Jaunumi Eiropas elektrisko autobusu ieviešanā

0

Šis gads ir bijis ne tikai nozīmīgs gads elektrisko automašīnu izrāvienā, bet arī elektrisko autobusu adoptācijā. Vairākas Eiropas pilsētas tos ir iekļāvušas savos sabiedrisko transportu maršrutos.

Van Hool CX45E

Van Hool CX45E

Šis gads ir bijis ne tikai nozīmīgs gads elektrisko automašīnu izrāvienā, bet arī elektrisko autobusu adoptācijā. Vairākas Eiropas pilsētas tos ir iekļāvušas savos sabiedrisko transportu maršrutos.

Pa Barselonas, Osnabrukas, Varšavas, Luksemburgas un daudzu citu Eiropas pilsētu ielām jau maršrutē nulles emisiju sabiedriskie transportlīdzekļi. Šajā gadā bateriju elektrisko un ūdeņraža elektrisko autobusu skaits Eiropā pieauga jo īpaši.

Eiropā ražotie vidēji tālās satiksmes autobusi Amerikai

Pirmais Van Hool CX45E ir atstājis rūpnīcu Beļģijā un ir nosūtīts uz ASV. Autobuss tika demonstrēts Busworld 2019, un ir paredzēts Ziemeļamerikas tirgum. Kā akumulatoru moduļu piegādātājs Van Hols ir izvēlējies Proterra, ASV bāzētu akumulatoru tehnoloģiju ražotāju smagajiem transportlīdzekļiem.

2021. gada pirmajā pusē uz ASV tiks nosūtīti papildu 10 transportlīdzekļi. 2019. gada vasarā Proterra uzsāka projektu Proterra Powered – jaunu iniciatīvu, kuras laikā Kalifornijas ražotājs ir gatavs padarīt savu elektrisko transportlīdzekļu platformu pieejamu oriģināliekārtu ražotāju vajadzībām, tādējādi paverot ceļu jaunai partnerību sērijai par smago kravas automobiļu izstrādi. Partnerība ar Van Holu ir viena no tām. Kalifornijas uzņēmums ir aprīkojis Van Hool elektrisko autobusu ar 660 kWh akumulatoru moduļiem. Pēc ražotāja teiktā, 13,7 m garais Van Hool CX45E var veikt aptuveni 300 km attālumu.

Finlog izstrādā autobusu nomas programmu

Toyota apvieno spēkus ar CaetanoBus un Finlog, cenšoties attīstīt un ražot ūdeņraža šūnu autobusus Eiropā. Stratēģisko aliansi ir publiskojusi Toyota: zīmols paskaidro, ka «Toyota Motor Europe (TME) un Salvadora Caetano kopuzņēmums Toyota Caetano Portugal (TCAP) nostiprināja stratēģisko aliansi ar CaetanoBus un Finlog. Alianse mudinās turpināt paplašināt Toyota nulles emisijas mobilitātes risinājumus ceļā uz ūdeņraža transportu».

Mēs esam priecīgi par šo iespēju paplašināt vēsturisko partnerību, kas mums ir ar Toyota, līdz autobusu biznesam. Mēs kopā ar CaetanoBus uzskatām, ka varam veicināt ūdeņraža transporta attīstību, apmainoties ar savām zināšanām un cilvēkresursiem, kā arī ieviešot visiem labi pazīstamo Toyota ražošanas sistēmu (TPS).

Hosē Ramoss, Toyota Caetano Portugal izpilddirektors

Šīs jaunās alianses stiprina mūsu attiecības ar Caetano grupu un ļauj mums turpināt mācīties no Caetano uzņēmējdarbības un veiklības. Toyota ir apņēmusies nodrošināt ilgtspējīgu mobilitāti, un Toyota ūdeņraža degvielas šūnu autobusu ieviešana vēl vairāk paplašinās mūsu bezizmešu klāstu Eiropā.

Toyota Motor Europe prezidents un izpilddirektors Johans van Zils
CaetanoBus, Finlog un Toyota autobuss
CaetanoBus, Finlog un Toyota autobuss

Barselona turpmāk pirks tikai elektriskos, ūdeņraža vai gāzes hibrīda autobusus

Barselonas sabiedriskā transporta operators TMB plāno, ka turpmāk tiks pirkti tikai tīri autobusi, kas nozīmē akumulatoru elektriskos, ūdeņraža un gāzes hibrīda transportlīdzekļus. Laika posmā no 2021. līdz 2024. gadam sabiedriskā transporta uzņēmums TMB iegādāsies 210 elektriskos autobusus ar akumulatoriem, 46 ūdeņraža autobusus un 154 gāzes un hibrīda autobusus. Tas nozīmē, ka nākamajos četros gados visi jaunie transportlīdzekļi (kopā 410) piederēs “tīru transportlīdzekļu” kategorijai un 62% būs nulles emisiju, pārsniedzot Eiropas pamatnostādnes, kurās noteiktas attiecīgi 45% un 22,5% kvotas.

Barselonas elektriskais autobuss
Barselonas elektriskais autobuss. Avots: sustainable-bus.com

Līdz 2030. gadam vairāk nekā puse autoparka tiks darbināta ar elektrību. Jau šodien Barselonas autobusi ir zemas ietekmes ziņā Eiropas priekšgalā: 63,3% no 1157 vienībām ir ar saspiestas dabasgāzes, hibrīda vai elektrisko piedziņu.

35 elektriskie autobusi Osnabrukā, Vācijā

Osnabrikā (Vācija) pilsētas sabiedriskā transporta klāsts pieaugs par 35 VDL e-autobusiem un viena gada laikā to skaits pieaugs līdz 62 vienībām. Trīs MetroBus līnijas kopš 21. decembra ir pilnībā elektriskas.

Osnabrikas elektriskie pantogrāfa autobusi
Osnabrikas elektriskie pantogrāfa autobusi. Avots: sustanaible-bus.com

35 elektriski pantogrāfa autobusi darba dienās nobrauc vairāk nekā 7000 kilometrus klusi un bez emisijām. Tie ir piegādāti pēc pirmā 13 vienību pasūtījuma 2020. gada aprīlī un pēc otrā līguma par 49 e-autobusiem, kas tiks pabeigts 2021. gadā.

Solaris ir piegādājuši savu 20 000. autobusu, no kuriem pēdējie bijuši elektriskie

Varšavai tikko piegādāts 20 000. autobuss, ko jebkad ražojis Solaris Bus & Coach. Pēdējās 130 vienības bija elektriskie autobusi, kas piegādātas Polijas galvaspilsētai pēc 2019. gada vasarā noslēgtā pasūtījuma (pirmais autobuss tika piegādāts 2020.g. marta beigās).

Varšavas elektriskie autobusi
Varšavas elektriskie autobusi. Avots: sustainable-bus.com

Uzņēmums katru gadu ražo vairāk nekā 1 500 autobusus, gandrīz puse no tiem ir elektropiedziņas. 2020. gada pirmajos trīs ceturkšņos Solaris bija lielākais akumulatoru autobusu ražotājs Eiropā (23% tirgus daļas). Saskaņā ar Varšavas sabiedriskā transporta operatora plāniem līdz 2027. gadam pusei no visiem 1500 Varšavā bāzētajiem autobusiem jābūt ar zemu vai nulles emisiju piedziņu.

Boloņā sāk kursēt Eiropā pirmais elektriskais Iveco 9,5 metru midiautobuss

Pirmo no trijām elektriskā 9,5 metru transportlīdzekļa vienībām Iveco E-Way Itālijas sabiedriskā transporta uzņēmumam TPER piegādāja Iveco Bus īpašais izplatītājs Maresca & Fiorentino no Boloņas. Pārējie divi ir sagaidāmi 2021. gada pirmajos mēnešos.

Tos paredzēts izmantot sabiedriskajam transportam noteiktos maršrutos, kas ved caur vēsturisko centru. Šis autobuss ir svaigākais, kas ražots Iveco Bus elektromobilitātes diapazonā. 9,5 metrus garo Iveco E-Way, ko uzbūvēja Heuliez Bus, raksturo ārkārtīgi kompaktais izmērs, 9,5 metrus garš un tikai 2,33 metrus plats, tāpēc tas ir ideāli piemērots ierobežojošajiem maršrutiem un šaurajām vēsturisko centru ielām. Iekšējā telpā ir vieta 69 pasažieriem, ieskaitot 16 sēdvietas un vienu vietu pasažierim ar kustību traucējumiem.

10 jauni Volvo elektriskie autobusi Luksemburgas pilsētā

Pēc 2019. gadā izsludinātā konkursa, Luksemburgas pilsēta ir atzinīgi novērtējusi Volvo 7900 Electric autobusu sēriju. Līgums tika piešķirts Volvo Bus 2020. gada janvārī un autobusi tika piegādāti 2020. gada novembrī.

Luksemburgas elektriskie autobusi
Luksemburgas elektriskie autobusi

Mazās Eiropas valsts Luksemburgas galvaspilsētā jau ir aptuveni 70 ar elektrību darbināmi autobusi, kas kursē zem autobusu operatora AVL karoga. Jaunie pilnībā elektriskie autobusi uzsāka darbu 2020. gada 15. decembrī. Pilsēta ir izvirzījusi ambiciozus mērķus samazināt CO₂ emisijas, laika posmā no 2025. līdz 2030. gadam visu fosilā dzinēja autobusu nomainot ar elektriskiem. Jaunie 12 metrus garie Volvo autobusi var pārvadāt līdz 86 pasažieriem un ir aprīkoti ar 264 kWh akumulatoru. Autobusus var ātri uzlādēt maršrutā ar pantogrāfu, vai depo ar CCS Combo2 savienotājiem.

Portālā “Sustainable Bus” sniegto informāciju apkopoja un rediģēja Raitis Mazjānis

Ja rakstā pamanīji kļūdu, padod mums par to ziņu, iezīmējot ačgārno tekstu un nospiežot Ctrl+Enter. Paldies!

5 1 balsojums
Raksta novērtējums
Pieraksties
Paziņojums no
guest
0 Komentāri
Iekšējās atsauksmes
Skatīt visus komentārus
0
Dalieties ar savām domām/komentējiet!x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: