EV pieaugušiem bandītiem – Ford Mustang Mach-E

0

Nav jau teikts, ka izaugot aizliegts ampelēties. Ford arī ir paaudzies un šī ir viņu jaunākā atvase. Tad nu, lūk – Mustang Mach-E First Editon.

Ford Mustang Mach-E

Ford Mustang Mach-E

Nav jau teikts, ka izaugot aizliegts ampelēties. Ford arī ir paaudzies un šī ir viņu jaunākā atvase. Tad nu, lūk – Mustang Mach-E First Editon.

Uzlādēts.lv bija tā iespēja šo poniju izmēģināt vairākas dienas, kas uzreiz dod citu priekšstatu par auto. Tie ir 346 zirgspēki/258kW. Teikšu godīgi – sākumā viedokļi atšķīrās, un par to, kā viss beidzās, nedaudz vēlāk. Pie kopsaucēja nonācām.

Audi Q6 e-tron
Ford Mustang Mach-E
Ford Mustang Mach-E

Šis auto jau kādu brīdi paspīdējis gan TV, gan tika iztaustīts AUTO 2022 izstādē vai kāds to manījis ielās. Pateikt, ka tas ir Ford Mustang varēs tikai retais. Tāpat arī retais to paspēs pamanīt no priekšas, jo visdrīzāk tas jau būs garām aiztraucies kā Allegro, Avanti vai Torino. Emblēmu nepamanot, tas būs kārtējais SUVs. Aizmugurējās lampas gan nodos uzreiz, tas arī, manuprāt, ir vienīgais vizuālais, kas atspoguļo auto modeli. Bet tas jau ir cits stāsts – esam tomēr pieauguši. 

Nedaudz par kaitinošiem sīkumiem. Pirmie kucēni jāslīcina, to mēs visi jau sen labi zinām

Interesanta situācija radās, kad testēju auto ‘self-parking’ funkciju, kas vairs nav nekāds jaunums mūsdienu auto tirgū. Šoreiz loze krita uz vienu no Akropole veikaliem, kur auto stāvvietas pieejamas abās brauktuves pusēs, vismaz parasti. Auto meklēja vietu tikai labajā. It kā saprotami, bet tomēr muļķīgi, jo brīvas vietas bija tikai kreisajā. Tas ir tas Mērfija likums. Nu, nekas, braucu tālāk. Iebraucot nākamajā ejā (pa labi un pa labi), labajā pusē vietu nav, jo esmu arvien tuvāk veikala ieejai, bet auto izlēma, ka šoreiz meklēs vietu tikai kreisajā pusē. Diemžēl nesekmīgi, jo tur brīvu stāvvietu vienkārši nav. Pēc pāris apļiem cauri pilnai stāvvietai, atradu īsto virzienu uz ziemeļiem ar brīvu vietu auto izvēlētajā pusē un sekmīgi to izmantoju. Gausi un piesardzīgi gan, bet ko gan var gribēt, ārzemnieks tomēr tas Fords ir. Funkciju izmantot var, ja nav jāskrien uz lidmašīnu vai nekavē tikšanos Sēnītes restorānā.  

Tikai vēlāk noskaidroju, ka pusi, kurā parkoties, auto izvēlās ar virzienrādītāja palīdzību. Šo noteikti vēl vēlētos patestēt. Šādi tas izskatās dzīvē:

Acīs arī iekrita priekšējā bagāžnieka izlaušanās poga, sauksim to tā. Pēc Amerikas standartiem, kravas nodalījumos vienmēr jābūt iespējai bagāžnieku atvērt no iekšpuses. Sakarā ar to, ka Mustang Mach-E šie kravas nodalījumi ir divi, tad iespēju tikt ārā vajag arī priekšā. Kuriozs sākās, kad ieraudzīju attēlu, kas attēlots uz pogas. To pievienosim, vizuālam baudījumam. Lai ieskicētu, kas te ir tik humoristisks – šeit vieta ir tikai portatīvajam lādētājam un pāris omes ievārījumu burkām. 

Audi Q6 e-tron
Ford Mustang Mach-E
Ford Mustang Mach-E priekšējā bagāžnieka atvēršanas poga

Drošība apdraud dzīvības? 

Situācijās, kad sāk snigt, mūsdienu elektronikas pārāk daudz iejaucās, kas ir jau zināma problēma jaunāko auto tirgū. Lai arī cik ļoti mēģināju, pilnībā izslēgt turēšanos joslās, tas neizdevās. Inchcape pēc tam pačukstēja, ka divas reizes nospiežot pogu tam vajadzētu atslēgties, bet stipri šaubos, ka to nemēģināju.

Viss jau būtu labi, ja vien auto neliktos, ka viss ceļš ir viena liela balta līnija. Un dažviet ar šīm līnijām ir kā nu ir. Galamērķī nonācu ar abām rokām iekrampētām stūrē. Šajā gadījumā visdrošākais bija vissportiskākais režīms no trim pieejamajiem. To ieteiktu izmantot arī ikdienas lietošanā. Piebildīšu, ka runāt par patēriņu šeit būtu lieki, jo tas tomēr ir Mustangs un tas ir jāapzinās un jāizmanto. Varu pačukstēt, ka vidējais patēriņš bija ap 29kWh uz 100km. Eleport ātrajā uzlādes stacijā Brīvības ielā šos 100km ieguvu uz vienas rokas saskaitāmās minūtēs, mājas uzlādē, izmantojot rozeti, tas prasīja aptuveni septiņas stundas.

Tas nav borta dators – tas ir plazmas TV

Iesēžoties redzama spītība, ka būsim lielāki un varenāki par Tesla. Collas ir no svara – ekrāns mums būs lielāks. Pat teiktu, ka tas ir lielisks. Krāsu gammas skanot Spotify, Apple/Andoid auto funkcijām, strādā nevainojami, bērniem ir kur zīmēt. Protams, ir arī spēlītes. Te viss strādā un izskatās iespaidīgi. Un pats galvenais, blakussēdētājam ir atstāta iespēja mūzikas skaļumu pagriezt ar ripuli, nespaidot ekrānu. 

Ford Mustang Mach-E salons
Ford Mustang Mach-E salons

Salons šim auto ir labi nostrādāts, tur noteikti plusiņš no manis. Komplektācijā šim auto nāca Bang & Olufsen augstākās klases skaņas sistēma. Interesanti, ka aksesuāri pāris dienu laikā no baterijas iztērēja tikai 4%, kas pierāda, ka ir vērts komplektācijā šo ekstru izvēlēties. Noteikti nenožēlosiet – tā ir pārvietojama skatuve. Vēl pieminēšu, ka 12% no baterijas zaudējām ārējo laikapstākļu dēļ (-1 līdz +2C) un 17% salona/sēdekļu/stūres apsildei.

Ford Mustang Mach-E patēriņš
Ford Mustang Mach-E patēriņš

Pietiks sēdēt, braucam!

Šajā ziņā Mustangs ir pilnībā paredzams gan uz sausa, gan slapja seguma. Izbaudīja arī pēdējo šī gada sniegu, kas diez ko pie sirds Mutangam negāja. Tas pieprasa sava veida uzmanību, kas pat teiktu, ka ir vēl viens pluss. Šī mašīna ir jābrauc. Piebilde, ka tas tiek ražots Meksikā, kur laika apstākļi ir nedaudz pateicīgāki saķerei, ar to jārēķinās.

Vēl svarīga lieta, ko atgādināt ir, ka šīs ir viens no pēdējiem elektroauto, kas iekļaujas valsts subsīdijās. To noteikti ieteiktu izmantot, bet gaidīšanas laiks šim modelim būs aptuveni pusgads, ja ne vairāk. Ford pārstāvis pavēstīja, ka vasaras beigās būs pieejams arī Mustang Mach-E GT versija, kas no 0 līdz 100 paveiks 3.2 sek. Priekš šāda masīva SUVa tas pat ir ļoti iespaidīgi, tas noteikti būtu arī tas, kuru iegādātos.  

Pie secinājuma nonācām

Kucēnus labāk neslīcināt – Mustangs izdarīja vairāk nekā gaidīts. Bija saprotošs, izaicinošs un aizraujošs. Īsts auto pieaugušiem bandītiem. Sliktajiem puikām beidzot laiks pārsēsties no “kruzaka” uz šo, ja vien būs pacietība gaidīt, jo pieprasījums ir liels. Noteikti vēlamies redzēt šo modeli ielās pēc iespējas vairāk.  

Te nedaudz specifikācijas: 

  • Izmantojamā baterija: 91 kWh 
  • 0 – 100 km/h: 5.8 sec 
  • Ātrā uzlāde (44–>348 km): 47 min (max. 107 kW) 
  • Reālais nobraukums: 435 km (WLTP 540 km) 
  • Patēriņš “uz papīra”: 20.9 kWh/100km (dzīvē 29kWh/100km) 
  • Aizmugurējais bagāžnieks: 322 L 
  • Priekšējais bagāžnieks: 100 L
Ford Mustang Mach-E
Ford Mustang Mach-E

Ja rakstā pamanīji kļūdu, padod mums par to ziņu, iezīmējot ačgārno tekstu un nospiežot Ctrl+Enter. Paldies!

5 3 balsojumi
Raksta novērtējums
Pieraksties
Paziņojums no
guest
0 Komentāri
jaunākais
vecākais visbalsotākais
Iekšējās atsauksmes
Skatīt visus komentārus
0
Dalieties ar savām domām/komentējiet!x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: