Kā mans velosipēds ieguva “hibrīda pilnpiedziņu” jeb pieredze ar Swytch komplektu
Padarīt savu esošo velosipēdu elektrisku ir aizvien vienkāršāk. Es nesen nolēmu to izmēģināt, lai padarītu ikdienas braucienus ērtākus un patīkamākus.

Elektriskais ritenis ar Swytch komplektu
Padarīt savu esošo velosipēdu elektrisku ir aizvien vienkāršāk. Es nesen nolēmu to izmēģināt, lai padarītu ikdienas braucienus ērtākus un patīkamākus.
Jau kādu laiku biju apsvēris domu par elektrisko velosipēdu, īpaši brīžos, kad nākas vizināt bērnus velosipēda piekabē. Taisnos posmos viss ir kārtībā, taču, tiklīdz priekšā parādās kāds kalniņš, kājas sāk dot ziņu un braukšana kļūst par sava veida izaicinājumu. Negribēju ieguldīt lielas summas jauna e-velosipēda iegādē, tāpēc sāku pētīt esošā velosipēda pārbūves iespējas. Izvēle krita uz Swytch komplektu, par kuru biju redzējis labas atsauksmes, man patika kā izskatās un, pats galvenais, gaidīju un sagaidīju kādu no viņu regulārajām, iespaidīgajām atlaidēm.
Swytch GO komplekts, ko pasūtīju septembrī un saņēmu novembrī (uzliku gan tikai aprīlī un izbraucu maijā), sastāv no pāris komponentēm: priekšējais ritenis ar iebūvētu motoru, baterijas bloka ar vadības “smadzenēm” un pedāļu sensora. Es vēl kā papildus opciju paņēmu mazo ekrānu, kas rāda braukšanas ātrumu, režīmu, nobraukto distanci un baterijas līmeni. Izvēlējos GO komplektu nevis MAX, jo tas ir pieliekams pie rāmja nevis stūres. Mans apsvērums bija svara sadalījums, lai nebūtu tā, ka priekša ir izteikti smagāka.
Pārveidošanas process izrādījās pārsteidzoši vienkāršs. Ražotājs apgalvo, ka uzstādīšana aizņem apmēram stundu, taču reālāk ir rēķināties ar 2-4 stundām, īpaši, ja tas tiek darīts pirmo reizi un ar bērniem fonā. Viss tiek savienots ar pāris vadiem un nostiprināts ar savilcējiem (kas gan nav smukākais risinājums, bet funkcionē), un nav nepieciešama pilnīgi nekāda programmēšana. Vienkārši uzliec un brauc!
Protams, ir jāņem vērā, ka papildu komponentes pievieno svaru. Mans komplekts, ieskaitot bateriju un motoru, velosipēdam pievienoja aptuveni 3,6 kilogramus. Baterijas bloks sver 2,5 kg un to ir viegli noņemt, lai uzlādētu mājās. Svaru jūt vienīgi tajā brīdī, kad ritenis ir jāpaceļ. Braukšanai tas nekādi neliek par sevi manīt.

Saskaņā ar Eiropas regulām, lai velosipēds skaitītos kā elektriskais velosipēds (nevis mopēds), tam jābūt ar pedāļu asistentu, kas pārtrauc darboties pie 25 km/h, un jauda nedrīkst pārsniegt 1000W (iepriekš biju rakstījis, ka 250W. Paldies anonīmais komentētāj, ka pamanīji kļūdu!). Swytch komplektam ir pieci asistentu režīmi, kas maināmi ar pogām uz ekrāna. Sākumā pirmais režīms šķita pietiekams, taču, izmēģinot dažādus apstākļus, sapratu, ka stāvākos kāpumos noderēs trešais vai pat ceturtais režīms, īpaši ar piekabi. Maksimālais, piektais režīms, patiešām dod jūtamu paātrinājumu līdz 25 km/h. Pirmās sajūtas ir ļoti patīkamas – braukšana ir vieglāka, var uzturēt augstāku vidējo ātrumu un galvenais – nesasvīst ceļā uz galamērķi, kas ir liela priekšrocība siltā laikā.
Baterijas darbības rādiuss ir atkarīgs no izvēlētā asistentu režīma un citiem faktoriem (reljefs, braucēja svars, vējš utt.). Ražotājs norāda reālistisku diapazonu līdz 60 kilometriem manis izvēlētajā GO+. Mana pirmā pieredze liecina, ka 40 kilometri ir pilnīgi reāli sasniedzami, bet papildināšu rakstu, kad pirmo reizi izbraukšu “tukšu”. Ikdienas distance, kuras laikā agrāk nedaudz iesvīdu, tagad tiek veikta krietni vieglāk un ātrāk, ar mazāku piepūli. Jā, kaloriju patēriņš ir mazāks, taču kustība un svaigais gaiss joprojām ir klātesošs.

Dažkārt dzirdēts viedoklis, ka elektriskie velosipēdi ir “mīkstajiem”. Es tam nepiekrītu. Elektriskais velosipēds dod iespēju braukt vairāk un biežāk. Tas ir lielisks risinājums, lai pārvietotos pilsētā, dotos garākos izbraucienos vai vienkārši izbaudītu braukšanu, neuztraucoties par pārmērīgu piepūli vai svīšanu. Pētījumi pat liecina, ka e-velosipēdu īpašnieki brauc vairāk nekā tie, kuriem tādu nav. Endorfīnus un prieku no braukšanas gūsti tik un tā!
Protams, var iet vieglāko ceļu un skatīties, kas darās veikalu plauktos Latvijā. Piemēram, Decthlon lētākais līdzīga paskata elektriskais ritenis maksā no 1200 EUR, bet 220.lv lētākie (pēc bildes jau saprotu, ka tādu negribu) grozās ap 1000 EUR. Manuprāt, Swytch komplekts piedāvā ļoti labu cenas un ieguvuma balansu, īpaši, ja to iegādājas atlaižu laikā. Salīdzinot ar lētākiem alternatīviem risinājumiem no, piemēram, AliExpress, Swytch šķiet kvalitatīvāks un ērtāk uzstādāms (viss nepieciešamais ir komplektā, ieskaitot bateriju).


Mans velosipēds tagad ir ieguvis jaunu elpu un kļuvis par vēl universālāku pārvietošanās līdzekli. Vai es to iesaku? Noteikti jā, ja meklējat veidu, kā padarīt savu esošo velosipēdu elektrisku, neieguldot jauna e-velosipēda cenā.
P.S. Tā kā, man minot pedāļus, piedziņa ir aizmugurējam ritenim un elektriskais motors ir priekšējam ritenim, tad varu teikt, ka manam divritenim ir pilnpiedziņa!
P.S.S. Šobrīd viņiem ir kārtējā akcija, kas beidzas 6. maijā
Ja rakstā pamanīji kļūdu, padod mums par to ziņu, iezīmējot ačgārno tekstu un nospiežot Ctrl+Enter. Paldies!
Ar cik metieniem var trāpīt tosolā⁉️ ja pa tēmu – tos vadus nevar caur rāmi izvilkt, vai nokrāsot dzeltenus vismaz
32) velosipēds — transportlīdzeklis, kas tiek darbināts ar cilvēka muskuļu spēku, izmantojot pedāļus vai rokturus. Velosipēds var būt aprīkots ar elektromotoru, kura galvenā funkcija ir palīdzēt mīt pedāļus vai griezt rokturus, kura jauda nepārsniedz 1 kilovatu un kurš atslēdzas, kad transportlīdzeklis sasniedz ātrumu 25 kilometri stundā vai kad velosipēda vadītājs pārstāj mīt pedāļus vai griezt rokturus;
Lasam CSL un nemānam tautu ar 250w kas labu laiku jau aizstāti ar 1kw.
Paldies par labojumu! Biju palaidis garām izmaiņas 🙂