Audi uzsāk elektriskā Audi Q4 e-tron pārdošanu Latvijā
Šodien, 12. maijā, Latvijā ir sākusies pilnībā elektriskā kompaktklases SUV Audi Q4 e-tron pārdošana, kas tikai pirms nepilna mēneša piedzīvoja savu pasaules pirmizrādi. Auto, kas jau ir guvis plašu pasaules mēroga interesi, tagad ir pieejams arī klientiem Latvijā ar sākuma cenu 44 700 EUR. Q4 e-tron iespējams pasūtīt Audi dīleru centros Moller Auto Rīga un Moller Auto Lidosta, un pirmie 10 klienti dāvanā saņems vērtīgu dāvanu.
Pirmie desmit Audi Q4 e-tron pircēji Latvijā varēs baudīt e-mobilitātes priekšrocības, ne tikai braucot ar jaunās paaudzes elektromobili, bet gan arī ar īpašo dāvanu, Audi elektroskūteri, kas spēj nobraukt līdz pat 65 km un sasniegt ātrumu līdz 20 km/h. “Tas ir gan lielisks brīvā laika pavadīšanas veids, gan ilgtspējīgs risinājums, kā nokļūt uz darbu, veikalu vai citu galamērķi, izvairoties no sastrēgumiem,” skaidro Ilgvars Ļubka.
Mēs ar nepacietību gaidījām šo dienu, kad klientiem Latvijā varēsim piedāvāt savu pirmo pilnībā elektrisko apvidus automobili Audi Q4 e-tron. Ņemot vērā strauji augošo pieprasījumu kompakto pilsētas apvidus automobiļu segmentā, mums nav šaubu, ka jaunais modelis raisīs lielu klientu interesi, un sērijveida modeļu ražošanas jauda nodrošinās šo progresīvā dizaina elektroauto drīzu piegādi.
Ilgvars Ļubka, Audi zīmola vadītājs Latvijā un Lietuvā
Nobraukums līdz 520 kilometriem
Pateicoties Audi Q4 e-tron daudzpusībai, tas ir ideāls sabiedrotais ikdienas situācijās. Ar 4,59 metru garumu tas pasažieriem salonā piedāvā plašumu, kas pārsniedz kompaktklases robežas. Interjerā pieejamā telpa ir salīdzināma ar to, ko piedāvā pilnizmēra SUV.
Bagāžas nodalījums arī piedāvā lielāku ietilpību salīdzinājumā ar to, kas ierasti pieejama kompaktklasē. Atkarībā no aizmugurējo sēdekļu atzveltņu pozīcijas, bagāžas nodalījuma ietilpība ir no 520 līdz 1490 litriem, kā arī tas var vilkt piekabes ar svaru līdz 1000 kg.
Nozīmīga papildu priekšrocība ikdienā ir veicamais attālums – Q4 40 e-tron ar vienu akumulatora uzlādi spēj nobraukt līdz 520 kilometriem (WLTP ciklā). Pateicoties maksimālai uzlādes jaudai ar 125 kW, ideālos apstākļos automobilis 10 minūtēs spēj uzlādēt pietiekamu jaudu, lai nobrauktu aptuveni 130 kilometrus (WLTP ciklā). Izmantojot myAudi aplikāciju, automobiļa īpašnieks var aktivizēt uzlādi mājās un ieslēgt klimata kontroli pirms iekāpšanas, izmantojot savu viedtālruni.
Ilgtspēja fokusā
Novērst, samazināt vai kompensēt kaitīgos izmešus – Audi ražo Q4 e-tron ar neitrālu oglekļa ietekmi. Vācijas Cvikavas rūpnīcā tiek izmantota videi draudzīga elektroenerģija, bet akumulatoru elementu piegādātājiem tiek izteikta prasība savos ražošanas procesos izmantot tikai videi draudzīgu elektroenerģiju. Kaitīgie izmeši, kas patlaban ir nenovēršami, tiek kompensēti ar klimata aizsardzības projektiem, ko sertificējis TÜV. Tie atbilst stingrajām Gold Standard Foundation prasībām. Kopā ar piegādātājiem Audi stingri un sistemātiski apņēmies rīkoties atbildīgi visos automobiļu izstrādes procesos. Jau kopš 2017. gada uzņēmums izvērtē savus partnerus, izmantojot ilgtspējas reitingu, ko tas pats izstrādājis, lai nodrošinātu resursus taupošus ražošanas procesus un sociālo standartu ievērošanu.
Papildus tam, Q4 e-tron sportiskajam S line interjeram pieejama sēdekļu apdare, kas satur lielu otrreiz pārstrādāta poliestera daudzumu. Katram sēdeklim izmantotas aptuveni 26 pārstrādātas 1,5 litru PET pudeles.
Futūristisks dizains: eksterjers
Ar Q4 e-tron Audi sper nākamo soli savu elektrisko modeļu dizainā. Virsbūves līnijas ir iespaidīgas, pateicoties izteiktām proporcijām – īsa priekšējā pārkare, lieli riteņi un izteikti muskuļi, savukārt tā aerodinamiskās pretestības koeficients ir 0,28. Pirmo reizi pasaulē ir pieejama digitālā apgaismojuma izvēles iespēja – autovadītājs MMI skārienjutīgajā vadības sistēmā var izvēlēties 4 gaismas dizaina veidus.
Jaunas idejas jaunam laikmetam: interjers un vadība
Šim modelim ir izstrādāta pilnīgi jauna stūre ar tās skārienjutīgajām virsmām, ko autovadītājs izmanto, lai vadītu digitālo instrumentu paneli. Informācijas un izklaides, kā arī navigācijas sistēma tiek vadīta, galvenokārt izmantojot MMI skārienjutīgo ekrānu, kas tuvāk šī gada nogalei būs pieejams arī lielākajā – 11,6 collu – izmērā.
Papildu komplektācijā Audi Q4 e-tron var tikt aprīkots ar vēl kādu inovāciju – paplašinātās realitātes head-up displeju. Tas izmanto atsevišķu asistentu sistēmu sniegtu informāciju un demonstrē navigācijas simbolus reālajā vidē, lai autovadītājs tos spētu ērti saredzēt. Šī informācija tiek dinamiski attēlota uz vējstikla, kur tā tiek atveidota kā virtuāls, peldošs attēls aptuveni 10 vai vairāk metru attālumā no autovadītāja.
Piepilsētu iedzīvotājiem un garo distanču braucējiem: akumulators, piedziņa un uzlādes iespējas
Kompaktā elektroauto piedziņas versijas spēj apmierināt dažādu klientu vēlmes – sākot no piepilsētu iedzīvotājiem un beidzot ar garo distanču braucējiem. Tas ietver 2 akumulatoru variantus un 3 piedziņas versijas. Q4 35 e-tron kompaktajam akumulatoram ir 52 kWh neto enerģijas ietilpība (55 kWh bruto), bet Q4 40 e-tron akumulatora ietilpība ir 77 (82) kWh.
Q4 35 e-tron un Q4 40 e-tron ir elektromotors, kas piedzen aizmugurējos riteņus ar attiecīgi 125 kW (170 ZS) un 150 kW (204 ZS) jaudu. Nedaudz vēlāk būs pieejama arī augstākā līmeņa versija – Q4 50 e-tron quattro ,– kurai ir divi elektromotori elektriskajai visu riteņu piedziņai. Tie sniedz maksimālo jaudu 220 kW (299 ZS), kas ir pietiekami, lai no 0 līdz 100 km/h ieskrietos 6,2 sekundēs, sasniedzot elektroniski ierobežotu 180 km/h maksimālo ātrumu. Efektivitātes nolūkiem priekšējās ass motors pieslēdzas vien tad, kad nepieciešama liela jauda vai labāka saķere. Vēl viens svarīgs faktors enerģiju taupošā braukšanā ir inteliģentā rekuperācija, kas ietver arī navigāciju un topogrāfiskos datus.
Inteliģenta savienojamība: balstiekārta un autovadītāja asistentu sistēmas
Papildu aprīkojumā Audi ar sporta balstiekārtu aprīkos visas Q4 e-tron versijas, kas pazemina virsbūvi par 15 milimetriem (S line komplektācijā tas ir standarta aprīkojumā). Piedāvājumā iekļauti arī vieglmetāla diski izmēros no 19 līdz 21 collai un vairākos dizainos – to galvenokārt slēgtais disku dizains arī palīdz uzlabot efektivitāti.
Kompaktais elektriskais SUV no montāžas līnijas noripo ar vairākām asistentu sistēmām jau standarta aprīkojumā. Starp tām ir Predictive Efficiency Assist, kas atbalsta prognozējamu braukšanas stilu enerģijas patēriņa optimizēšanai. Papildus pieejamās sistēmas, tāpat kā vairāki citi aprīkojuma elementi, sadalīti komplektācijās. Starp šīm sistēmām ir arī Adaptive Cruise Assist, kas palīdz autovadītājam, braucot jebkurā ātrumā, kā arī uzmana manevrus kā uz sāniem, tā garenvirzienā. 360 grādu kameras ir jo sevišķi noderīgas, braucot pa pilsētu vai novietojot auto stāvvietā.
Uzlādēts viedoklis
Sākot no 44’700 €… VW ID.4 ir sākot no 48’109 €… Lai nebūtu pārpratumu precizēšu, ka par 44’700 € iegūs bāzes modeli ar mazo bateriju, kas iespēj 341 km WLTP ciklā. Lielā baterija, kas iespēj 520 km, maksā no 50’500 €. Baigi mazā starpība, lai pārlektu no VW uz Audi… Ja vēl piemet klāt Enyaq iV šai bildei, tad liekas, ka Audi cena ir viskārdinošākā.
Būs interesanti pavērot, kā šie trīnīši attīstīsies dažādos tirgos.