Hyundai Ioniq 6 ar pilnu uzlādi nobrauks vairāk nekā 600 km
Vasarā Hyundai Motor Company prezentēja jauno elektroauto Ioniq 6 ar liegi plūstošu siluetu, savukārt tagad ir paziņojis, ka vispasaules vienotajā vieglo auto testu procedūrā (WLTP) apstiprināts – pēc pilnas uzlādes tas var nobraukt 614 km.
Vasarā Hyundai Motor Company prezentēja jauno elektroauto Ioniq 6 ar liegi plūstošu siluetu, savukārt tagad ir paziņojis, ka vispasaules vienotajā vieglo auto testu procedūrā (WLTP) apstiprināts – pēc pilnas uzlādes tas var nobraukt 614 km.
Kad šī gada beigās Ioniq 6 nonāks pārdošanā atsevišķās Eiropas valstīs un nākamgad arī Ziemeļamerikā, ar 13,9 kWh patēriņu uz 100 km tas būs viens no energoefektīvākajiem elektriskajiem transportlīdzekļiem tirgū.
Jau Ioniq 6 izstrādes sākumā mēs izvirzījām mērķi, ka tam jākļūst par elektroauto ar vislielāko sniedzamību. Lai kļūtu par līderiem elektroauto jomā, mēs esam apņēmības pilni panākt labāko elektroauto veiktspēju un patīkamāko lietošanu.
Džeho Huhs, Hyundai Motor Company Mazo un vidējo projektu centra vadītājs
614 km sniedzamību piedāvā Ioniq 6 versija ar aizmugurējo piedziņu un 77,4 kWh akumulatoru. Pilnpiedziņas versija ar tādu pašu akumulatoru spēj nobraukt 583 km. Visefektīvākā savukārt ir versija ar standarta 53 kWh akumulatoru un aizmugurējo piedziņu – 13,9 kWh uz 100 km.
Ioniq 6 iespaidīgais pilnībā elektriskais sniegums lielā mērā tiek panākts, pateicoties Hyundai Motor Group speciālajai elektroauto arhitektūrai E-GMP (globālā elektriskā moduļveida platforma) un elektrificētā modeļa īpaši zemajai vēja pretestībai. E-GMP nodrošina optimālu elektrisko veiktspēju un sevišķi ātru uzlādi 800 V stacijā – no 10 līdz 80 procentiem tikai 18 minūtēs. Būtiski ir arī tas, ka bez papildu elementiem un adapteriem Ioniq 6 arhitektūra atbalsta arī 400 V uzlādi.
Speciālā elektroauto platforma ļauj Hyundai Motor izstrādāt mašīnas, kas maksimāli atbilst pasažieru vajadzībām. Pateicoties E-GMP, Ioniq 6 var būt gan darbstacija, gan elektroenerģijas avots uz riteņiem, tādējādi piesakot jaunus lietošanas scenārijus, kas atbilst pastāvīgā kustībā esošo klientu daudzveidīgajam dzīvesveidam.
Auto ar mazāko aerodinamisko pretestību Hyundai Motor klāstā
Lai palielinātu Ioniq 6 sniedzamību, Hyundai Motor ir ieguldījis lielu darbu dizainā un inženiertehniskajos aspektos. Tā aerodinamiskās pretestības koeficients 0,21 ir zemākais uzņēmuma transportlīdzekļu klāstā un viens no zemākajiem visā nozarē.
Ioniq 6 plūdlīnijas un dažādi dizaina elementi, piemēram, aktīvā gaisa ieplūdes atvere priekšā, riteņu gaisa plūsmas aizkari, integrēts aizmugurējais spoileris un īpašas aerodinamiskās uzlikas pie priekšējiem riteņiem, – tas viss kopā ievērojami uzlabo Ioniq 6 sniegumu, ierindojot to starp gludākajiem auto visā pasaulē. Jo īpaši Hyundai uzsver uzlikas pie priekšējiem riteņiem, kas samazina tukšo spraugu starp priekšējo bamperu un riepām, tā uzlabojot arī aerodinamisko gaisa plūsmas aizkaru efektu. Šis Hyundai izgudrojums elektriskajam auto nodrošina garāku riteņu bāzi un vairo pasažieru komfortu, vienlaikus ļaujot pārvarēt aerodinamikas izaicinājumus, ko rada Ioniq 6 īsā priekšējā pārkare.
Mēs pieliekam milzu pūles, lai radītu efektīvāko auto elektriskajā segmentā. Koncentrēšanās uz aerodinamikas uzlabošanu mums palīdzēja izstrādāt elektroauto, kas mazinās klientu satraukumu par elektrisko nobraukumu un palīdzēs segmenta izaugsmei.
Bjungs Hunmins, Hyundai Motor Company Veiktspējas attīstības centra vadītājs
Uzlādēts viedoklis
Un vēl viena automašīna manā “es gribu, bet nevaru pamatot praktiski tās iegādi” sarakstā. Var redzēt, ka Hyundai (un KIA) jau ir nonākuši tajā stadijā, kurā ir droši par savām spējām un jau sāk spēlēties. Ioniq 6 nav stāsts tikai par efektivitāti, bet arī par stilu. Tas salonā liks justies kā cenai atbilstošā automašīnā. Noskatieties Fully Charged apskatu, lai pārliecinātos!
Jāsaka, ka Hyundai nebija pirmie EV mūsdienu jomā, bet noteikti starp pirmrindniekiem. Hyundai Ioniq bija tik labs EV, ka ražotājs nolēma pārējos savus EV saukt tā vārdā. Šobrīd vienīgais izņēmums Hyundai EV klāstā ir Kona, kuru visdrīzāk ar nākamo face-lift pārsauks par Ioniq 4 vai Ioniq 3.