Ford Eiropā būs 100% elektrisks
Šīs desmitgades laikā Ford plāno Eiropā pāriet no 0 pārdotiem elektroauto 2020. gadā uz to, ka 2030. gadā 100% no pārdošanas apjoma būs elektroauto.
Šīs desmitgades laikā Ford plāno Eiropā pāriet no 0 pārdotiem elektroauto 2020. gadā uz to, ka 2030. gadā 100% no pārdošanas apjoma būs elektroauto.
Ford ir paziņojuši par savu elektrifikācijas stratēģiju Eiropā, kur līdz 2030. gadam 100% no tā pārdoto vieglo automašīnu un divas trešdaļas no komerciālo transportlīdzekļu pārdošanas būs pilnībā elektriski. Šīs pārmaiņas uz bezemisijas transportlīdzekļiem sākas ar Mustang Mach-E un E-Transit. Tās ir ievērojamas pārmaiņas, ņemot vērā, ka Ford Eiropā 2020. gadā pārdeva precīzi 0 elektroauto.
Līdz 2026. gadam visi pasažieru transportlīdzekļu būs pilnībā elektriski vai hibrīda versijas. 2030. gadā tie būs tikai pilnībā elektriski. Līdz 2024. gadam visi komerctransportlīdzekļi būs pilnībā elektriski vai hibrīda versijas. 2030. gadā no tiem 2/3 būs pilnībā elektriski.
Ford nesen paziņoja, ka plāno līdz 2025. gadam ieguldīt vismaz 22 miljardus ASV dolāru EV attīstībā.
Ķelne kā stūrakmens
Viens no plāna galvenajiem punktiem ir 1 miljarda dolāru liels ieguldījums, lai modernizētu transportlīdzekļu montāžas iekārtu Ķelnē, Vācijā (kur šobrīd ražo Fiesta modeli), kur Ford izveidos jaunu elektrisko transportlīdzekļu ražošanas centru. Šis ieguldījums ļaus ražot pirmos EV jau pēc 2 gadiem.
Aizvien vairāk klientu vēlas, lai mēs piedāvātu elektriskos transportlīdzekļus. Mūsu klienti ir ļoti koncentrēti uz ilgtspēju, un viņi vēlas, lai brendi un uzņēmumi, ar kuriem viņi sadarbojas, arī tā darītu.
Stjuarts Roulijs, Ford of Europe prezidents
Plašsaziņas līdzekļi par to baumoja jau vairākus mēnešus, spekulējot ar 1 miljardu eiro lielu ieguldījumu jaunu EV ražošanā, izmantojot Volkswagen MEB platformu. Paredzams, ka Ford vairāku gadu laikā iegādāsies aptuveni 600’000 MEB platformas vienību.
Mūsu paziņojums par Ķelnes objekta pārveidošanu, kas ir mūsu darbības vieta Vācijā 90 gadus, ir viens no nozīmīgākajiem vairāku paaudžu laikā. Tas uzsver mūsu uzticību Eiropai un mūsdienīgu nākotni, kurā mūsu izaugsmes stratēģijas centrā ir elektriskie transportlīdzekļi.
Stjuarts Roulijs, Ford of Europe prezidents
Ford apstiprināja, ka pirmais Eiropā ražots, pilnībā elektrisks pasažieru automobilis Eiropas klientiem tiks ražots jaunajā Ķelnes elektrifikācijas centrā 2023. gadā. Šobrīd tiek apsvērts otrs pilnīgi elektrisks transportlīdzeklis.
Tikmēr Eiropā šogad būs pieejams Ford Mustang Mach-E, kuru ražo ASV. Tā jaudīgākajai versijai, kas netiks tirgota, savu pirkstu pielika arī A. Dambis ar savu komandu.
Uzlādēts viedoklis
GM, Jaguar-Land Rover un tagad Ford. Tas viss dažu nedēļu laikā. Pārmaiņas notiek lēnām, bet, kad tās notiek, tās notiek strauji. Mēs varam droši pieņemt, ka sagatavošanās darbi jau ir krietni pavirzījušies, un drīz dzirdēsim arī par akumulatoru piegādes līgumiem visiem ražotājiem. Vienlaicīgi ir jāuzsver VW stratēģiskais solis ar MEB platformu, ka tā ir pieejama citiem autoražotājiem. Tādā veidā citi var atļauties ātrāk un iespējams pat lētāk virzīties uz bezizmešu nākotni.
Ar šiem paziņojumiem gan jāuzdod jautājums, ko darīs bio-, eko-, šmeko- gāzes un citas industrijas, kas tik ļoti uzsver, ka ir pārejas posmam nepieciešamās tehnoloģijas.
Tas grafiks kaut kāds drausmīgi neloģisks.
2023. gadā Ford 0,6 milj., VW ~1,5 milj.
2028. gadā Ford 0,6 milj., VW 15 milj.
5,5 gadu laikā VW būs 10-kāršojis savus apjomus, bet Ford izaugsmi neplāno? Diez ko nopietni neizskatās.
Tāda ir viņu vienošanās ar MEB platformu. Kā arī var mainīt līguma nosacījumus, ja būs nepieciešamība.
Vēl jau būs sava ražošanas līnija.