Gaisa tilts nav šķērslis – Husqvarna Eco City EC1 apskats

0

Husqvarna, kas vairumam ir pazīstams ar motorzāģiem un zāles pļāvējiem, elektriskais pilsētas velosipēds Eco City EC1 ir ļoti samērīga izvēle ikdienas maršrutiem.

Saulains Rīts Ar Husqvarna Eco City Ec1

Saulains rīts ar Husqvarna Eco City EC1

Husqvarna, kas vairumam ir pazīstams ar motorzāģiem un zāles pļāvējiem, elektriskais pilsētas velosipēds Eco City EC1 ir ļoti samērīga izvēle ikdienas maršrutiem.

Kad mani Motosports.lv uzrunāja, sakot, ka viņi vēlētos, lai es notestēju Husqvarna elektriskos velosipēdus, es nemaz nezināju, ka Husqvarna ir velosipēdi. Pirmā doma bija, ka tas noteikti ir kaut kas tāds, kuram var ielikt bateriju zāģa vai urbja baterijas. Diemžēl vai par laimi, tā nu dzīvē nav noticis.

Husqvarna Eco City EC1
Husqvarna Eco City EC1

Starp mani un Rūdolfu sadalījām 2 piedāvājumā esošos e-velo – pilsētnieks un MTB. Es uzreiz ķēros pie ragiem pilsētniekam, jo pats esmu tāds. Kur es Teikā ar MTB? Citā rakstā Rūdolfs padalīsies par saviem iespaidiem ar Husqvarna Light Cross LC1.

Elektrisks velosipēds = burvīga diena

Ar elektriskajiem velo ir interesanta padarīšana – ar tiem gribās braukt vairāk. Tāpat kā ar NIU EUB 01 Sport, ko iepriekš testēju, kājas prasīja, lai izbrauc vēl kādu līkumu, jo ir tak tik forši un viegli. Atšķirībā no NIU, šis neprasīja, lai lieku spēkā, bet gan plezīrā savu braucienu.

Aprīkots ar 7 pārnesumiem un 4 asistēšanas veidiem Husqvarna Eco City EC1 ļāva izbaudīt ne tikai Brīvības ielas velojoslu un Biķernieku mototrasi, bet arī meža takas. Vienīgā reize, kad man nācās nedaudz vilties, bija, kad es iebraucu baltajās smiltīs un sapratu, ka pat ar visu asistēšanu netikšu uz priekšu – tomēr šis nav MTB. Pilsētvidē braukšana ir pielīdzināma tam, kā es iedomājos mākoni slīdam.

Husqvarna Eco City EC1
Husqvarna Eco City EC1

Starp oficiālajiem dokumentiem figurē 3 asistēšanas režīmi – Eco, Trail un Boost. Es gan gribu pateikt, ka ir arī 4. – izslēgta asistēšana. Mans favorīts bija Trail kombinācijā ar 6. pārslēgu. Tad es turējos komfortablos 22 km/h taisnē. Bez asistenta es minos ar aptuveni 20 km/h, bet ar Boost un augstāko pārslēgu viegli minos ap 25 km/h. Protams, kā jau Eiropas regulas paredz, asistēšana beidzas pie 25 km/h. Tajā brīdī ir pat neliels šoks – kā var būt, ka tikko man gāja tik viegli, bet te pēkšņi man jāieliek spēks?!

Tieši tā iemesla dēļ daži cilvēki, kas ar eletrisko velosipēdu nav braukuši, bieži uzskata, ka tā ir tāda šmaukšanās vai ķēmošanās nevis riteņbraukšana. Tomēr statistika rāda ko citu – cilvēki, kuriem ir elektriskie velosipēdi pārvietojas vairāk un biežāk ar tiem, nekā tie, kuriem ir parastie velosipēdi.

Husqvarna Eco City EC1
Husqvarna Eco City EC1

Datu lapa arī saka, ka ar pilnu bateriju Eco režīmā var veikt 125 km, kamēr Trail un Boost piedāvā 85 km un 60 km attiecīgi. Mana īsā pieredze gan saka, ka tas ir jāreizina ar 0,8, lai iegūtu aptuveni patiesos ciparus. Tas tik vai tā ir ļoti daudz no Shimano SH1 418 Wh (36 V, 11.6 Ah) baterijas, kas sapārota ar Shimano E6100 250W asistējošo motoru, kam ir 40 Nm griezes moments. Ja Latvijas ceļi būtu piemēroti drošai velo braukšanai, es noteikti gribētu ar šo aizlaist uz 80 km attālumā esošajiem laukiem vai kādu plezīra braucienu, kur galā sagaida pirtiņa pie jūras.

Laižam?

Man šis e-velo ļoti iepatikās ar savu vienkāršību un jūtamo izturību, bet ir divas lietas, ko es izceltu kā lietas, kas varētu atbaidīt kādu – svars un cena.

23.2 kg tomēr ir daudz. Nav smagajā galā, bet ir par daudz, lai to netrenēts cilvēks ikdienā nestu uz dzīvokli augstāk par 3. stāvu. Tam ir nepieciešama atbilstoša infrastruktūra (novietne vai velo garāža) pagalmā vai lobijā, ja tāds ir. Par laimi pašu bateriju var viegli noņemt no riteņa un aiznest uz savu drošo vietu. Vēl viens bonuss tam ir, ka var lādēt to darba vietā. Diez vai kāds piesiesies par to, ka tiek lādēta baterija.

Husqvarna Eco City EC1
Husqvarna Eco City EC1

Cena… “Kāpēc pirkt elektrisko velosipēdu par 2099 €, ja var Maxima parasto velo nopirkt par 199 €?” Ja tu esi starp tiem, kas uzdod šādu jautājumu, tad jāatzīst, ka līdz labam ritenim, kur nu vēl līdz elektriskajam, vēl jānobriest. Jā, Husqvarna nav lētajā galā, bet labiem velosipēdiem (ne-elektriskajiem) cena ātri pietuvojas 1000 € atzīmei. Šobrīd arī man ir jāatzīst, ka nonākot līdz izvēlei par elektrisko velosipēdu, šis aspekts man liktu raudzīties uz alternatīvām tirgū. Par spīti tam, ka man patīk šis modelis.

Tomēr šim velo ir savi bonusi pār citiem lētākiem e-velo. Izcelšu trīs, kas ir manuprāt nozīmīgākie:

  1. Tas ir ļoti pārdomāts un svars tam ir veiksmīgi izbalansēts. Ir braukts ar e-velo, kam brīdī, kad ieslēdzas asistents, liekas, ka varētu paraut ratā. Nevienā brīdī nelikās, ka jauda būtu par daudz vai par maz.
  2. Nezinātājiem būtu grūtāk šo identificēt kā elektrisko, jo baterija ir veiksmīgi ielikta starp aizmugurējo riteni un rāmi un asistējošais motors ir pie pedāļiem. Ir redzēts, ka baterija ir zem bagāžnieka, kas dažos gadījumos nozīmē, ka aizmugurējais ritenis ir mazāks par priekšējo, kas atkal rada neproporcionālu vizuālo izskatu. Ir arī redzēts, ka baterija ir ievietota uz rāmja nedaudz virs pedāļiem, kas to padara par viegli pamanāmu mērķi potenciālajiem zagļiem.
  3. Baterija ir tiešām paliela. Lētākajiem e-velo pat eco režīmā nebūtu reālistiski pietuvoties tam, ko šis sniegtu boost režīmā. Tas arī ļauj bateriju nedaudz vairāk pamocīt, lai tiktu slīpumā augšā.
Husqvarna Eco City EC1
Husqvarna Eco City EC1

Starp citu, komplektā ir iekļauts apgaismojums. Sākumā man likās, ka tie ir tikai skaisti atstarotāji, bet, pamanot uzrakstus par pienākošajiem voltiem, atklāju to īsto dabu. Vēl pie lietām, kas ir forši, ka nāk standartā, ir jāpiemin makana balsta kāja, normāla izmēra dubļu sargi, bagāžnieks, kas paredzēts līdz 25 kg kravai, un tas, ka uz sēdekļa stieņa ir atzīmes, cik augstu tas ir pacelts. Īpaši svarīgi tas ir tad, ja ritenis tiek dalīts ar kādu citu. Un tas pats attiecas uz stūres leņķiem.

Noslēgumā

Ja Latvijā nonāktu līdz atbalstam ne tikai jaunu mašīnu iegādei, bet labāku pārvietošanās paradumu maiņai, mēs noteikti pieredzētu lielu pieprasījumu pēc šādiem riteņiem. Kaut vai esošo norakstīšanas shēmu, kurā dod 1000€ par to, ka noraksta lūzni, lai iegādātos elektroauto, varētu pielāgot, lai izmantotu šo summu mobilitātei – sabiedriskajam transportam, elektriskajam mopēdam vai velosipēdam.

Un man personīgi ir liels prieks par to, ka ir vēl viens veikals, kurā var iegādāties dažādus elektriskos transportlīdzekļus. Jo īpaši tādus, kas nav paredzēti tikai gludiem ceļiem. Ja interesē aktīva un ātra pārvietošanās, noteikti dodieties uz Motosports veikalu klātienē vai tīmeklī. Bez velosipēdiem viņu piedāvājumā ir gan elektriskie bērnu balansa riteņi, gan elektriskie motocikli.

Ja rakstā pamanīji kļūdu, padod mums par to ziņu, iezīmējot ačgārno tekstu un nospiežot Ctrl+Enter. Paldies!

5 1 balsojums
Raksta novērtējums
Pieraksties
Paziņojums no
guest
0 Komentāri
Iekšējās atsauksmes
Skatīt visus komentārus
0
Dalieties ar savām domām/komentējiet!x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: