju. Model Y Standard ir par 9000 € lētāks nekā nākamā lētākā versija, bet pazūd (panorāmas) jumts. Lētāks – jā. Izskatās lētāk – arī jā. Tikmēr Dacia Hipster sver 800 kg, maksās kā e-velo, un tiek reklamēta ar saukli “Darbināms ar sirsnību, nevis zirgiem.” Joprojām tikai koncepts, bet prezentēts ar 150 km sniedzamība, rokas logi un džinsu durvis – pilnīgs anti-Tesla.

Subsīdiju pēcgarša

Vācijā atgriežas EV subsīdijas – 4000 € pircējiem, kas izvēlas auto zem 53 550 € (ar PVN). Tikmēr, kas notiek Latvijā? Rīgas namu pārvaldnieks pārliecina dzīvokļu īpašniekus, ka “uzlāde pie nama nav vajadzīga, jo pāri ielai taču ir viena.” Varbūt laiks beidzot izglītot ne tikai sabiedrību, bet arī uzņēmuma, kas sniedz atbalstu, darbiniekus. Pie viena arī sakārtot subsīdiju jautājumu valstī, jo kaut kādi nākotnes solījumi, ka pēc 9 mēnešiem būs atkal atbalsts, ir sliktāk nekā pateikt, ka subsīdiju nebūs. Kā var nesolīt, vai ne?!

Sestdien atbalstam savējos

25. oktobrī Rīgā un tās apkārtnē tiks sarīkots regularitātes sacensību FIA Eco Rally Cup pasaules kausa kandidātposms, ar mērķi jau pavisam tuvākajā nākotnē – 2026. gadā – Latvijā sarīkot pilnvērtīgu regularitātes rallija pasaules kausa posmu, kurā dalībnieki startē ar elektroautomašīnām.

🎧 Klausies pilno epizodi Spotify, YouTube, Apple podcasts un citviet un uzzini, kurš no jaunajiem modeļiem patiešām ir vērts tavu rozeti.

Ja rakstā pamanīji kļūdu, padod mums par to ziņu, iezīmējot ačgārno tekstu un nospiežot Ctrl+Enter. Paldies!

0 0 balsojumi
Raksta novērtējums
Pieraksties
Paziņojums no
guest
0 Komentāri
jaunākais
vecākais visbalsotākais
Iekšējās atsauksmes
Skatīt visus komentārus
0
Dalieties ar savām domām/komentējiet!x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: