Hyundai Kona Electric tagad brauks tālāk ar vienu uzlādi
Hyundai KONA Electric pilnīgi elektriskā automobiļa panākumu atslēga ir tā lielais darbības attālums un konkurētspējīgā cena. Tagad KONA Electric attālums ar vienu uzlādi ir pieaudzis par 8%.
Hyundai KONA Electric pilnīgi elektriskā automobiļa panākumu atslēga ir tā lielais darbības attālums un konkurētspējīgā cena. Tagad KONA Electric attālums ar vienu uzlādi ir pieaudzis par 8%.
Viens no Hyundai KONA Electric pilnīgi elektriskā automobiļa panākumiem ir tā lielais darbības attālums. Tagad ir atjauninātas ražotāja KONA Electric uzstādītās riepas, un modeļa veiktais attālums ir pieaudzis par 8% — ar lielākā 64 kWh akumulatora versiju attālums būs 484 km ar vienu uzlādi, bet ar mazāko 39 kWh akumulatora versiju tas sasniegs 305 km (saskaņā ar WLTP mērīšanas metodi).
Jaunais plašākais darbības attālums nodrošina Hyundai KONA Electric izmantošanas iespēju arī braucējiem, kuriem ikdienā jāpārvar lielāki attālumi. Pirmie automobiļi ar lielāku brauciena attālumu tiks piegādāti Latvijā 2020. gada septembra beigās.
1026 km ar vienu uzlādi
Trīs Hyundai KONA Electric 64 kWh modeļi no sērijveida ražošanas, kuru darba attālums parasti ir 484 kilometri, tika nogādāti Lausitzring trasē, kur tiem vajadzēja pievarēt vismaz 1’000 kilometrus ar vienu uzlādi.
Hyundai KONA Electric izturēja šo pārbaudījumu — automobiļi sasniedza 1’018 km, 1’024 km un 1’026 km attālumu. Attiecīgi automobiļu elektrības patēriņa rādītāji bija 6.28, 6.25 un 6.24 kWh/100 km, kas ir ievērojami zemāki par WLTP mērījumos norādīto 14.7 kWh/100 km.
Gandrīz 35 stundas ilgušajā trīs dienu testa braucienā iesaistījās dažādi autovadītāji, izveidojot 36 braukšanas maiņas. Testa norisei kā ārēja neatkarīga organizācija sekoja Lausitzring trases pārvaldības organizācija Dekra.
Testā piedalījās trīs komandas — žurnāla Auto Bild testa autovadītāju komanda, Hyundai Motor Deutschland pēcpārdošanas komanda un komanda, kuru veido darbinieki no Hyundai Motor Deutschland komunikāciju un produktu komandām.
Testā netika ierobežota automobiļa gaisa kondicioniera izmantošana, tomēr neviena no komandām nevēlējās uzņemties risku, jo gaisa kondicioniera izmantošana ievērojami saīsinātu automobiļa darbības laiku, lai gan āra temperatūra bija 29°C. Šī paša iemesla dēļ netika ieslēgta arī automobiļa informācijas un izklaides sistēma, lai nesamazinātu braucienam nepieciešamo enerģiju. Lai ievērotu satiksmes noteikumus, automobilī testa laikā tika lietotas dienas apstākļiem paredzētās braukšanas gaismas.
Komandu vidējais ātrums bija 29-31 kilometrs stundā. Tas var šķist neliels, tomēr testa ātrumu var uzskatīt par normālu pilsētas satiksmē, ņemot vērā tās raksturīgās īpatnības sastrēgumstundās, luksoforu izraisītās kavēšanās, kā arī zonas ar ātruma ierobežojumu 30 km/h.
Hyundai KONA Electric iepriekšējo rekordu sasniedza žurnāla Auto Bild Lietuva darbinieks lietuvietis Vitoldas Milius, kurš Viļņas ielās nobrauca 710 kilometrus ar vienu uzlādi.
Hyundai pilnīgi elektriskie, kompaktie SUV ir bijuši pārdošanā visā pasaulē jau vairāk nekā divus gadus, un jūlijā tika pārdots 100’000. Kona Electric automobilis. Trīs ceturtdaļas no KONA Electric produkcijas tiek ražotas tirgiem ārpus Korejas. Hyundai iegulda nulles emisiju mobilitātē. Līdz 2025. gadam mērķis ir pārdot 560’000 elektromobiļus ar akumulatoriem papildus automobiļiem, kuri izmanto degvielu.
Uzlādēts viedoklis
8% vairāk tikai ar riepu nomaiņu? Izklausās daudz. Domāju, ka tas ir kombinācijā ar citām izmaiņām un to, ka iepriekšējo rādītāju, ko sasniedza WLTP ciklā, Hyundai lūdza pazemināt no 470 km uz 449 km.
Ja baumas ir patiesas, tad mēs līdzīgu eksperimentu piedzīvosim tepat Baltijā. Saturieties vācieši! Baltieši centīsies atgūt šo titulu! Kas to zina, varbūt es vai kāds no Kursors.lv arī ņems dalību. Kā nekā, mums jau ir pieredze ar 1’000 km veikšanu ar elektroauto.
Braucu ar Konu no Janvàra.
Lielàkais, ko esmu nobraucis, lîdz Kolkasragam un atpakał, pa cełam vel šur tur.
Izbraucot bija 96% un uzràdija 465km
Nobraucu 379,9 km
Atlikums bija 28% un 134km vèl uzràdija