Ūdeņraža auto kvēlākie ražotāji aizvien nopietnāk pievēršas bateriju elektroauto

4

Agrīnie ūdeņraža automašīnu atbalstītāji un ražotāji Hyundai, vērojot, cik strauji attīstās bateriju elektroauto pieprasījums visā pasaulē, uzsāk nopietnu pāreju uz bateriju tehnoloģiju.

Mobilā ūdeņraža uzpildes stacija

Mobilā ūdeņraža uzpildes stacija (Publicitātes attēls)

Agrīnie ūdeņraža automašīnu atbalstītāji un ražotāji Hyundai, vērojot, cik strauji attīstās bateriju elektroauto pieprasījums visā pasaulē, uzsāk nopietnu pāreju uz bateriju tehnoloģiju.

Dienvidkorejas uzņēmums plāno ieviest divas ražošanas līnijas, kas paredzētas elektroauto, viena darbību uzsāks nākamgad un otra 2024. g., ziņo Reuters. Hyundai Motor Group, kurā ietilpst arī Kia Motors, pēdējo mēnešu laikā aktīvi tiekas ar kolēģiem no Samsung, LG un SK Group. Šo sarunu mērķis ir panākt, lai Hyundai nodrošinātu akumulatoru piegādi. Tik strauji augošā tirgū konkurence pēc tiem kļūst spiedīga.

Šīs darbības kopā ar Hyundai Motor Group vadītāja paziņojumu par to, ka līdz 2025. g. Hyundai Motor Group panāks 1’000’000 elektroauto pārdošanas apjomu gadā, liecina, ka autoražotājs agresīvi virzās uz elektrifikāciju. Salīdzināšanai, 2019. g. dienvidkorejieši pārdeva 86’434 elektroauto, kas ir vairāk kā VW grupa (73’278), bet krietni mazāk par Tesla (367’500).

Neatkārtot KODAK

Kā jau daudzi autoražotāji, arī Hyundai grupa neuztraucās par Tesla panākumiem kamēr Silīcija ielejas uzņēmums ražoja tikai augstas klases automašīnas. Tomēr 2017. g., kad Tesla izlaida Model 3, attieksme mainījās.

Tesla Model 3
Tesla Model 3

Šobrīd neviens tradicionālais autoražotājs vēl nav panācis Tesla akumulatoru un programmatūras tehnoloģijas. Daļēji tas ir saistīts arī ar arodbiedrību liktajiem šķēršļiem, kas uztraucas par darba vietām, jo elektroauto uzbūve ir vienkāršāka un ar mazāk komponentēm, salīdzinot ar iekšdedzes līdziniekiem, kas nozīmē, ka ir nepieciešami mazāk strādnieki ražošanas procesā. Nepalīdz arī tas, ka daudzas komponentes netiek ražotas iekšēji, bet pasūtītas no citiem uzņēmiem.

Mēs neesam pret elektroauto biznesu. Kodak bankrotēja, jo tas iestrēga fotofilmās pat tad, kad nozare pārgāja uz digitālo fotogrāfiju. Mēs vienkārši vēlamies aizsargāt mūsu pārstāvēto cilvēku darba vietas.

Reuters sacīja arodbiedrības pārstāvis Kvons Oh-kuks

Arodbiedrība mudina uzņēmumu pārņemt ražošanu galvenajām elektroauto komponentēm, piemēram, akumulatoru un motoru, lai kompensētu darbaspēka samazināšanos. Hyundai izteicās, ka autoražotājiem un arodbiedrībām ir nepieciešams paātrināt pārmaiņas, lai saglabātu dzīvotspēju ilgtermiņā.

Ūdeņradis pret baterijām

2010. g. Hyundai izgatavoja vietējai valdībai 30 elektriskās automašīnas. Taču tās ātri vien nonāca pētniecības centrā ārpus Seulas, jo iztrūka uzlādes infrastruktūras. Vēl 2014. g. uzņēmums izteicās, ka šādi elektriskie transportlīdzekļi “nav reāli”, atsaucoties arī uz augstajām akumulatora izmaksām, un ka ūdeņraža automobiļi piedāvā “gaišu” nākotni.

Hyundai Nexo
Hyundai Nexo

Kopā ar Toyota un Nikola Motors Hyundai bija vieni no nedaudzajiem autoražotājiem, kurš atbalstīja ūdeņraža automašīnas. 2013. gadā pasaule ieraudzīja nozares pirmo sērijveidā ražoto ūdeņraža automašīnu Tucson Fuel Cell un 2018. gadā NEXO.

Tomēr tehnoloģija nav izvērsusies tā, kā cerēts. Pagājušajā gadā visā pasaulē tika pārdoti vien 7’707 ūdeņraža elektroauto, salīdzinot ar 1.68 miljoniem bateriju elektroauto. Korejā, Hyundai mājas zemē, Tesla jūnijā pārspēja visus citus elektroauto ražotājus. Tesla Model 3 aiz sevis atstāja Hyundai Kona EV, kā arī BMW un Audi augstākās klases modeļus.

Hyundai negaidīja, ka Tesla tik ātri dominēs elektroauto tirgū.

Reuters sacīja persona, kas vēlējās palikt anonīma

Kamēr Hyundai savas ūdeņraža automašīnas reklamē ar K-pop zēnu grupu BTS, līdz 2025. g. tiek plānots ieviest tikai 2 ūdeņraža modeļus. Tajā pasā laikā tiek plānoti 23 ar akumulatoriem darbināmi modeļi.

https://www.youtube.com/watch?v=o3VulZ-oI5s

Hyundai nav vienīgie ar līdzīgiem plāniem. Arī Honda un pat Toyota plāno piedāvāt krietni lielāku bateriju elektroauto klāstu kā ūdeņraža. Vienlaicīgi Daimler grupa (Mercedes, Smart, u.c.) ir atteikušies no ūdeņraža automašīnu plāniem.

Ja rakstā pamanīji kļūdu, padod mums par to ziņu, iezīmējot ačgārno tekstu un nospiežot Ctrl+Enter. Paldies!

5 1 balsojums
Raksta novērtējums
Pieraksties
Paziņojums no
guest
4 Komentāri
jaunākais
vecākais visbalsotākais
Iekšējās atsauksmes
Skatīt visus komentārus
Arnis
Arnis
Viesis
14/09/2020 22:55

Skatos, šeit komentāros, kvēlie ūdeņražu auto aizstāvji kautkā pieklusuši ?

Visvaldis
Visvaldis
Viesis
30/08/2020 21:17
4
0
Dalieties ar savām domām/komentējiet!x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: