Opel Ampera – 70 km uz elektrības un vienā rāvienā līdz Liepājai
Opel Ampera ar vienu uzlādi var nobraukt līdz 70 km, bet tas netraucē vienā piegājienā tik no Rīgas līdz Liepājai un atpakaļ. Savā pieredzē dalās Raivis Dejus.
Opel Ampera ar vienu uzlādi var nobraukt līdz 70 km, bet tas netraucē vienā piegājienā tik no Rīgas līdz Liepājai un atpakaļ. Savā pieredzē dalās Raivis Dejus.
Opel Ampera ar vienu uzlādi var nobraukt 70 km, bet tas netraucē vienā piegājienā tik no Rīgas līdz Liepājai un atpakaļ. Ja baterija ir tukša, šai mašīnai ir arī benzīna motors, kas var saražot elektrību tālākai braukšanai. Uzlāde no parastās mājas rozetes aizņem apmēram 4 stundas un var braukt atkal. Ja ikdienā braucamais attālums ir līdz 70 km ar vienu benzīna bāku pietiks vairākiem mēnešiem.
Opel Ampera Amerikā tika tirgota kā Chevrolet Volt. Abām mašīnām nedaudz atšķiras priekšējais izskats, bet viss pārējais ir identisks. Lietotu Opel Ampera ar piegādi no Vācijas var dabūt par 10-15 tūkstošiem eiro. Par šo naudu jūs iegūstat elektroauto ar tiem raksturīgo kluso braukšanu un dinamisko uzrāvienu. Būs arī ādas salons, parkošanās sensori un iespēja telefonu pieslēgt pa Bluetooth, ir kruīza un klimata kontrole un citas mūsdienu auto fīčas. Kamēr baterijā ir elektrība šis ir pilnvērtīgs elektroauto, iekšdedzes dzinējs neieslēdzas pat pie lieliem uzrāvieniem un ātrumiem.
Ziemā 70 kilometru nobraukums saruks līdz 40-50, kas joprojām būs pietiekams lielai daļai autobraucēju, bet par nobraucamo attālumu Opel Ampera braucējiem nav jāuztraucas, jo šis ir arī hibrīds. Kad beigsies baterijas enerģija benzīna motors palīdzēs. Benzīna motors strādā klusu un vienmērīgi, ja ieklausās to var dzirdēt, bet vieglāk dzirdēt ir riepas un vēju. Motors vienmēr strādā ar vienmērīgiem apgriezieniem un ražo elektrību elektriskajam motoram, kas kustina auto. Iespiežot gāzi grīdā nav dzirdama nekāda motora rūkoņa, jūs joprojām braucat ar elektroauto, kam benzīna motors tikai palīdz. Opel Ampera benzīna motors ir pilnvērtīgs auto motors un spēj saražot elektrību, lai auto jebkuros apstākļos, vajadzības gadījumā spētu ieskrieties līdz 160 km/h maksimālajam ātrumam.
Pēdējos gados Opel Ampera un Chevrolet Volt braucēji ir savākusi plašu braukšanas pieredzi un internetā ir daudzi šo auto apskati. Apskatos auto īpašnieki tipiski izceļ uzticamo un pat neiznīcināmo auto bateriju. Auto inženieri no apmēram 16 kwh baterijas lietotājiem atvēlējuši vien vidējos 60 procentus. Baterijai nevar nodarīt bīstamas lietas, kas to degradētu – nevar to uzlādēt vairāk par 80% un nevar izlādēt zem 20%. Baterijai ir sava klimata sistēma, kas vasarā to dzesē un ziemā silda, lai tā vienmēr strādātu optimāli un kalpotu ilgi.
Apmēram 10 kwh baterija uzlādei jums būs nepieciešami 12 kwh elektrības, kas izmaksās apmēram 2 EUR. Pie šāda patēriņa vasarā 100 km ceļa jums izmaksās 2,85 EUR. Pieņemot, ka ziemā nobrauksiet 40 km, 100 kilometru brauciens izmaksās 5 EUR. Benzīna motora patēriņš ir apmēram 7 litri uz 100km. Kopējais Opel Ampera ekonomiskums ir ļoti atkarīgs no braukšanas parametriem. Ja pārsvarā braucat pa pilsētu un tikai reizēm izskrienat pie omītes uz laukiem, auto būs ļoti ekonomisks, ja tālie gabali ir daudz un bieži, iespējams jāmeklē kāda cita alternatīva. Mana auto vidējais mūža patēriņš uz apmēram 100 000 nobrauktajiem kilometriem ir 4.3 l/100 km. Internetā ir redzēti video apskati par šie mauto, kas uz 100 000 km vidēji ir tērējuši 2 litrus degvielas.
Potenciālajiem Opel Ampera pircējiem jārēķinās, ka auto aizmugurē ir tikai 2 sēdvietas, jo pa vidu starp sēdekļiem ir baterija. Ja tas netraucē citu vērā ņemamu trūkumu auto nav. Interneta apskatos cilvēki sūdzas arī par vadības paneļa pogām, bet man tās īpašas problēmas nesagādāja, vajadzīgo var ļoti viegli ieslēgt.
No interesantiem plusiņiem varu pieminēt to, ka auto ir speciāls “gājēju skaņas signāls” ar ko var maigi un ne agresīvi “uzdzindzināt” gājējiem, ja tie kādā stāvvietā jūsu kluso braukšanu nav sadzirdējuši. Otra sīkā, bet patīkamā lieta ir tā, ka atverot bagāžnieku ieslēdzas numura apgaismojums, kas dod gaismu, lai redzētu, kas ir auto aizmugurē. Pašā bagāžniekā arī ir lampiņa. Trešā fīča ir USB un aux-in vadiņi elkoņa balstā caur kuriem auto skaņas sistēmas var pieslēgt telefonu vai USB zibatmiņu.
Rakstu sagatavoja Opela Ampera īpašnieks Raivis Dejus.
Video apskats par Opel Ampera te https://www.youtube.com/watch?v=gr663E_NcNY