Labdien!
Esmu elektroauto iegādes procesā (beidzot), un pētu tālākas paceļošanas iespējas. Mazliet mulsina inernetos pieejamā info par uzlādes tīkliem. Skatoties dažādas kartes un informācijas avotus figurē dažādi nosaukumi: e-mobi, CSD, CSDD, Fitek AS, Elektrum, utt. Ļoti priecātos, ja kāds varētu iedot īsu apkopojumu par:
1. 'Must have' tīkla reģistrācija Latvijā, ārpus Rīgas (pierīgā plānoju lādēties mājās).
2. 'Must have' tīkli Baltijā.
3. 'Must have' Eiropā.
4. Ir vērts pievienoties agregatoriem, kā Chargemap, vai kam tādam? Tas ievērojami dārgāk sanāk?
Paldies!
Vispirms, apsveicu! Ar kādu tad pārvietosies?
e-mobi, CSDD, Fitek ir viens un tas pats. Tīkla nosaukums ir e-mobi.
- Latvijā ir 2 šobrīd aktīvi - e-mobi un Elektrum. Drīzumā būs arī Eleport. Ceļojot pa Latviju vairāk par e-mobi diži nevajag. Ja ir Mobilly aplikācija kontā, tad ar to var iztikt.
- Tīkli Baltijā: Igaunijā - Eleport un Enefit, Latvijā - Eleport, e-mobi, Elektrum, Lietuvā - IgnitisOn un kaudze ir bezmaksas un reģistrācijas. Visās - Ionity.
- Polijā - Greenway. Pārējās valstis neesmu pētījis.
- Ja es ceļotu, izmantotu Plugsurfing vai Chargemap. Ir nedaudz dārgāk kā "vietējam", bet nav jākačā 101 aplikācija 101 valodā.
Atcerieties - nav tāda lieta, kā pašlādējošs hibrīds
Super, paldies! It sevišķi par Mobilly tip!
Vēl jāsakārto papīri līdz galam, bet virzība ir uz e-Niro.
vēl bez Kārļa minētajiem tālāk EU (Vācija, NL) ir Ionity, Shell recharge (New motion), Volkswagen We Connect (bāzējas uz Ionity).
Priekš KIA ir kaut kāds KIA charging (aizmirsu kā sauc), vismaz Rietum-EU valstīs, kas bāzējas uz Ionity.
vispārīgi var papētīt Smoov, nextcharge un chargemap, sygic.
vispār man ir kādas 8 kartes, bet reāli esmu lietojis (neesmu gan baigi ceļojis; Beļģijā specifiski Q8 electric, Blue corner, Evbox charge). Savukārt latvijā Elektrum un e-mobi/mobilly.
ja jau e-niro, tad varēsi maukt 5555 km 😀 https://youtu.be/aUFE3UG8V0s
tur video var paskatīties arī kur cilvēki lādējās pa EU, t.sk., cauri PL/Baltijai/Skandināvijai 🙂
braucu ar Seat Mii electric un citiem ICE
Priekš KIA ir kaut kāds KIA charging (aizmirsu kā sauc), vismaz Rietum-EU valstīs, kas bāzējas uz Ionity.
https://kiacharge.com/web/kia-global
braucu ar Seat Mii electric un citiem ICE
Es varu izstāstīt par ceļošanas pieredzi Vācijā.
Man vienkārši vajadzēja jaunu automašinu un es aizlidoju uz Vāciju un pilnīgi neko nezinot par elektroauto, uzlādes iespējām, aplikācijām u.t.t. nopirku Nissan e-200, un sāku braukt mājās:
Turpat pie autodīlera bija lielveikals ar bezmaksas uzlādi . Pīīī bija pēc nobrauktiem pirmajiem 160 km, kad vajadzēja otro uzlādi, jo izrādījās, ka samaksāt var tikai ar aplikāciju, bet ārvalstu pilsoņiem ielādēt to aplikāciju nav iespējams. Tajā vietā mani izglāba vietējais vācietis, kurš nopīkstināja savu karti un par to paņēma manis 2 EUR. Vācietis man arī apgaismoja: ka , ja man nav speciālās uzlādes kartes , tad man jābrauc vai nu uz lielveikalu, vai pie autodīlera. Tā arī darīju : Ik pēc nobrauktiem 100 km sāku skatīties ,kur tuvumā ir kāds autocentrs, bet braucot pilsētā iekšā parasti pirmais ir lielveikals un līdz autocentram reti kad nonācu..
Rezultātā mums ar sievu izveidojās pasakaini lēts vairāk kā 1000 km garš ceļojums pa Vāciju: divi dīleri paprasīja pa 5 EUR par uzlādi, viens krievu tautības dīleris paprasīja 20 EUR !!! un Vācietis neņēma vairāk par 2 EUR.
Īstenībā braukt ar elektroauto ir pasakaini lēti, vienkārši un patīkami, ka to pat var paveikt divi pensijas vecuma senjori, kuri tā īsti nedraudzējas ar jaunākajām tehnoloģijām.
Pavisam noteikti, kad beigsies pandēmija, tādā pat veidā mēģināsim braukt ar elektroauto uz Norvēģiju un Dāniju (tikai šoreiz drošībai kādu aplikāciju ielādēsim).
Spelling error report
The following text will be sent to our editors: