Ietekmīgu zīmolu atvases: ielās izbrauc lieliski elektroauto
Būt vienam no jaunākajiem modeļiem lielā un sasniegumiem bagātā zīmolu ģimenē nav viegli. Tāds uzdevums ir Cupra Born.
Būt vienam no jaunākajiem modeļiem lielā un sasniegumiem bagātā zīmolu ģimenē nav viegli. Tas vienmēr ir saistīts ar cerībām, ka pēcnācējs spēs paveikt vismaz tikpat daudz kā priekšgājēji. Viens fakts šajā konceptā gan ir visai nepatīkams – ja saime ir liela, ir ārkārtīgi grūti izcelties, taču, kā liecina jaunie modeļi, tas noteikti ir iespējams.
Pēdējos gados kuplākās ģimenes statusu varētu iegūt Volkswagen grupa, kas laidusi klajā jaunu elektroauto sēriju. Zīmola galvenais modelis ID.3 debitēja 2019. gadā. Tam sekoja virkne uz tās pašas platformas veidotu automobiļu, tostarp ID.4, ID.5, Škoda Enyaq iV, Škoda Enyaq Coupe RS iV, Audi Q4 e-tron un Audi Q4 e-tron Sportback. Šis saraksts pastāvīgi kļūst arvien plašāks.
Viens no jaunākajiem papildinājumiem šajā tehnoloģiski radniecīgajā, bet tajā pašā laikā diezgan atšķirīgajā klāstā ir CUPRA Born. Šo elektroauto, pateicoties izteiksmīgajam ārējam dizainam, sportiskajam raksturam un inženiertehniskajiem risinājumiem, kādu nav citos grupas modeļos, iespējams, varētu uzskatīt par šīs ģimenes “slikto zēnu”. Vai arī par vislabāko pierādījumu tam, ka līdzīgas tehnoloģijas var izmantot ļoti atšķirīgiem mērķiem.
Citāds gan iekšpusē, gan ārpusē
Delfi Auto redaktors Raimonds Zandovskis norāda, ka CUPRA Born no Volkswagen grupas zīmoliem ir pārņēmusi vairākas labas īpašības, taču to nevajadzētu uzskatīt par pilnībā identisku dvīņubrāli kādam citam elektroauto. Lai gan no sāniem auto silueti varētu izskatīties ļoti līdzīgi, CUPRA speciālistu izstrādātais priekšējais un aizmugurējais dizains Born vizuāli padara manāmi citādu.
Spāņu dizaina piesitiens piešķir tam asumu un vairāk agresijas. Arī stila izmaiņas aizmugurē rada spēcīgāku tēlu.
Delfi Auto redaktors Raimonds Zandovskis
Born priekšrocība salīdzinājumā ar ID.3, viņaprāt, ir kvalitatīvāka interjera apdare. Citādi ir ne tikai materiāli, bet arī stils. To īpaši var attiecināt uz vara krāsas akcentiem. Tas viss interjeru padara mājīgāku un pievilcīgāku.
Atšķirīga ir arī multimediju sistēma, tā ieguvusi jaunu grafisko dizainu un funkciju izvietojumu. Sistēma ir ātrāka nekā ID.3, un to ir patīkamāk lietot. Atskaitot ātrāku darbību, citu radikālu pārmaiņu nav.
Delfi Auto redaktors Raimonds Zandovskis
Ražotājs padomājis arī par vides aizsardzību. Born sēdekļiem izmantotais polimēršķiedru audums izgatavots no plastmasas, kas izzvejota no Vidusjūras, kā arī okeāniem un upēm. Pēc pārstrādes plastmasas tiek pārvērsta samtainā pārklājumā, kas ir patīkams pieskārienam.
Viens vienkāršs risinājums – dubultas priekšrocības
Pēc Raimonda Zandovska teiktā, arī uz ceļa radniecīgie elektroauto uzvedas atšķirīgi, jo CUPRA Born ir sportiskāks. Pēc redaktora domām, šis braucamais ir dinamiskāks un domāts gados jaunākiem pircējiem.
Balstiekārta un stūres iekārta tagad ir regulējamas individuāli, tāpēc mašīnas svars nav tik jūtams. Kopumā vadāmība ir precīza, īpaši CUPRA un Performance režīmā. Ikviens var izvēlēties sev piemērotus iestatījumus tā, lai varētu braukt diezgan sportiski, bet nepadarītu balstiekārtu pārāk stingru.
Delfi Auto redaktors Raimonds Zandovskis
Lai iegūtu maksimālu komfortu un vislabāko vadāmību, Delfi Auto redaktors iesaka spāņu elektroauto aprīkot ar adaptīvo balstiekārtu. Šis uzlabojums maksā tikai 695 eiro, taču, pēc eksperta domām, iegādājoties šo modeli, tas ir labākais ieguldījums. Izvēloties Volkswagen ID.3, šāda opcija nav pieejama.
Adaptīvo balstiekārtu var brīvi papildināt ar košiem 20 collu diskiem, pārlieku nezaudējot komfortu. Balstiekārta tiks galā pat ar bruģētu segumu.
Delfi Auto redaktors Raimonds Zandovskis
Trūkst jaudas? Nekādu problēmu
Raimonds Zandovskis norāda arī uz vēl vienu Born plusu – labāku trokšņu izolāciju. To nodrošina ne tikai augstvērtīgāki apdares materiāli, bet arī adaptīvā balstiekārta. Rezultātā salonā nonāk mazāk rites trokšņu un vibrāciju.
Born EV ir aprīkoti ar tādiem pašiem 150 kW elektromotoriem kā Volkswagen ID.3 un Škoda Enyaq iV, taču tikai spāņu modelim uz brīdi iespējams palielināt tā jaudu. Aktivizējot CUPRA režīmu, e-Boost uz 30 sekundēm nodrošinās jaudu līdz 170 kW.
Tas var izrādīties noderīgi, ja nepieciešams apdzīt, strauji mainīt joslu vai veikli veikt kādu citu manevru.
Delfi Auto redaktors Raimonds Zandovskis
CUPRA Born šobrīd ir pieejams ar 58 un 77 kWh akumulatoriem. Plānotas arī lētākas versijas ar 45 kWh akumulatoru.
Uzlādēts viedoklis
Cupra Born patiesi izskatās kā ņiprāks Volkswagen ID.3. Tavs Auto TV sižetā par 10 EV ceļojumu bija iespēja arī iepazīties ar šo EV. Tamdēļ, ka ar Volkswagen ID modeļiem ir salīdzinoši liela pieredze, nekas nepārsteidza, izņemot 5 pogas multimediju ekrānā, kas izskatās tā, it kā būtu paņemtas no iPhone 4.
Visādi citādi tā ir ļoti laba mašīna, kas gadījusies būt elektriska, kas spēj lādēties ātri, nobraukt tālu, ir ietilpīgs un nav krosovers. Ne par velti ir iekš Latvijas EV Top 15.