Bauskas reģionā un Pierīgā kursē elektriskie mikroautobusi
Lai nodrošinātu VSIA “Autotransporta direkcija” 2019. gadā izsludinātā atklātā iepirkuma prasību, ka, sākot ar 2021. gada 1. augustu, 10% no maršrutu tīkla daļā iesaistītā autoparka jābūt bezizmešu, AS “Nordeka” ir papildinājusi savu autoparku ar pirmajiem septiņiem elektriskajiem pasažieru mikroautobusiem NOVUS ECOLINE.
Lai nodrošinātu VSIA “Autotransporta direkcija” 2019. gadā izsludinātā atklātā iepirkuma prasību, ka, sākot ar 2021. gada 1. augustu, 10% no maršrutu tīkla daļā iesaistītā autoparka jābūt bezizmešu, AS “Nordeka” ir papildinājusi savu autoparku ar pirmajiem septiņiem elektriskajiem pasažieru mikroautobusiem NOVUS ECOLINE.
Elektriskie mikroautobusi ir būvēti Lietuvā, Viļņā, pēc uzņēmuma SIA “E Buss” pasūtījuma, kas ir oficiālais šo autobusu izplatītājs Latvijā. “Nordeka” ir pirmais autotransporta uzņēmums, kas Latvijā uzsāk reģionālos pasažieru pārvadājumus ar elektriskajiem mikroautobusiem Altas Novus Ecoline. Tie būvēti uz Mercedes Sprinter modeļa bāzes. Attālums, ko elektriskie mikroautobusi spēj veikt ar pilnu uzlādi, ir 200 km, un tiem kopskaitā šobrīd ir pieejamas jau 6 uzlādes vietas “Nordeka” autobusu parka teritorijās – Bauskā un Rīgā.
Tādējādi “Nordeka” ir viens no progresīvākajiem pasažieru autopārvadātājiem, kas seko “Latvijas Transporta attīstības pamatnostādnēm 2021.-2027. gadam”. Šis pamatnostādnes paredz konkurētspējīgu un resursefektīvu transporta sistēmas izveidi – atteikšanos no fosilās degvielas patēriņa un alternatīvo degvielu infrastruktūras attīstību, pāreju uz bezemisiju un mazemisiju transportlīdzekļu izmantojumu, kas veicina klimata neitralitāti un zemu oglekļa emisijas līmeni atmosfērā (siltumnīcefekta gāzu (SEG) emisiju samazinājumu).
Lēmums startēt reģionālajos pasažieru pārvadājumos ar elektriskajiem mikroautobusiem apliecina mūsu stratēģisko tālredzību uzņēmuma attīstības plānošanā un gatavību sekmēt bezizmešu transporta izmantojumu sabiedriskajā transportā, kas, protams, ir gan pasaules, gan Eiropas līmeņa prioritāte. Videi draudzīgas sabiedriskā transporta infrastruktūras veicināšanu, transporta radīto izmešu samazinājumu mēs uzskatām par vienu no savas korporatīvās sociālās atbildības pamatuzdevumiem, tāpēc esam patiesi gandarīti, ka esam vieni no pirmajiem, kas uzsāk šādus ‘zaļos’ pasažieru pārvadājumus.
AS “Nordeka” valdes priekšsēdētājs Sergejs Konopijevs
Pasažieru pārvadājumus šie mikroautobusi uzsāks 1. augustā Pierīgā un Bauskas rajonā. Izvērtējot visus apstākļus – mikroautobusu specifiku, ietilpību, maršrutu apstākļus u.c., pieņemts lēmums ar jaunajiem mikroautobusiesm apkalpot tādus maršrutus kā “Rīga–Saurieši–Salaspils”, “Salaspils–Daugavas muzejs–TEC2–Saulkalne”, Bauskas daļā -“Bauska–Janeikas”, “Bauska–Viesturi”, “Bauska–Ādžūni” u.c.
Šo maršrutu pasažieriem tas nozīmē izteikti ērtas un ergonomiskas sēdvietas, modernu pieturvietu paziņošanas sistēmu un klusu, videi draudzīgu mobilitāti. Atpazīt šos mikroautobusus varēs pēc numurzīmēm, uz kurām būs burti “EX” gaiši zilā krāsā, kā arī emblēma “Electric” mikroautobusu priekšpusē.
AS “Nordeka” valdes priekšsēdētājs Sergejs Konopijevs
Mikroautobusu pārvadājumi salīdzinoši nelielas distances maršrutos ir strauji augošs segments kā Baltijā, tā Skandināvijā, tāpēc elektriskie mikroautobusi Altas Novus Ecoline noteikti sekmēs uzņēmuma konkurētspēju. Turklāt līdz ar jauno autobusu iepirkumu “Nordeka” kopējais autoparks 70-80% apjomā kļuvis pielāgots cilvēkiem ar īpašām vajadzībām – teju visi iegādātie transporta līdzekļi ir aprīkoti ar moderniem pacēlājiem un tajos paredzētas vietas ratiņkrēsliem. Bez tam autobusu aprīkojums ietver arī elektroniskās maršruta zīmes, drošības jostas, bezvadu internetu (wi-fi), kas izmanto vismaz 4G+ mobilo datu pārraides tehnoloģiju, kā arī bezskaidras naudas norēķinu iespējas. Noteiktas kategorijas jaunie autobusi ir aprīkoti arī ar velosipēdu turētājiem.
“Nordeka” ir paplašinājusi savu autoparku pasažieru pārvadājumiem, izmantojot bankas BlueOrange finansējumu 7,2 miljonu EUR apmērā.
Atbalstīt pasažieru kvalitatīvu pārvadājumu Latvijā mūsu bankai šķiet ļoti svarīgi, jo sabiedriskā transporta modernizācijas līmenis ir tieši saistīts ar iedzīvotāju sadzīviskā komforta līmeni. Piešķirot kredītu AS “Nordeka”, mums īpaši svarīgs bija aspekts, ka atbalstām Latvijā pavisam jaunu un globāli svarīgu iniciatīvu – zaļās enerģijas izmantojumu pasažieru pārvadājumos.
BlueOrange bankas galvenais izpilddirektors Dmitrijs Latiševs
Altas Novus Ecoline tehniskie dati:
- Būvēts uz Mercedes-Benz Sprinter bāzes;
- 19 pasažieru sēdvietas un vienu vietu personai ar kustību ierobežojumiem;
- elektromotora jauda 150 kW;
- 3 akumulatoru bloki ar kopējo jaudu 115 kWh;
- sasniedzamība ar vienu uzlādi līdz 200 kilometriem;
- ātrās uzlādes funkcija – 80 % uzlāde nepilnās 2 stundās;
- maksimālais ātrums 90 km/h.
Uzlādēts viedoklis
Prieks, ka direkcija ir palīdzējusi spert soli pareizajā virzienā, bet aizdomas māc summa. Par 7 miljoniem iegādāti 7 mikroautobusi. Ventspils par 5.5 miljoniem iegādājās 14 tādus un projekts paredzēja arī pantogrāfu sistēmu. Tomēr, ņemot vērā, ka preses relīzē ir arī bildes ar lielajiem (iekšdedzes) autobusiem, varam cerēt, ka nauda tika tērēta optimāli.