Hakatonā pētīs, vai elektroauto var uzlādēt pie apgaismojuma staba, kā arī citas idejas
Lādēt elektroauto pie apgaismojuma staba un ieviest metrobusa līniju Teikas virzienā. Pie kā strādās hakatonā? No 15. līdz 17. aprīlim tiešsaistē norisināsies hakatons “Urban mobility hackathon”, ko organizē inovāciju kustība “VEFRESH” sadarbībā ar Elektronikas un datorzinātņu institūtu, Rīgas domi, kopstrādes telpu “Teikums” un ar Regional Innovation Scheme EIT Urban Mobility atbalstu. Tā ietvaros vairāk kā 150 dalībnieki, tostarp studenti, pētnieki, tehnoloģiju entuziasti un dažādu nozaru profesionāļi, no vairāk kā 30 valstīm pievērsīsies pilsētu izaicinājumiem klimatneitrālas mobilitātes nodrošināšanā. Atbalstu dalībniekiem sniegs hakatona vadošais partneris Nīderlandes vēstniecība Latvijā kopā ar tehnoloģiju uzņēmumiem “Accenture” un “Latvijas mobilais telefons” (LMT).
Lādēt elektroauto pie apgaismojuma staba un ieviest metrobusa līniju Teikas virzienā. Pie kā strādās hakatonā? No 15. līdz 17. aprīlim tiešsaistē norisināsies hakatons “Urban mobility hackathon”, ko organizē inovāciju kustība “VEFRESH” sadarbībā ar Elektronikas un datorzinātņu institūtu, Rīgas domi, kopstrādes telpu “Teikums” un ar Regional Innovation Scheme EIT Urban Mobility atbalstu. Tā ietvaros vairāk kā 150 dalībnieki, tostarp studenti, pētnieki, tehnoloģiju entuziasti un dažādu nozaru profesionāļi, no vairāk kā 30 valstīm pievērsīsies pilsētu izaicinājumiem klimatneitrālas mobilitātes nodrošināšanā. Atbalstu dalībniekiem sniegs hakatona vadošais partneris Nīderlandes vēstniecība Latvijā kopā ar tehnoloģiju uzņēmumiem “Accenture” un “Latvijas mobilais telefons” (LMT).
Hakatona dalībnieki ir pieteikuši kopumā 29 idejas, kurām ir potenciāls uzlabot mobilitāti un mazināt gaisa piesārņojumu pilsētā. “Šobrīd pasaulē palielinās atvērto inovāciju loma, aprites ekonomika, kā arī aizvien būtiskāki ir ilgtspējīgas uzņēmējdarbības attīstības un ekoloģiskās domāšanas virzieni. Pārmaiņas nav iespējams panākt bez inovatīvām tehnoloģijām, risinājumiem un idejām, lai spētu samazināt neatjaunojamās enerģijas un ūdens patēriņu, CO2 apjomu, kā arī veicinātu zero waste (nulles atkritumu) principu ieviešanu. Liels akcents no biznesa puses tiek pievērsts tieši mobilitātes jomā, tāpēc iesniegto ideju daudzveidība hakatonā dos iespējas tā dalībniekiem attīstīt inovatīvas idejas, lai nākotnē valsts tiktu pamanīta pasaules inovāciju kartē, kā arī tiktu ieviesti ilgtspējīgi mobilitātes risinājumi VEF apkārtnē,” stāsta Accenture Inovāciju vadītājs Latvijā Kristaps Banga.
Viena no idejām, pie kuras attīstīšanas hakatonā tiks strādāts, ir “Smart city charging”. Ideja paredz ielas apgaismojuma stabus pārvērst par daudzfunkcionālu risinājumu, pārveidojot tos par elektroauto uzlādes stacijām. “Hakatonam pieteikties mani pamudināja iespēja izmēģināt ideju, kas jau ilgāku laiku rosās manā galvā. Pie tās nonācu pamazām – ikdienā pats pārvietojos ar elektroauto un mans darbs tiešā veidā ir saistīts ar elektromobilitātes jomu. Zinot to, ka pilsētā turpināsies attīstīties uzlādes staciju tīkls, man rādās doma par esošās infrastruktūras izmantošanu un pielāgošanu šim mērķim. Tādā veidā netiktu atņemta vieta gājējiem uz ietvēm, izveidojot jaunus uzlādes punktus, kā arī tiktu sekmēta elektromobilitāte” stāsta Kārlis Mendziņš, idejas autors un portāla Uzladets.lv dibinātājs un redaktors.
Zaļi domājošais Armands Būmanis vēlas Rīgas pilsētā izveidot metrobusa līniju pa Brīvības ielu līdz Teikai. Viņš pieteicis un hakatonā plāno attīstīt ideju “Freedom metro (bus) line”, kuras mērķis ir uzlabot iedzīvotājiem pieejamā sabiedriskā transporta pakalpojuma ātrumu, padarīt Brīvības ielu pievilcīgu un drošu visiem satiksmes dalībniekiem, kā arī veicināt efektīvāku ielas telpas izmantošanu. Idejas autors norāda: “Sabiedriskais transports ir efektīvākais pasažieru pārvadāšanas veids, jo tas spēj pārvietot 16 reizes vairāk cilvēku pa vienu standarta platuma joslu stundas laikā nekā privātais autotransports. Ar to var pārvietoties visu vecuma grupu cilvēki jebkuros laikapstākļos. Ieviešot šādu atsevišķi nodalītu sabiedriskā transporta līniju ielas vidus daļā, ieguvēji būtu ne tikai Teikas un VEF apkaimes, bet arī centra apkaimes iedzīvotāji.”
Mobilitātes interesenti var pieteikties hakatonā strādāt gan ar šīm, gan citām publicētajām idejām, kā arī paši izvirzīt citus jaunus piedāvājumus platformā “Eventornado” un sacensties par naudas balvu fondu 6 000 EUR apmērā. Komandas 48 stundu garumā atbalstīs pieredzējuši mentori no dažādām profesionālajām jomām, ko nodrošinās vadošais partneris Nīderlandes vēstniecība Latvijā un tehnoloģiju uzņēmumi “Accenture Latvia” un “Latvijas Mobilais telefons” (LMT), kā arī citi. Hakatona laikā izstrādātos risinājumus dalībnieki varēs pieteikt arī mobilitātei veltītā uzņēmējdarbības inkubatora programmā “Urban mobility incubator”, kas norisināsies šovasar desmit nedēļu garumā un sniegs iespēju turpināt attīstīt ideju, kā arī testēt izstrādātā risinājuma prototipu reālā pilsētvidē.
Jau iepriekš vēstīts, ka “VEFRESH” ir inovāciju kustība, kurā 2019. gadā apvienojās lielākie VEF apkaimes uzņēmumi, lai kopīgi veidotu šo teritoriju kā pilsētvides inovāciju centru. Kustības dalībnieki un atbalstītāji ir “Accenture Latvia”, Elektronikas un datorzinātņu institūts, LMT, IT izglītības fonds, nekustamo īpašumu attīstītājs “Pillar”, pilsēta pilsētā “Jaunā Teika”, kā arī VEF Kultūras pils. Šo projektu līdzfinansē EIT Urban Mobility, Eiropas Inovāciju un tehnoloģiju institūta (EIT) iniciatīva, kas ir Eiropas Savienības struktūra. EIT Urban Mobility mērķis ir veicināt pozitīvas pārmaiņas mobilitātē, lai pilsētas padarītu dzīvojamākas. Vairāk informācija www.eiturbanmobility.eu.
Ideja uzlādēt elektroauto no apgaismojuma stabiem ir laba – tikai to ir jau savulaik pirms gadiem pieciem tika realizējuši Ubitricity, un šogad nupat visu nopārdeva Shell.