Daimler atsakās no CNG un turpina attīstīt elektriskos kraviniekus
Daimler AG pārtrauc ar dabasgāzi darbināmu kravas automašīnu attīstību, lai koncentrētu resursus bateriju un ūdeņraža platformām. To darot, uzņēmums varēs sasniegt savu mērķi līdz 2039. gadam piedāvāt CO2 neitrālu autoparku savos galvenajos tirgos.
Daimler AG pārtrauc ar dabasgāzi darbināmu kravas automašīnu attīstību, lai koncentrētu resursus bateriju un ūdeņraža platformām. To darot, uzņēmums varēs sasniegt savu mērķi līdz 2039. gadam piedāvāt CO2 neitrālu autoparku savos galvenajos tirgos.
Pasaulē lielākais kravas automašīnu ražotājs jau strādā pie komerciālo transportlīdzekļu klāsta bateriju versijām, ieskaitot lieljaudas Mercedes-Benz eActros, kuru paredzēts sākt ražot 2022. gadā. Tesla paziņoja, ka plāno sākt ražot savu elektrisko smago kravu pārvadātāju Semi jau nākamgad.
Dabasgāzes dzinēji ir balstīti uz fosilo enerģiju un tāpēc tā ir pārejas tehnoloģija ceļā uz CO2 neitrālu transportu. Nav jēgas tērēt lielu daudzumu naudas kaut kam, kam nav ilgtermiņa nākotnes, ja mēs šo naudu varam daudz labāk izmantot citur.
Daimler kravas automašīnu nodaļas vadītājs Martins Daums
Ar ūdeņradi darbināmiem transportlīdzekļiem vajadzētu būt pieejamiem nākamās desmitgades beigās ziņo Daimler.
Kravas automašīnu ražotājiem, tāpat kā vieglo automašīnu ražotājiem, tiek izdarīts spiediens, lai sakoptu savus transportlīdzekļus. Piespiežot ražotājus tērēt lielas summas. Tomēr šobrīd nav plašas izvēles iespējas, kā izpildīt arvien stingrākos noteikumus un globālo spiedienu uz klimata pārmaiņu problēmu risināšanu.
Īpaši runājot par klimata pārmaiņām, mēs esam sapratuši, ka lietas nevar turpināties šādi. Mēs kā autoindustrija esam sabiedrības daļa, tāpēc mums ir pienākums kaut ko darīt lietas labā.
Porsche izpilddirektors Olivers Blūms
Kravas automašīnu ražotājiem pārejas posms ir sarežģīts, jo šobrīd pieprasījums ir mazinājies līdz ar ekonomikās izaugsmes samazināšanos. Šo nedaudz mīkstina loģistikas pieprasījuma pieaugums, ko veicina iepirkšanās tiešsaistē.
Daimler izplatītās komerciālo transportlīdzekļu operācijas, ieskaitot Freightliner brendu Ziemeļamerikā, Mercedes-Benz kravas automašīnas Eiropā un Fuso Āzijā, saskaras ar ilgstošu kritiku par rentabilitāte salīdzinot ar konkurentiem, piemēram, Volvo Group. Daums ir pastiprinājis centienus samazināt izmaksas, lai novirzītu līdzekļus jaunajām tehnoloģijām. Vienība pagājušajā gadā sāka pilsētas elektriskā autobusa sērijveida ražošanu, un tā zīmols Fuso atrādīja ūdeņraža šūnu prototipa transportlīdzekli Tokijas autoizstādē Japānā.
Patiesi CO2 neitrāls transports darbojas tikai ar bateriju elektrisku vai ūdeņraža piedziņu. To var sasniegt tikai tad, ja mūsu klientiem tiek radīti konkurences apstākļi CO2-neitrāla transportam izmaksu un infrastruktūras ziņā.
Daimler kravas automašīnu nodaļas vadītājs Martins Daums
Avots: bloomberg
Ak tad tomēr H2, kas to būtu domājis 😀
“Patiesi CO2 neitrāls transports darbojas tikai ar bateriju elektrisku vai ūdeņraža piedziņu.”
“VAI”
Kravas transportam H2 ir pielietojums, bet pat par to šaubās. H2, manuprāt, lidaparātiem būtu noderīgāks.