Jauns segments un vēl ar elektrisko piedziņu? Hyundai Ioniq 9

0

Tradicionāli šajā super-universāļu segmentā dominējuši jaudīgi dīzeļdzinēji, taču tagad tas transformējas elektriskajai ērai. Tas ir neizbēgams process.

Hyundai Ioniq 9 (ražotāja Foto)

Hyundai Ioniq 9 (ražotāja foto)

Pircēju interese par sešvietīgiem un septiņvietīgiem automobiļiem mudina ražotājus pievērst šim segmentam lielāku uzmanību. Ilgu laiku viņi to darījuši sporādiski, tomēr tagad šo nišu stabili papildina jauni modeļi.

Lielākas ģimenes novērtē šādu auto praktiskās priekšrocības gan ikdienā, gan tālākos braucienos, bet turpinoties elektriskās piedziņas attīstībai, var baudīt arī elektriskās opcijas.

Pamatīga ietilpība, fantastiska pasīvā un aktīvā drošība, plašs komforta aprīkojums un nepārspējama daudzpusība – kurš gan negribētu ko tādu vienā automobilī?! Tāpēc nav nekāds brīnums, ka to spējas augstu vērtē ne tikai daudzbērnu ģimenes, bet arī individuāli braucēji, kuri vienkārši vēlas pārvietoties komfortabli un bez bēdu pārvadāt daudz mantu.

Hyundai Ioniq 9 Ar Sešām Sēdvietām (ražotāja Foto)
Hyundai Ioniq 9 (ražotāja foto)

Tradicionāli šajā super-universāļu segmentā dominējuši jaudīgi dīzeļdzinēji, taču tagad tas transformējas elektriskajai ērai. Tas ir neizbēgams process, jo pāreja uz elektrisko piedziņu notiek visās auto klasēs. Jautājums ir par to, cik sekmīgi elektriskās versijas spēs aizstāt iekšdedzes motorus sešvietīgo un septiņvietīgo modeļu segmentā?

Variantu kļūst aizvien vairāk

Neraugoties uz to, ka elektriskie auto intensīvi tiek izstrādāti vairāk nekā desmit gadus, lielie modeļi attīstījušies salīdzinoši lēni. Piedāvājumu ilgu laiku veidoja dārgi luksusa klases pārstāvji, kā Mercedes-EQS SUV, Tesla Model X un jaunais Volvo EX90, vai arī nišas miniveni, piemēram, Volkswagen ID.Buzz un Citroën ë-Space Tourer.

Tagad tirgū ienākuši vidējās klases septiņvietīgie SUV, tādi kā Peugeot e-5008 un Kia EV9, kam abiem akumulatoru ietilpība ir gandrīz 100 kWh. Svaigākais jaunpienācējs, Hyundai Ioniq 9, tika prezentēts 2024. gada novembrī. Tas ir līdz šim ietilpīgākais korejiešu elektroauto un domāts kuplākām ģimenēm.

Jaunais Hyundai Ioniq 9 (ražotāja Foto)
Hyundai Ioniq 9 (ražotāja foto)

Zīmīgi, ka Ioniq 9 var aprīkot ar lielāko akumulatoru visā segmentā – 110,3 kWh (izmantojamā kapacitāte – 106 kWh). Pilnībā uzlādēts, šis auto nobrauc 620 kilometrus (WLTP). Plus tas arīdzan spēj pieņemt 250 kW jaudu, tāpēc ātrajā stacijā 10–80% uzlādei nepieciešamas vien 24 minūtes. Šādi parametri padara Ioniq 9 ideālu ne tikai ikdienas skrējieniem uz skolu un veikalu, bet arī tāliem ceļojumiem, kuros vienā piegājienā nepieciešams veikt garākus gabalus.

Latvijas vadošā auto vēstures servisa AutoDNA vadītājs Agris Dulevičs uzskata, ka jaunās paaudzes septiņvietīgie elektroauto ar lielu akumulatoru ir gatavi apmierināt visas potenciālo pircēju vajadzības. Tiesa, iegādes lēmumu var paklupināt augstā cena.

Ir ārkārtīgi apsveicami, ka Latvijā valsts atbalsta elektroauto iegādi, un lielākie ieguvēji no šīs subsīdijas ir tieši daudzbērnu ģimenes. Taču augstā sākumcena – pat ar 9000 eiro atlaidi – daudziem ir grūti pārvarama latiņa. Tāpēc prognozēju, ka pirmā viļņa pircēji būs turīgi entuziasti, kas vēlēsies savu ģimeni vizināt maksimāli modernā auto.

AutoDNA vadītājs Agris Dulevičs

Top aizvien neatvairāmāki

Eksperti uzsver, ka lielo elektromobiļu spējas ļauj pielīdzināt tos iekšdedzes analogiem un dažos aspektos pat paceļ tiem pāri. Piemēram, elektroauto uzbūve ļauj veidot efektīvāku un ērtāku salonu.

Primārā automobiļa lomu varētu deleģēt tam elektromobilim, kurš ziemā spēj veikt vismaz 400 km ar pilnu uzlādi. Tāds ģimenei kalpotu uzticami, ļautu atteikties no otra auto uzturēšanas, un līdz ar to būtu kompensēti sākotnējie tēriņi par jaunu elektroauto. Ja vien modeļa iezīmes atbilst īpašnieka vajadzībām un mājās vai darbā ir uzlādes ietaise, šāda automašīna būs absolūti loģiska izvēle.

AutoDNA vadītājs Agris Dulevičs

Vieglo pasažieru auto gadījumā liela nozīme ir braukšanas komfortam. Piemēram, Kia EV9 un Hyundai Ioniq 9 piedāvā sešu sēdvietu konfigurāciju, kurā otrās rindas sēdekļus var pagriezt pret trešo rindu un tādējādi izveidot burziņa laukumiņu. Tāpat tos var pilnībā atgāzt, un tiem ir masāžas un apsildes funkcija. Šiem piecmetrīgajiem elektroauto ir arī trīs neatkarīgas klimata zonas, un pasažieri var pielāgot to iestatījumus individuāli. Savukārt gareniski bīdāmā centrālā konsole slēpj vietu sīklietām un ērtas vadības ierīces.

Hyundai Ioniq 9 Interjers (ražotāja Foto)
Hyundai Ioniq 9 interjers (ražotāja foto)

Citu jauninājumu vidū ir Peugeot e-5008 360 grādu kameru sistēma, kas ievērojami atvieglo manevrēšanu ar izmēros prāvo auto.

Elektromobiļiem, jo īpaši tiem, kas paredzēti gariem braucieniem, ļoti svarīga ir efektivitāte. Īpaša loma te ir aerodinamikai – liela gaisa pretestība paaugstina enerģijas patēriņu un attiecīgi samazina sniedzamību. Nodrošināt zemu gaisa pretestību augstajiem SUV, kam ir liels frontālais laukums, nav nekāds vienkāršais uzdevums.

Ražotāji cīnās ar aerodinamiku, kā vien spēj. Piemēram, izstrādājot īpaši līdzenu virsbūvi un gludu apakšu, veidojot digitālus ārējos spoguļus, kā arī spēlējoties ar jumta formu. Piemēram, Ioniq 9 ar šādiem paņēmieniem iznācis izcili aerodinamisks – tā gaisa pretestības koeficients ir tikai 0,259.

Paredzams, ka uz Eiropas ceļiem Ioniq 9 nonāks 2025. gada otrajā pusē. Ņemot vērā tā priekšgājēju Ioniq 5 un Ioniq 6 panākumus, kas tika kronēti par Pasaules gada auto attiecīgi 2022. un 2023. gadā, Hyundai uz savu jauno SUV liek lielas cerības.

Daudzvietīgu elektroauto ēra ir tikai sākusies. Tehnoloģijām uzlabojoties un cenām kļūstot konkurētspējīgākām, šīm automašīnām drīzumā ir visas izredzes kļūt par primāro izvēli gan ģimenēm, gan arī citiem braucējiem.

Ja rakstā pamanīji kļūdu, padod mums par to ziņu, iezīmējot ačgārno tekstu un nospiežot Ctrl+Enter. Paldies!

0 0 balsojumi
Raksta novērtējums
Pieraksties
Paziņojums no
guest
0 Komentāri
jaunākais
vecākais visbalsotākais
Iekšējās atsauksmes
Skatīt visus komentārus
0
Dalieties ar savām domām/komentējiet!x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: