Būvlaukumiem Oslo ir jābūt bez izmešiem
Oslo pilsēta samazina siltumnīcas efektu izraisošās gāzu emisijas būvlaukumos un stimulē tehnoloģiskās izmaiņas tirgū. Skaļās, smagās, netīrās un piesārņojošās mašīnas tiek aizstātas ar elektriskajām.
Oslo pilsēta samazina siltumnīcas efektu izraisošās gāzu emisijas būvlaukumos un stimulē tehnoloģiskās izmaiņas tirgū. Skaļās, smagās, netīrās un piesārņojošās mašīnas tiek aizstātas ar elektriskajām.
Pat tādās pilsētās kā Oslo, Norvēģijā, kuru uzskata par progresīvu un “zaļu”, vairāk nekā 30% no kopējām CO2 emisijām rada lieljaudas celtniecības iekārtas. Atšķirībā no automašīnām, būvniecībā izmantotajām mašīnām nav tik stingri izmešu ierobežojumi. It īpaši, vecākām mašīnām.
Tas ir motivējis Oslo varas iestādes pieņemt likumus, kas nosaka, ka visām jaunajām sabiedriskajām ēkām jābūt būvētām ar bezizmešu celtniecības mašīnām. Oslo jau ir noritējuši pirmie šāda veida būvdarbi – četri bērnudārzi un divas aktīvās atpūtas zonas.
Norvēģijas jaunie likumi, kas aizliedz tādus gaisa piesārņotājus kā dīzeļdegvielas celtniecības mašīnas un automašīnas no noteiktiem pilsētas rajoniem, nav unikāli. Barselona, Londona un Pekina, jau ir pieņēmušas līdzīgus likumus, kas stāsies spēkā tuvākajos gados, un drīzumā arī citas pasaules vietas rīkosies līdzīgi, kad plašāka sabiedrība ieraudzīs, cik daudz labāk (klusāk, vēsāk un tīrāk) ir pēc to pieņemšanas.
Šie likumi arī izskaidro, kāpēc tik daudz smago iekārtu uzņēmumu – tostarp Liebherr, CASE un Volvo CE – tērē lielus līdzekļus pētniecībai un izstrādei, lai elektrizētu savu klāstu.
Lai arī ne visas iekārtas ir pieejamas kā pilnībā elektriskas, tirgus ātri pielāgojas un izstrādā jaunus risinājumus. Nosakot standartus, publiskie spēki var ietekmēt izmaiņas tirgū. Oslo mērķis ir līdz 2030. gadam samazināt siltumnīcas efektu izraisošās gāzu emisijas par 95% un līdz tam pašam gadam samazināt fosilā kurināmā izmantošanu līdz nullei.