Pasaulē pirmais betonmaisītājs ar elektrisko piedziņu – Liebherr ETM

0

Betona ražošana betona rūpnīcās ir tīra un videi draudzīga, jo jaukšanas iekārtas darbojas elektriski. Betona pārvadāšana vēl nav tik tīra. Līdz šim dīzeļdzinēji ir dominējuši, radot piesārņojumu izplūdes gāzu un trokšņa ziņā.

Liecherr betonmaisītājs ETM 1205

Liecherr betonmaisītājs ETM 1205

Betona ražošana betona rūpnīcās ir tīra un videi draudzīga, jo jaukšanas iekārtas darbojas elektriski. Betona pārvadāšana vēl nav tik tīra. Līdz šim dīzeļdzinēji ir dominējuši, radot izplūdes gāzu un trokšņa piesārņojumu.

Šveices celtniecības firma Liebherr nesen paziņoja par pilnīgi elektrisko betonmaisītāju, kas paredzēts būvlaukumiem. Iepazīstieties ar ETM 1005 un ETM 1205 – piecu asu puspiekabes maisītāju, kura pamatā ir jaunais 680 ZS pilnībā elektriskais Futuricum (Volvo FM). Tas ir pirmais betonmaisītājs, kas ir 100% elektrisks un ar 100% elektrisku piedziņu.

Tipiskos betonmaisītājos pašu kravas automašīnu – puspiekabi, kas “pārvadā” maisītāju – darbina dīzeļdzinējs. Nereti šajās mašīnās ir otrs iekšdedzes dzinējs, kas griež pašu maisītāju. Lai gan Liebherr piedāvājumā ir maisītāji ar elektrisko motoru, šī ir pirmā reize, kad elektriskais maisītājs ir savienots ar pilnībā elektriskas kravas automašīnas šasiju.

Pirmo reizi gan kravas automašīnu, gan kravas automašīnas maisītāja korpusu kopā darbina akumulators, novēršot nepieciešamību pēc dārgām elektronikas sastāvdaļām. Jaunā Liebherr Generation 05 elektrificētā virsbūve sniedz papildu priekšrocības. Kompaktais jaukšanas mehānisms strādā ar augstu efektivitāti, nodrošinot, ka enerģijas patēriņš Futuricum kravas automašīnas akumulatoram ir ar pēc iespējas zemu noslodzi.

Liebherr preses relīze

Priekšrocības, kuras Liebherr nav norādījis, ir līdzīgas kā CASE 580 EV elektriskajam ekskavators/iekrāvējs – klusāka, vēsāka, mazāk piesārņota vide gan darba vietā strādājošajiem, gan cilvēkiem, kuri dzīvo un strādā netālu no darba vietas. Leibherr piemin arī citas priekšrocības. Piemēram, ka var pārvadāt un maisīt visa veida betonus (F1-F6) un ka, izmantojot programmatūru, var ērti sekot visiem nepieciešamajiem datiem.

Precīzus akumulatora datus Liebherr nepiemin, bet norāda, ka to vajadzēs uzlādēt vien nakts laikā. Citiem vārdiem sakot, ar to pietiks pilnai darba dienai. Ja maisītāja akumulators ir tāds pats kā iepriekšējai versijai, tad tas ir 32 kWh un to var lādēt ar 22 kW maiņstrāvu vai 50 kW līdzstrāvu. Vērts pieminēt, ka rekuperācija bremzējot un braucot lejup ir iespējama. Visādi citādi ETM versija (elektriskā) ir pielīdzināma HTM versijai (dīzeļdegvielas).

Ja rakstā pamanīji kļūdu, padod mums par to ziņu, iezīmējot ačgārno tekstu un nospiežot Ctrl+Enter. Paldies!

0 0 balsojumi
Raksta novērtējums
Pieraksties
Paziņojums no
guest
0 Komentāri
Iekšējās atsauksmes
Skatīt visus komentārus
0
Dalieties ar savām domām/komentējiet!x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: