Jaguar no 2025. gada būs tikai elektrisks
Jaguar būs pilnīgi elektrisks no 2025. gada un visa Jaguar-Land Rover grupa būs pilnībā elektriska līdz 2039. gadam. Līdz tam laikam katrs modelis būs pieejams ar vismaz vienu elektrisko variantu.
Jaguar būs pilnīgi elektrisks no 2025. gada un visa Jaguar-Land Rover grupa būs pilnībā elektriska līdz 2039. gadam. Līdz tam laikam katrs modelis būs pieejams ar vismaz vienu elektrisko variantu.
Jaunais izpilddirektors Tierijs Bollore (Thierry Bolloré) ir izvirzījis mērķi Lielbritānijas uzņēmumam Jaguar-Land Rover (JLR), kas pieder Indijas Tata Motors grupai, līdz 2039. gadam kļūt par neto nulles oglekļa emisiju uzņēmumu, ziņo Autocar.co.uk. Visiem Jaguar un Land Rover modeļiem līdz desmitgades beigām tiks piedāvāta arī elektriskā piedziņa, bet Jaguar no 2025. gada kļūs par luksusa zīmolu, kas piedāvā tikai elektroauto (EV).
Līdz 2026. gadam Land Rover piedāvās sešus EV variantus, no kuriem pirmais paredzēts 2024. gadā. Tas būs pirmais pilnīgi elektriskais Land Rover.
Bollore teica, ka Reimagine plāns tika izstrādāts, lai uzsvērtu “kvalitāti virs apjoma”, un JLR mērķis ir kļūt par “vēlamāko transportlīdzekļu piegādātāju zinošākiem klientiem”. Abi zīmoli piedzīvos izmaiņas, Jaguar kļūstot tikai par EV ražotāju, un Land Rover saglabā savu bezceļa ētiku, bet turpina savu attīstību, lēnāk elektrificējoties.
Jaguar un Land Rover būs divas skaidras unikālas personības, kas sakņojas viņu bagātīgajā vēsturē, lai klientiem sniegtu divas atšķirīgas izvēles iespējas.
Jaguar-Land Rover izpilddirektors Tierijs Bollore
Lai atbalstītu elektrisko pāreju, JLR izmantos trīs arhitektūras: divas veltītas Land Rover un jaunu tīra BEV (bateriju elektroauto) platformu, kas būs paredzēta Jaguar. Land Rover modeļi tiks veidoti uz moduļu gareniskās arhitektūras, kas ļaus ražot gan iekšdedzes dzinēju, gan EV modeļu versijas, kā arī uz hibrīdu elektrisko moduļu arhitektūru (EMA).
JLR saka, ka šī pāreja palīdzēs uzņēmumam “izveidot jaunus etalona standartus luksusa nozarē efektīvā mērogā un kvalitātē”. Tas būs galvenais, lai nodrošinātu, ka tiek saglabātas Lielbritānijas un citas pasaules rūpnīcas.
Līdz desmitgades beigām JLR mērķis ir panākt, lai 100% no Jaguar pārdošanas apjoma un 60% no Land Rover pārdošanas būtu pilnībā elektriski.
Bollore arī teica, ka firma ir apņēmusies līdz 2026. gadam pakāpeniski pārtraukt dīzeļdzinēju piedziņu un iegulda lielas investīcijas ūdeņraža šūnu tehnoloģijā (FCEV), līdz gada beigām firmas pirmajām FCEV tehnoloģiju testa mašīnām vajadzētu darboties pa koplietošanas ceļiem.
Uzlādēts viedoklis
Jaguar būs pilnībā elektrisks no 2025. gada, Land Rover piedāvās visiem modeļiem vismaz vienu pilnīgi elektrisko versiju no 2030. gada, no 2026. gada vairs nebūs pieejamas dīzeļa versijas, visa grupa būs pilnībā elektriska no 2039. gada. Pārmaiņas notiek pārāk lēnu, bet, kad tās notiek, tās notiek ļoti ātri.
Vienīgais jautājums ir par to, ko JLR darīs ar ūdeņradi. Šī tehnoloģiju nav sevi pierādījusi, ka spēj piedāvāt jaudu, ar ko pazīstama ir JLR grupa. Pat Herberts Dīss (VW grupas izpilddirektors) neuzskata ūdeņradi par reālu alternatīvu autotransportā.