Dati liecina, ka elektroauto lādējas aizvien ātrāk
Aprīlī vidējais pārdošanas apjoma svērtais maksimālais BEV (bateriju elektriskā transportlīdzekļa) uzlādes ātrums sasniedzis 125 kW.
Aprīlī vidējais pārdošanas apjoma svērtais maksimālais BEV (bateriju elektriskā transportlīdzekļa) uzlādes ātrums sasniedzis 125 kW.
Martā vidēji svērtā maksimālā uzlādes jaudas pat bija tuvāk 130kW, bet aprīļa mēnesī nedaudz gausāk tirgojušies elektroauto, kuru uzlādes jauda pārsniedz 150 kW. Šīs atziņas ir iegūtas no Rho Motion ikmēneša visaptverošas elektrisko transportlīdzekļu tirgus analīzes.
Pārdošanas svērtā vidējā maksimālā uzlādes ātruma maiņa norāda uz ievērojamu tendenci nozarē. Tā kā pieprasījums pēc elektriskajiem transportlīdzekļiem turpina pieaugt, arvien svarīgāka kļūst izpratne par uzlādes infrastruktūras niansēm un iespējām. Tādi faktori kā uzlādes ātrums var būtiski ietekmēt vispārējo lietotāja pieredzi un elektrisko transportlīdzekļu ieviešanu.
Analizējot uzlādes ātruma svārstības, var novērot, ka tendences ir svārstīgas, bet augšupejošas. Divu gadu laikā vidēji svērtā maksimālā uzlādes jauda ir kāpusi no aptuveni 100kW līdz 125kW, jeb par 25%. Ja vēl pirms 5 gadiem nozarē likās, ka 100kW ir iespaidīga uzlādes jauda, tad mūsdienās pieklājīga jauda sākas no 100kW.
Vienlaikus jāpiezīmē, ka maksimālā uzlādes jauda negarantē ilgstošu augstu jaudu. Uzlādes jaudai esot nelineārai, samazinoties pie lielāka uzlādes līmeņa, svarīgi ir apsvērt arī vidējo uzlādes jaudu. Piemēram, 2023.g. globāli populārākajai automašīnai Tesla Model Y maksimālā uzlādes jauda ir 250kW, bet 10-80% uzlāde vidēji tiks veikta ar 124kW pie optimāliem apstākļiem.