Atdzimušais Twingo ir foršs, bet ar vienu pārāk lielu problēmu

1

Renault piedāvā jauno Twingo E-Tech Electric paaudzi – leģendāro pilsētas automobili, kas atgriežas kā 100 % elektrisks modelis, gatavs no jauna definēt A segmentu.

Renault Twingo E Tech electric Absolute Green Absolute Red Mango Yellow Diamond Black

Renault Twingo E-Tech electric (Publicitātes attēls)

Renault piedāvā jauno Twingo E-Tech Electric paaudzi – leģendāro pilsētas automobili, kas atgriežas kā 100 % elektrisks modelis, gatavs no jauna definēt A segmentu.

Vakar Renault prezentēja jauno Twingo. Es kā A segmenta piekritējs un krosoveru nievātājs, ļoti cerēju, ka Twingo būs bomba. Ar aizgūtnēm klausījos prezentāciju un priecājos par to, cik jautrs ir Twingo dizains līdz vienā brīdī man prieks par šo auto noplaka. Viens teikums izbojāja man visu iespaidu par šī auto potenciālu Latvijā.

Renault Twingo E Tech Electric Révélation
Renault Twingo E-Tech Electric atklāšana (Publicitātes attēls)

Pirmo reizi prezentēts 1992. gadā, „Renault Twingo“ pārveidoja A segmentu, piedāvājot drosmīgu jaunu pilsētas automobiļa redzējumu. Priecīgs, krāsains un daudzpusīgs, Twingo aicināja klientus “izdomāt dzīvi, kas tam piestāv”. Tajā laikā tirgū bija plašs pilsētas automobiļu klāsts, un katru gadu parādījās arvien jauni modeļi. Šodien šis segments veido mazāk nekā 5 % no Eiropas tirgus.

Pretēji izplatītajam uzskatam, pašreizējais A segmenta apjoms neatspoguļo zemu pieprasījumu – autovadītāji visā Eiropā joprojām meklē kompaktus un pieejamus automobiļus, kas paredzēti dzīvei pilsētā vai kā otrajam auto. Problēma slēpjas piedāvājumā. Ražotājiem ir grūti līdzsvarot konkurētspēju, atbilstību normatīviem un mūsdienu klientu gaidas. Vēl visam pāri nāk nebūt ne lētā pāreja uz elektrisko piedziņu. Tāpēc lielākā daļa autoražotāji ir atmetuši šo segmentu, kurā ir vismazākā peļņa uz vienu modeli.

Renault Twingo E Tech electric Absolute Green
Renault Twingo E-Tech electric (Publicitātes attēls)

Renault neslēpa, ka ir ļoti iespaidojušies no Ķīnas tirgus. Pat pieminēja, ka ir “jāmācās no labākajiem” un tādēļ varēja tipisko 4 gadu izstrādes laikā palaist Twingo jau pēc nieka 2 gadiem. Renault ir bagāta pieredze un vēsture tā saucamo mazo auto izstrādē, bet šoreiz viņi saprata, ka ir jāmaina taktika. Protams, kā jau katrā prezentācijā, šis modelis “no jauna definē XYZ” (XYZ vietā ievietojiet auto segmentu), bet šoreiz var nedaudz piekrist, jo mazo jeb A segmenta elektroauto ir teju bez konkurences. Varam nosaukt Hyundai Inster un Dacia Spring, kas abi mēģina izskatīties pēc krosovera, DongFeng Box, kas tomēr ir B segmentā, un BYD Dulphin Surf, kas, lai gan ārkārtīgi populārs Spānijā, liekas, ka nav ieskrējies citās valstīs. Kāds varbūt atcerās Volkswagen e-Up! un tā tehniskos līdziniekus no SEAT un Škoda. Vēl kāds atcerās trīnīšus Mitsubishi i-MiEV, Citroen C-Zero un Peugeot iOn. Tomēr visi šie sen jau kā vairs nav ražošanā. Kopš tā laika A segments elektriskajiem auto ir atstāts novārtā ar aizdomīgi lielu piedāvājumu starp krosoveriem.

Tomēr es jūtu, ka esam jaunas ēras priekšā, kurā beidzot būs izvēle arī starp mazākiem un, godīgi sakot, manuprāt ikdienai piemērotākiem elektroauto. Jaunais Twingo, līdzīgi kā Renault to jau darīja ar Renault 5 un Renault 4, ir “ar pirmās paaudzes DNS” ar unikālu un mūsdienīgu raksturu. Un Renault var ļoti uzslavēt ar šo pieeju. Manuprāt, viņiem ir veiksmīgi izdevies dabūt šo kombināciju, kurā dizains ir ar raksturu, kas ir vienlaikus moderns un atsaucas uz pagātni. Kā jau A segmenta mašīna, nevajag sagaidīt, ka vietas būs pāri pārēm, bet vismaz uz skatuves viņi lepojās, ka iekšā ir B segmenta ietilpība, pateicoties piecām durvīm, plakani nolokāmu priekšējā pasažiera sēdekli un aizmugurējai rindai, kur ir divi neatkarīgi bīdāmi aizmugurējie sēdekļi, kas ir iekļaut istandarta aprīkojumā. Ja tas izklausās jau kaut kur dzirdēts, tad tas ir tamdēļ, ka Hyundai Inster piedāvā to pašu. Bet Twingo atšķirās no Inster, jo piedāvā divdaļīgu dubultās grīdas pārklāju, lai var piekļūt apakšā pat tad, ja vienā pusē pārvadā garus objektus. Šāds risinājums daļēji atvieglo piekļūšanu vadiem, kad bagāžnieks ir pilns, jo jāizkrauj ir tikai puse no mantām…

Renault Twingo E Tech electric Absolute Green
Renault Twingo E-Tech electric (Publicitātes attēls)

Kā saka Renault, Twingo ir radīts klusai braukšanai bez izmešiem un aprīkots ar modernākajām tehnoloģijām, „Twingo E-Tech Electric“ piedāvā vadītāja palīgsistēmas, kas parasti sastopamas augstāka segmenta automobiļos, kā arī „OpenR Link“ multimediju sistēmu ar integrētu „Google“ – pirmo reizi šajā segmentā. Ar viena pedāļa braukšanu (kas pieejama tikai dārgākajā komplektācijā – kāds sakars?) un pietiekami jaudīgu (60 kW) motoru, šī mašīna liekas piemērota, lai iedrošinātu vairāk cilvēku pāriet uz elektrotransportu.

Tagad ir īstais brīdis pieminēt Twingo cenu – sākumcena solās būt zem 20 000 EUR, solot, ka augstākās komplektācijas būs ar pievilcīgu cenu. Es lēšu, ka dārgākā komplektācija būs tuvu lētākajai Renault 5 komplektācijai, kas nozīmē, ka mēs runājam līdz 27 000 EUR.

Lai izstrādātu mazu elektrisko automobili, kura cena ir zem 20 000 eiro, neatsakoties no Eiropas ražošanas, dekarbonizācijas mērķiem vai klienta vērtības, mēs atgriezāmies pie „Twingo“ gara – gara, kas liek ikdienas dzīvei, rotaļīgumam un atjautībai būt dizaina centrā. Jaunā 100 % elektriskā paaudze paliek uzticīga tam, kas „Renault“ ir vissvarīgākais: izprast Eiropas autovadītāju reālās vajadzības, viņu paradumus un gaidas attiecībā uz pieejamību, emocijām un atbildību. Man personīgi patīk, ka „Twingo E-Tech Electric“ vienlaikus ir gan cieņas apliecinājums tā izcelsmei, gan lēciens nākotnē.

Fabrice Cambolive, „Renault“ zīmola izpilddirektors

Un tagad ir laiks tam teikumam, kas man nosita jebkādas cerības, ka Twingo būs pieprasīts Latvijā. Twingo ir būvēts uz tās pašas platformas, kura atbild par Renault 5, tamdēļ sagaidīju, ka būs tā pati, bet mazā (40kWh) baterija, kas Renault 5. Nepārsteidz arī V2x (divvirzienu uzlāde, kas ļauj arī barot elektrotīklu). Brīdī, kad prezentācijā sāka runāt par īpaši piemērotu bateriju, es sāku īpaši spicēt ausis, jo šie vārdi brīdina par izmaiņām, kas nav gaidītas.

Renault Twingo E Tech electric Absolute Green
Renault Twingo E-Tech electric (Publicitātes attēls)

LFP baterija ar cell-to-pack dizainu, kas sola 263 km (WLTP). Labi, liekas OK. Dzīvē virs 200 km iegūsim vasarā, bet LFP baterijas īpatnības kombinācijā ar gaisa termoregulācija, man liek domāt, ka ziemā būs labi, ja 150 km. Joprojām nekas traks un, ja tā padomā, priekš ikdienas braucieniem būs pietiekami lietojami. Prasītos, protams, labāk, bet pieņemu. Un tad Renault pasniedza to, ko angliski sauc par kicker – baterijas energoietilpība ir 27.5 kWh. Tas ir krietni zem manām ekspektācijām. It īpaši zinot, ka iepriekšējais Twingo bija ar 21 kWh bateriju. Saprotu, ka runa ir par mazāku auto, bet tik maza baterija nozīmē, ka mēs runājam par ziemā lietojamiem 100 km starp uzlādēm. Kā mēs varam iedrošināt vairāk cilvēkiem pāriet uz elektroauto, ja visgrūtākajā laikā šī mašīna liks mums Kursora-Kristapoties jeb vilties savā izvēlē?

Mazai baterijai nāk vēl viena blakne – tā nespēj ātri lādēties. Lai gan ātrās uzlādes laiks (10-80%) ir līdzīgs vidusmēra elektroauto – 30 min (max 50 kW), mēs te runājam par ~140 lietojamiem km labos apstākļos. Vai AC uzlāde glābj šo aspektu? Nē – 6.6 kW… Vismaz ir baterijas priekssildīšana.

Renault Twingo E Tech electric Absolute Green
Renault Twingo E-Tech electric (Publicitātes attēls)

Šie divi aspekti, kas varbūt nav tik aktuāli Francijā, man liekas, ka nogalina šī auto potenciālu valstīs, kur temperatūru lielu daļu gada ir zem 10°C. Kā man teica Toms Timoško – Francijā pirks un tas ir galvenais. Es gaidu šo modeli Latvijā, lai tas pierādītu man, ka es kļūdījos, jo es ļoti vēlos šoreiz nošaut greizi ar savām aizdomām.

Negribas rakstu noslēgt uz negatīvas nots, tamdēļ piebildīšu, ka Twingo:

  1. dzīvesciklā būs vismaz par 60% videi mazāk kaitīgs nekā līdzvērtīgs iekšdedzes auto,
  2. tiks piedāvāts izcilās krāsās (protams, reklāmas krāsa ir zaļā, bet pieejams ir arī dzeltenais, ar ko mums asociējas Renault 5, bet kaut kādu iemeslu dēļ nav pieejams zilais, ar ko mums asociējas Renault 4),
  3. to ražos „Novo Mesto“ rūpnīcā Slovēnijā,
  4. tā laišana tirgū paredzēta 2026. gada sākumā, un
  5. varam sagaidīt tehniskos līdziniekus no Nissan (Micra) un Dacia (ceru, ka ne facelift Spring, bet gan Hipster).

Renault Twingo tehniskie parametri no EV-database.org:

  • Baterija: 27.5 kWh (LFP)
  • Nobraucamais attālums ar vienu uzlādi: 190 km (263 km WLTP ciklā)
  • Uzlāde: 50 kW DC max, 6.6 kW AC max
  • DC uzlādes (10-80%) laiks: 30 min
  • AC uzlādes (0-100%) laiks: 5 h
  • Sēdvietas: 4
  • Motora jauda: 60 kW (175 Nm)
  • 0-100 km/h: 12.3 sek
  • Bagāžnieks: 360 litri (1000 litri ar nolocītiem sēdekļiem)
  • V2x: V2L, V2H, V2G līdz 3.7 kW

Ja rakstā pamanīji kļūdu, padod mums par to ziņu, iezīmējot ačgārno tekstu un nospiežot Ctrl+Enter. Paldies!

5 2 balsojumi
Raksta novērtējums
Pieraksties
Paziņojums no
guest
1 Komentārs
jaunākais
vecākais visbalsotākais
Iekšējās atsauksmes
Skatīt visus komentārus
nedarata
nedarata
Viesis
11/11/2025 11:50

Pieņemu, ka līdz mums bez DC versija neatbrauks un būs standard+DC 22000 euro versija.
Diez ko citi ražotāji noīsinās savos 20000 euro EV.

1
0
Dalieties ar savām domām/komentējiet!x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: