Elektroauto uzlāde: Biežākie iemesli kļūdām
Kad viss iet kā pa sviestu, viss ir jauki, bet dažreiz visa uzlāde aiziet pa pieskari. Tad var ieslēgt sevī iekšējo Timrotu un spert zemi gaisā. 15 miljonu uzlādes sesiju dati norāda uz biežākajām problēmām.

Eleport uzlādes stacija (Publicitātes attēls)
Kad viss iet kā pa sviestu, viss ir jauki, bet dažreiz visa uzlāde aiziet pa pieskari. Tad var ieslēgt sevī iekšējo Timrotu un spert zemi gaisā. 15 miljonu uzlādes sesiju dati norāda uz biežākajām problēmām.
Ja skatās uz Latvenergo pesimistisko prognozi, Latvijā pēc pieciem gadiem būs ap 36 000 elektroauto, bet, ja skatās uz Eleport prognozi, tad starp mums būs 100 000 elektroauto. Pietiekami, lai būtu iemesli jau tagad izravēt nezāles. Monta uzlādes programmatūras platforma publicējuši statistiku par uzlādes kļūdām no vairāk nekā 15 miljonu sesiju. Dažas kļūdas ir smieklīgas, citas skumjas, bet vēl citas ļoti nemākulīgas.
Top 10 drāmas: Kur palikuši elektroni?
Monta datu analīze atklāj, ka uzlāde ne vienmēr ir vienkārša pogas nospiešana. Dažreiz tas ir sarežģītāk nekā gaidīts. Lūk, lielākās kļūdas:
1. “StartTransactionTimeout” (40,83% kļūdu gadījumu)
Šis ir absolūtais čempions. Gandrīz puse neveiksmīgo uzlādes sesiju vienkārši neizdodas, jo “neiesākās laikā”. Iedomājieties, jūs piebraucat, iespraužat vadu, un uzlādes stacija domā – “Kur tu paliki?”. Tas var būt dēļ lēnas cilvēka darbības, interneta problēmām (ne visur ir tik labs interneta pārklājums kā Latvijā) vai servera kļūdām. Auto ir gatavs, stacija it kā arī – bet kādam ir savi plāni.
2. Nepareizi konfigurēti lādētāji (14,35%)
Šis ir stāsts par to, kā neliela daļa staciju rada milzīgas problēmas. Lūk, iedomājieties: uzlādes stacija, kas ir iestatīta sākt uzlādi automātiski, bet tai vienlaikus ir definēta maksa par kWh. Tā ir kā mēģināt nopirkt pienu veikalā, kas ir atvērts, bet vienlaikus slēgts. Rezultāts? Protams, ka nenotiek nekas! Monta uzsver, ka šī ir konfigurācijas kļūda, kas prasa tehnisko uzmanību un uzraudzību.
3. “ConnectorLockFailure” (6,85%)
Auto nevar “saslēgties” ar lādētāju. Varbūt vads ir nobrāzts, varbūt tas nav līdz galam iesprausts, vai arī jūsu auto vienkārši ir aizmirsis, kā uzlādēties. Dažiem auto vajag iespraust ar īpašu uzmanību. Ir bijuši gadījumi, kad es palīdzu citiem vienkārši uzliekot roku uz uzlādes kabeļa roktura un uzlāde aiziet.
4. “ChargePointLocal – OtherError” (5,61%)
Šis ir kā “check engine” lampiņa jūsu automašīnā. Neviens īsti nezina, ko tas nozīmē, bet kaut kas ir salūzis. Monta to dēvē par “OCPP ekvivalentu frāzei ‘kaut kas nogāja greizi'”. Bieži vien vainīgi ir programmaparatūras (firmware) bērnišķīgās kļūdas.
5. Maksājums Neizdevās (5,47%)
Šis ir klasisks – jūsu karte nav derīga, limits ir pārsniegts, vai arī banka vienkārši ir nolēmusi, ka šodien nebūs uzlādes diena. Vienkārša maksājumu sistēma ir svarīgāka nekā jebkad agrāk.
Pārējās kļūdas:
- “StartTransactionTimeout + ConnectorLockFailure” (4,4%): Kad vienlaicīgi noiet greizi gan laiks, gan vads nav iesprausts kārtīgi. Tas ir kā mēģināt pasūtīt picu, kad gan picas mīkla ir beigusies, gan picērija ir slēgta.
- EV komunikācijas kļūda (3,67%): Auto un lādētājs vienkārši nespēj “sarokoties”. Tas var būt dēļ programmaparatūras versijām, protokolu atšķirībām vai ražotāju “īpatnībām”.
- Jau notiek uzlāde (2,35%): Kāds jau izmanto uzlādes punktu, bet jūs to nepamanījāt. Klasiska lietotāja kļūda, bet vainīgs vienmēr ir operators…
- “StartTransactionTimeout + OtherError” (1,09%): Laika trūkums satiekas ar noslēpumu. Šeit analītiķiem ir jārokas izrakstos, lai atklātu patiesību.
- Nav autorizēts (0,89%): Jums nav tiesību uzlādēties. Iespējams, ka jūsu konts nav sinhronizēts vai viesabonēšanas līgums ir beidzies.
Glābt pasauli, pa vienam elektronam
Lielākā daļa, vairāk nekā 80% no šīm kļūdām, ir prognozējamas un labojamas! Ar labāku kļūdu kartēšanu, saprātīgākiem noklusējuma iestatījumiem un, pats galvenais, atstrādātiem lietotāju procesiem, lielāko daļu no tām varētu novērst.
Nākamreiz, kad jūsu elektroauto neuzlādējas, neatmetiet tam ar roku! Iespējams, ka vads nav iesprausts līdz galam. Svarīgāk par visu – ļaujiet uzlādes operatoriem zināt par kļūdu. Ne visas problēmas ir attālināti nosakāmas.
Vai esat saskārušies ar kādām no šīm uzlādes kļūdām? Padalieties savā pieredzē komentāros!
Ja rakstā pamanīji kļūdu, padod mums par to ziņu, iezīmējot ačgārno tekstu un nospiežot Ctrl+Enter. Paldies!
Dīzeļa auto uzpilde.Iespējamās kļūdas.
1) Dīzeļdegvielas vietā ielēja benzīnu.
2)
3)
4)
Nu nevaru neko vairāk izdomāt!!!
Kā ta nevar. Slēgta DUS. Ar 0 range esmu tādai pabraucis garām, vienīgi ar DD auto 0 range praktiski nozīmē 50+ km, bez ātruma, klimata, jaudas ierobežojumiem.
Enefit caur Mobilly pie Sāga tik ar katru otro reizi sarokojās. Ātrāk ieviestu ar karti apmaksu un miers. Nopīkstini un brīvs.
Otro punktu nesapratu – kādēļ nevar automātiski sākt, ja maksa ir par kWh?
Tur tā doma, ka automātiski uzsāk uzlādi, nezinot, kas ir lietotājs, bet vienlaikus ir noteikta cena. Attiecīgi tiek sagaidīts, ka maksās, bet nav zināms, kas. Tamdēļ izmet kļūdu.
Elektrības dalītājiem vajadzētu vienoties pie vienkārša UX, kas paskatoties uz uzlādes iekārtu, vienas sekundes laikā paskaidros cilvēkam, kāds ir pirmais/nākmais solis.
Kas ir pirmais “pistole” vai app, cilvēkam, kurš lieto ātro uzlādi labi, ja reizi mēnesī, tas joprojām nav skaidrs.
Visilgāk es biju meklējis uzlādes stacijas numuru Elektrum iekārtai, jo nevarēju saprast, kas tas par milzīgu QR kodu pašā priekšā, kam tas man ir vajadzīgs, ja man jau ir šī app? Atkal, kas ir svarīgākais/biežākais QR koda skenēšanas veids pie uzlādes: autentifikācija vai app lejuplādēšana?
Arī Ignitim nav saprotams, kāpēc numurs ir tik mazs un novietots pašā augšā. Nespēja pielāgoties katram uzņēmumam bieži vien rada papildus stresu.
Nezinu pie kādas kļūdas var pieskaitīt manu situāciju, kad piebraucot pie E-mobi, kaut kas negāja – mobilly aizgāja atskaiti, uzlāde nav sākusies. Nospiedu sarkano pogu STOP uz iekārtas un tā pārstāja strādāt pavisam 🙂
Tu esi tas kurš pie Sky e-mobi uzlādei uzspieda STOP? – tā STOP tā uzspiedās, ka viņu atspiest atpakaļ vairs nevarēja, es piebraucu ar pilnīgi tukšu akumulatoru un 2 stundas gaidīju, kamēr tehniķis ierodās
WTF?
Varbūt nevajag vizināties līdz 2% atlikumam? 😀 STOP poga tur nav smukumam, arī to esmu spiedis, kad aplikācija čakarē smadzenes
Nē, es sky neiepērkos 🙂
Es toreiz piebraucu ar gandrīz tukšu akumulatoru pie Elejas lādētāja un nekas nebija tuvumā. Mobilly palaida skaitītāju, bet lādēšana nebija sākusies, tā kā biju plānojis braukt tālāk un nevēlējos, lai darbotos skaitītājs pa tukšu, Mobilly nebija iespējas nostopēt. Tiku līdz Viršiem, kur arī veiksmīgi pielādēju.
Tagad e-Moby nekad vairs neizmantošu
Kļūdu paziņojumi ar katram savi. Enefit tur vispār izmet kritiska kļūda tipa tavs auto ir nu pagalam.
Ui! Tas gan nav forši…