Četri rekordi četros kontinentos: “Taycan Turbo GT” labo rekordus

0

Taycan Turbo GT nupat sevi pierādījis slavenajā Interlagosas F-1 trasē Brazīlijā, kur tas uzstādījis jaunu apļa rekordu. Šis īpaši sacīkšu trasei pielāgotais elektriskais sporta automobilis tagad var lepoties ar četriem rekordiem četros kontinentos – Eiropā, Āzijā, Ziemeļamerikā un Dienvidamerikā, informē uzņēmumā.

Porsche Taycan Turbo GT

Porsche Taycan Turbo GT (Publicitātes attēls)

Taycan Turbo GT nupat sevi pierādījis slavenajā Interlagosas F-1 trasē Brazīlijā, kur tas uzstādījis jaunu apļa rekordu. Šis īpaši sacīkšu trasei pielāgotais elektriskais sporta automobilis tagad var lepoties ar četriem rekordiem četros kontinentos – Eiropā, Āzijā, Ziemeļamerikā un Dienvidamerikā, informē uzņēmumā.

Interlagosas trases apļa rekords elektriskajiem automobiļiem tika labots Dienvidamerikas rudenī, 2025. gada 5. februārī. Trīskārtējais IMSA čempions un Deitonas 24 stundu sacīkšu uzvarētājs Felipe Nasrs 4,3 kilometrus garo Interlagosas trases apli veica vienā minūtē un 42,1 sekundē. Šis sasniegums ne tikai par veselām astoņām sekundēm uzlaboja iepriekšējo “Taycan Turbo S” rekordu, kas tika uzstādīts 2022. gadā (1:49,8), bet arī par nepilnu sekundi pārspēja iepriekšējo sērijveida automobiļu apļa rekordu, kas piederēja “911 Turbo S” (1:43,087).

Doties uz Interlagosu un sēsties pie “Taycan Turbo GT” stūres uzreiz pēc uzvaras Deitonas 24 stundu sacīkstēs bija neticama pieredze. Es rēķinājos ar spēcīgu paātrinājumu un mežonīgu griezes momentu, taču automobilis mani pārsteidza. Pacēlumā pirms “Curva do Café”, tieši pirms finiša taisnes, izmantoju “Attack” režīmu, un automobilis līdz līkuma izejai sasniedza 272 km/h lielu ātrumu.

Izbraucot no “Curva do Sol”, es jau biju sasniedzis vairāk nekā 200 km/h lielu ātrumu. Tas ir satriecoši, cik brutāls ir automobiļa paātrinājums un kādu jaudu tas piedāvā. Lēnajos līkumos “Taycan Turbo GT” stūrēšana bija ļoti precīza un auto saglabāja stabilitāti pat spēcīgas bremzēšanas laikā. Līdzsvars, saķere – īsta sacīkšu mašīna!

“Porsche” rūpnīcas pilots Felipe Nasrs

Leģendāra brazīliešu pilota Žozē Karluša Pases vārdā nosauktā Interlagosas trase ir viena no vecākajām Dienvidamerikā. Trase ir ārkārtīgi izaicinoša, ne velti tā jau gadu desmitiem uzņem F-1 čempionāta un FIA Pasaules izturības čempionāta (WEC) Brazīlijas posma sacensības. Trasē ir gan tehniskas, gan lielā ātrumā pieveicamas sekcijas, kā arī augstuma maiņas, kas ikreiz pārbauda pilotu meistarību.

Mūsu mērķis bija ar šo rekordu demonstrēt jaunās “Taycan” modeļu sērijas stiprās puses – tieši pirms tās debijas Brazīlijas tirgū. ”Taycan Turbo GT” izcilā veiktspēja ir patiesi iespaidīga.

“Porsche Brazil” izpilddirektors Pēters Fogels

“Taycan Turbo GT” savas autosporta īpašības pierādījis arī kā “Formula E” drošības mašīna, 2024. gada maijā šos pienākumus pārņemot no “Taycan Turbo S”. Portugāļa Bruno Korrejas vadītais automobilis ir jaudīgākais drošības auto FIA pasaules čempionātos. Katrā “Formula E” posmā vienmēr ir divi “Taycan Turbo GT” drošības auto, no kuriem viens aprīkots ar “Weissach” pakotni. Šajos automobiļos ir pilns sporta drošības aprīkojums un augsto tehnoloģiju sakaru sistēma, un tie pārmaiņus pilda galvenā un rezerves drošības auto pienākumus.

Taycan rekordi citos kontinentos

Sanpaulu trases apļa rekords ir jau ceturtais “Taycan Turbo GT” sasniegums, iepriekš “Porsche” attīstības pilots Larss Kerns ar šo modeli uzstādījis trīs rekordus citās pasaules trasēs.

Pirmais elektroauto rekords “krita” leģendārajā Nirburgringas trasē Vācijā 2024. gada pavasarī. Kerns, vadot “Taycan Turbo GT” pirmsizlaides versiju, 20,8 kilometrus garo Nordšleifes apli pieveica nieka septiņās minūtēs un 7,55 sekundēs. Šis oficiāli reģistrētais apļa laiks bija par iespaidīgām 26 sekundēm ātrāks nekā Kerna iepriekšējais rekords, ko viņš 2022. gada augustā sasniedza ar “Taycan Turbo S Sport” sedanu, kas bija aprīkots ar jaudas pakotni.

Tā paša gada pavasarī Larss Kerns veiksmīgi paviesojās “WeatherTech Raceway Laguna Seca” trasē Kalifornijā. Tur viņš uzrādīja ātrāku trases apļa laiku – 1:27,87 – nekā to ar koplietošanas satiksmei apstiprinātu elektrisko automobili spējis jebkurš cits braucējs.

2024. gada oktobrī tika labots trešais rekords – Šanhajas starptautiskajā autodromā Kerns uzrādīja tobrīd ātrāko apļa laiku, proti, 2:11,28 minūtes, kas turklāt bija pirmais oficiāli atzītais apļa laika rekords šajā trasē.

Ja rakstā pamanīji kļūdu, padod mums par to ziņu, iezīmējot ačgārno tekstu un nospiežot Ctrl+Enter. Paldies!

0 0 balsojumi
Raksta novērtējums
Pieraksties
Paziņojums no
guest
0 Komentāri
jaunākais
vecākais visbalsotākais
Iekšējās atsauksmes
Skatīt visus komentārus
0
Dalieties ar savām domām/komentējiet!x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: