Cīņa par eiropiešu simpātijām: vecie līderi pret jaunpienācējiem

0

Vācu ražotāji, kuriem Eiropas jauno auto tirgū tradicionāli bijušas spēcīgas pozīcijas, saskaras ar aizvien lielākiem izaicinājumiem. Lai gan vecie līderi joprojām ir priekšplānā, citu kontinentu ražotāji min tiem uz papēžiem un aizvien biežāk iekļūst pārdošanas reitingu augstākajās rindās.

Jaunas Automašīnas (shutterstock Foto)

Jaunas automašīnas (Shutterstock foto)

Vācu ražotāji, kuriem Eiropas jauno auto tirgū tradicionāli bijušas spēcīgas pozīcijas, saskaras ar aizvien lielākiem izaicinājumiem. Lai gan vecie līderi joprojām ir priekšplānā, citu kontinentu ražotāji min tiem uz papēžiem un aizvien biežāk iekļūst pārdošanas reitingu augstākajās rindās.

2022. gadā Vecajā kontinentā Volkswagen pārdeva visvairāk – 1 197 455 spēkratus, taču tā tirdzniecības apjoms, pēc Eiropas Automobiļu ražotāju asociācijas datiem, pērn saruka par 6,9 procentiem. Salīdzinājumam – tirgus kopējais kritums bija 4,1 procents. Otrajā vietā Eiropā ierindojās Japānas lielākais ražotājs Toyota (vairāk nekā 766 tūkstoši vienību), un tam pārdošanas apjomu izdevās palielināt par 7,6 procentiem. Savukārt premium segmenta līderi no Vācijas – BMW (vairāk nekā 646 tūkstoši) un Mercedes-Benz (vairāk nekā 634 tūkstoši) – nokļuva trešajā un ceturtajā pozīcijā, taču to noiets piedzīvoja kritumu attiecīgi par 5,4 un 1,5 procentiem.

Volkswagen ID.4 GTX, ID.4, ID.3, ID.5, ID.5 GTX
Volkswagen ID.4 GTX, ID.4, ID.3, ID.5, ID.5 GTX. Avots: Volkswagen Newsroom

Toyota nav vienīgā, kas uzlabojusi savas pozīcijas. Arī Dienvidkorejas Kia uzrādīja stabilu izaugsmi, iekļūstot pirmajā astoņniekā. Šis ražotājs palielināja pārdošanas apjomu par 7,9 procentiem (vairāk nekā 542 tūkstošiem auto) un sasniedza rekordlielu 4,8 procentu tirgus daļu. Tādējādi korejieši apsteidza Škoda, Opel, Ford un Nissan. Dienvidkorejas ražotājs guva panākumus arī Baltijas valstīs. Te ar 6 procentu tirgus daļu uzņēmums ierindojās piektajā vietā. Augstāk tikai tradicionālie līderi – Toyota, Volkswagen, Škoda un Renault.

Atslēga uz Eiropu – eiropieši

Kia pārstāvji neslēpj, ka pamatu uzņēmuma izrāvienam Eiropā ielika… paši eiropieši. Attīstības bāze Frankfurtē (Vācija), rūpnīca Žilinā (Slovākija), viens no talantīgākajiem dizaineriem, bijušais Audi speciālists Peters Šreijers, kurš ar mērķi panākt Kia restartu uzņēmumam pievienojās 2006. gadā. Viņa ilggadējais darbs ar komandu ļāva korejiešiem beidzot radīt to, pēc kā ilgojas Vecā kontinenta iedzīvotāji: auto, kura materiāli, montāža, dizains, komforts un drošība ne ar ko neatpaliek no vācu automašīnām.

Ja kāds pirms 15 gadiem būtu teicis, ka Kia Sportage interjers izskatīsies kā Mercedes-Benz, es būtu atcirtis, ka tā jau nu noteikti nebūs. Bet tagad tas tāds ir. Viņi patiešām ir eiropeizējušies, un vizuālajā identitātē ir ieguldīti lieli līdzekļi, lai radītu tādas mašīnas, kādas cilvēkiem patīk.

Auto vēstures pārbaudes servisa autoDNA vadītājs Agris Dulevičs

Kia ir veicis arī citus uzlabojumus, piemēram, par labāku cenu nekā konkurenti piedāvā plašāku aprīkojumu zemākajos komplektācijas līmeņos (apsildāmu stūresratu un sēdekļus pat mazākajos modeļos u.c.). Rezultātā dažu vienādi aprīkotu Volkswagen un Kia mašīnu cenas atšķiras par tūkstošiem eiro, un korejiešu auto pircēji saņem vairāk jau bāzes līmenī.

Kia EV6 pie uzlādes stacijas
Kia EV6 pie uzlādes stacijas

Turklāt, tā kā Kia ir pārliecināti par savu auto kvalitāti, uzņēmums visiem jaunajiem modeļiem dod 7 gadu ražotāja garantiju. Un tas vēl vairāk paaugstina prasību latiņu Eiropas tirgū.

Segmentu saplūšana

Pārdošanas rādītāju dinamika visai precīzi atspoguļo to, kuri uzņēmumi ieviesuši nepieciešamās pārmaiņas gan tehnoloģijās, gan dizainā. Agris Dulevičs kopā ar korejiešu markām izceļ arī Stellantis grupas ražotājus.

Iespējams, šāds vērtējums kādam šķitīs pārdrošs, taču, manuprāt, daži plaša noieta zīmoli gan dizaina, gan tehnoloģiju, gan kvalitātes, gan tēla ziņā virzās uz premium segmentu, savukārt daži vecie līderi ja ne gluži regresē, tad vairs neizskatās tik spoži.

autoDNA vadītājs Agris Dulevičs

Vērtējot pēdējā laika ievērības cienīgākos auto, Agris izceļ arī Citroën C5 X, kas, starp citu, Lietuvā izcīnīja Gada auto titulu. Šis modelis reprezentē vairākus interesantus risinājumus, to skaitā neparastu virsbūvi, kas saplūdina SUV un liftbeka iezīmes, lielāku klīrensu un progresīvu, īpaši komfortablu balstiekārtu.

Ja runa ir par cenas un vērtības attiecību, nav iespējams nepieminēt Kia un Hyundai. Tiesa, tā nav tikai pēdējo gadu tendence, turklāt abi ražotāji ir radījuši arī supermodernus elektroauto. Kopumā to piedāvājums liecina par milzu progresu – nu jau tie var lepoties ar kvalitāti, kas neatpaliek no vācu konkurentiem.

autoDNA vadītājs Agris Dulevičs

Eiropieši jau ir novērtējuši jaunās paaudzes dienvidkorejiešu elektroauto – pērn gandrīz trešdaļa (30,9%) no 2022. gadā Vecajā kontinentā pārdotajiem Kia modeļiem bija ar simtprocentīgu elektrisko piedziņu. Pēc Agra domām, šis zīmols par saviem panākumiem var pateikties uzņēmuma veiksmīgi īstenotajai koncepcijai un piesaistītajiem cilvēkiem.

Ja pastāvīgi tiek uzlabota kvalitāte, ja mašīnas runā skaidru dizaina valodu un ja tām ir bagātīgs aprīkojums, panākumi agri vai vēlu nāks. Auto ir liels pirkums, tāpēc tie, kas nav fanātiski pieķērušies konkrētam zīmolam, pirms iegādes pēta ne tikai informāciju ražotāja mājaslapās vai salonos, bet arī cilvēku atsauksmes, un tās ir visai daiļrunīgas. Vēl viens svarīgs faktors, ņemot vērā auto pieaugošās cenas, – pircēji, kas agrāk bija gatavi akceptēt Eiropas spēkratu dārdzību, tagad raugās plašāk un biežāk pievēršas ražotājiem, kuri savas produkcijas cenu politiku veido adekvāti tirgus pirktspējai.

autoDNA vadītājs Agris Dulevičs

Ja rakstā pamanīji kļūdu, padod mums par to ziņu, iezīmējot ačgārno tekstu un nospiežot Ctrl+Enter. Paldies!

5 1 balsojums
Raksta novērtējums
Pieraksties
Paziņojums no
guest
0 Komentāri
Iekšējās atsauksmes
Skatīt visus komentārus
0
Dalieties ar savām domām/komentējiet!x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: