Stellantis EV day 2021

Galvenās atziņas no Stellantis EV day 2021

Dažus mēnešus pēc tam, kad FCA un PSA grupas apvienojās, Stellantis, kas ir 14 uzņēmumu autoražošanas milzis, paziņoja par saviem elektrifikācijas plāniem. Tie ir iespaidīgi.

Stallentis grupa ir 4. lielākais autoražotājs pēc pārdoto automašīnu skaita aiz Volkswagen, Toyota un Renault-Nissan-Mitsubishi grupām. Līdz 2025. gadam Stellantis grupa plāno investēt 30 miljardus eiro, lai sekmētu sava uzņēmuma elektrifikāciju.

Stellantis grupā ir 14 brendi un katram bija sava minūte slavas Stellantis EV day 2021 pasākumā:

  • Abarth – “Heating Up People, But Not the Planet” [“Sildām cilvēkus, nevis planētu”]
  • Alfa Romeo – “From 2024, Alfa Becomes Alfa e-Romeo” [“No 2024. gada Alfa kļūst par Alfa e-Romeo”]
  • Chrysler – “Clean Technology for a New Generation of Families” [“Ilgtspējīgas tehnoloģijas priekš jaunām ģimeņu paaudzēm”]
  • Citroën – “Citroën Electric: Well-Being for All!” [“Citroën Electric: labklājība visiem”]
  • Dodge – “Tear Up the Streets… Not the Planet” [“Plēšam ielas… Nevis planētu”]
  • DS Automobiles – “The Art of Travel, Magnified” [“Ceļošanas māksla, paspilgtināta”]
  • Fiat – “It’s Only Green When It’s Green for All” [“Tas skaitās zaļi, ja tas ir zaļi visiem”]
  • Jeep – “Zero Emission Freedom” [“Bezemisiju brīvība”]
  • Lancia – “The Most Elegant Way to Protect the Planet” [“Viselegantākais veids kā glābt planētu”]
  • Maserati – “The Best in Performance Luxury, Electrified” [“Labākās veiktspējas greznība, elektriska”]
  • Opel/Vauxhall – “Green is the New Cool” [“Zaļais ir jaunais stilīgais”]
  • Peugeot – “Turning Sustainable Mobility into Quality Time” [“Pārvēršot ilgtspējīgu mobilitāte kvalitatīvā laikā”]
  • RAM – “Built to Serve a Sustainable Planet” [“Radīts, lai kalpotu ilgtspējīgai planētai”]
  • Commercial Vehicles – “The Global Leader in e-Commercial Vehicles” [“Globālais līderis e-komerciālajos transportlīdzekļos”]

Stellantis EV day 2021 bija pārpildīta ar ziņām, kas katra atsevišķi citkārt būtu izpelnījusies savu rakstu, par kuru diskutēt vēl vairākas dienas. Zemāk atradīsiet galvenās atziņas no pasākuma.

4 galvenie investīciju virzieni

Stellantis grupa plāno investēt 30 miljardus eiro, ko novirzēs elektrifikācijai un programmatūras, kas saistās tikai ar EV, izstrādei. Vēlāk šogad būs vēl atsevišķs pasākums, kurā prezentēs citus programmatūras risinājumus. Vairums grupas EV būs balstīti uz 4 platformām, kas sniegs no 480 līdz 800 km lielu autonomiju. Mērķis ir sasniegt 70% elektrifikāciju (80% no tā būtu EV, pārējie PHEV) līdz 2030. gadam Eiropā.

  Elektroauto ar 7 sēdvietām

Opel izlaidīs Manta-e un būs pilnībā elektrisks brends

Opel boss Maikls Lohšelers prezentēja, ka Opel (un līdz ar to arī Vauxhell) līdz 2028. gadam Eiropā būs tīri elektrisks. Salīdzinoši – Ford plāno būt 100% elektrisks Eiropā 2030. gadā, Uzņēmums arī izpletīsies Ķīnas virzienā kā pilnībā EV zīmols. Opel izlaidīs Manta-e šīs desmitgades vidū.

Opel Manta GSe Elektromod
Opel Manta GSe Elektromod

Dodge būs elektrisks, pirms tam sakot, ka nebūs

Dodge, kas vairāk zināms ar skaļām muskuļmašīnām, paziņoja, ka piedāvās elektrisku Charger, bet pirms tam gan paspēja pateikt, ka nepiedāvās elektroauto. Tas gan jāsaprot tā, ka viņi nekoncentrējas uz to, lai mašīna būtu elektriska, bet gan lai tā būtu jaudīga.

If a charger can make a Charger faster, then we’re all for it! [Ja uzlāde padara Charger ātrāku, tad mēs to atbalstām!]

Tims Kuniskis, Dodge vadītājs

Peugeot pelna ar EV

Peugeot vadītāja Linda Džeksone paziņoja, ka jau šobrīd EV ir peļņu nesoši un ka līdz 2025. gadam no Peugeot varēs iegādāties tikai elektriskās automašīnas. Šoreiz gan jāpiezīmē, ka viņa ar to domā arī hibrīdus.

RAM piedāvās savu elektrisko pikapu

RAM atklāja savus plānus piedāvāt elektrisko pikapu RAM 1500 BEV. Neko daudz gan par pašu pikapu nepateica, bet uzsvēra, ka līdz 2030. gadam viss piedāvājums būs pieejams arī elektrisks.

Fiat būs tikai elektriski desmitgades beigās

Daudzi varbūt jau ir aizmirsuši, bet pirms 2 gadiem itāļu ikoniskais autoražotājs prezentēja Centoventi konceptu. Līdz šim brīdim Fiat par to klusēja, bet prezentācijas laikā tika apstiprināts, ka tas ir nākamais EV, kas iznāks. Vienlaicīgi tika paziņots, ka Fiat pāries tikai uz EV pārdošanu, līdz ko tie piedāvās vienu cenu, kā iekšdedzes līdzinieki, ko prognozē kādā brīdī starp 2025. un 2030. gadu. Mirkli vēlāk pateica, ka Abarth (sportiskais Fiat apakšbrends) to darīs jau 2024. gadā.

  Elektroauto īpašnieku aptauja parāda, ka bažām par uzticamību nav pamata

Jeep no 2025. gada būs 4xE

Lielākais uznāciens aiz Dodge, kurā brenda vadītājs iznāca no svaigi spolētiem visu četru riteņu dūmiem. Sākumā ar veco, vēlāk ar jauno Jeep brenda vadītājs Kristiāns Meuniers (Christian Meunier) iepazīstināja, ka no 2025. gada visi modeļi būs vismaz ar 4xE tehnoloģiju (PHEV jeb spraudņa hibrīds). Kā arī no 2025. gada visi modeļi būs pieejami arī pilnībā bezizmešu (bateriju) variācijā.

___

Tik tālu esam vien tikuši cauri pusei no paziņojumiem…

___

Četras EV platformas

Stellantis izmantos 4 platformas saviem 14 brendiem. STLA Small būs paredzēta pilsētas vieglajām automašīnām, STLA Medium – premium vieglajām automašīnām, STLA Large – AWD un muskuļmašīnām, bet STLA Frame – priekš pikapiem un citiem darba transportlīdzekļiem.

Stellantis EV platformas
Stellantis EV platformas

Uzņēmums apgalvo, ka katra platforma sniegs starp 480 un 800 km lielu autonomiju un spēs uzlādēt līdz 30 km/min, t.i., 300 km 10 minūšu laikā jeb ~350 kW lielu jaudu. Small platforma būs ar 37-82 kWh lielām baterijām, Medium – 87-104 kWh, Large – 101-118 kWh, bet Frame – 159-200+ kWh.

Stellantis EV platformu bateriju kapacitāte
Stellantis EV platformu bateriju kapacitāte

5 bateriju gigarūpnīcas

Kā jau Īlons Masks teica, Giga ir jaunais Mega. Arī Stellantis ir apņēmušies uzbūvēt sev 5 bateriju gigarūpnīcas – Eiropā un ASV. Mišela Vena (Michelle Wen), Stellantis piegādes atbildīgā persona, skaidro, ka, salīdzinot ar 2021.g., 2030. gadā pēc baterijām būs 10x lielāks pieprasījums. Tamdēļ uzņēmumam būs nepieciešamas 260 GWh bateriju (170 GWh Eiropā).

Stellantis bateriju cirkulārā ekonomija
Stellantis bateriju cirkulārā ekonomija

Lētāki EV

Ar savu 30 miljardu eiro ieguldījumu Stellantis plāno rīkoties gudri, sakot, ka tas tiks izlietots par 30% lietderīgāk kā vidēji industrijā, kas rezultēsies tanī, ka baterijas 2024. gadā būs par 40% lētākas. Vienlaicīgi, ņemot vērā, ka valdības pamazām sāk apgriezt subsīdiju apjomus, grupa paredz, ka esošā peļņa no EV, kas ir līdzvērtīga ICE modeļiem, varētu īstermiņā ciest, bet jau drīzumā atgriezties.

  Peugeot būs pilnībā elektrificēti no 2023. gada
Stellantis paredz bateriju cenu kritumu par 40%
Stellantis paredz bateriju cenu kritumu par 40%

2030. gads

Stellantis grupas mērķis ir panākt, ka 70% no pārdotajām mašīnām Eiropā 2030. gadā ir elektriskās (80% no tām bateriju elektriskās, bet pārējās PHEV). ASV mērķis 2030. gadam ir 40%.

Uzlādēts viedoklis

Jau bija pierasts, ka tagad šādi pasākumi notiek 30-60 minūšu ietvaros, tāpēc bija pārsteigums, kad vēl joprojām brendi individuāli prezentēja savas vīzijas un jau bija pagājusi 1 stunda. Šis bija viens virsrakstiem bagāts pasākums. Nav arī pārsteigums – 14 brendi ir apvienoti zem 1 grupas. Katrai ļaujot izteikties… Viens no lielākajiem pārsteigumiem bija Opel, kas paziņoja par Manta-e. Jācer, ka cena nebūs pārāk augsta, lai nopietni atdzīvinātu šo leģendu.

Ja rakstā pamanīji kļūdu, padod mums par to ziņu, iezīmējot ačgārno tekstu un nospiežot Ctrl+Enter. Paldies!

Uzlādēts veikals. Viss Tavam elektromobīlim/elektroauto. Uzlādes stacijas, wallbox, kabeļi un aksesuāri.
Galvenās atziņas no Stellantis EV day 2021 1
balsojumi
Raksta novērtējums
Patika raksts? Atbalsti Uzlādēts iekš Patreon!
Galvenās atziņas no Stellantis EV day 2021 3