Kā un vai elektromobilis ietekmē klienta izvēli, kur pusdienot?
Rīgā un tās apkārtnē aizvien vairāk sāk parādīties elektromobiļi. Līdz ar jaunā Nissan Leaf un Hyundai Ioniq modeļa parādīšanos elektromobilis (turpmāk – EV) kļūst pieejamāks arī vidusmēra cilvēkam. Tāpēc parādās nepieciešamība pēc jauniem uzlādes punktiem, gan pie birojiem, gan iepirkšanās centriem, gan arī pie ēdināšanas iestādēm.
Kāpēc tieši vietās, kur mēs uzņemam kalorijas vajadzētu EV uzlādes stacijas? Atbilde šeit ir gauži vienkārša – vairums no mums katru dienu pusdieno un bieži izvēlas uz maltītes ieturēšanas vietu doties ar savu transportlīdzekli. Pusdienas aizņem vidēji 30 minūtes, dažreiz vairāk, un šo atelpas brīdi būtu praktiski izmantot arī EV uzlādei.
Lai pārbaudītu savus pieņēmumus par uzlādes punktu ietekmes potenciālu, tika veikta aptauja starp elektromobiļu lietotājiem par to ietekmi uz pusdienu vietas izvēli.
Par aptaujas rezultātiem Jūs variet spriest paši, bet viens ir skaidrs – uzlādes esamība būtiski var ietekmēt konkrēta ēdināšanas uzņēmuma klientu skaita pieaugumu, kā arī laiku kuru tie pavadīs ēdot.
Lai aptaujas respondentiem vieglāk veidotos asociācijas ar uzdotajiem jautājumiem, par hipotētisku ēšanas vietu izvēlējāmies Lido atpūtas centru, kuru visi pazīst ar nosaukumu “Lido Krasta”. Tam par iemeslu ir 3 argumenti:
- Lai uz to nokļūtu ir jābrauc ar savu transportu.
- Tam ir liela stāvvieta.
- Stāvvietas arhitektūra jau šobrīd pieļauj izvietot uzlādes punktus.
Kopējais respondetu skaits veido aptuveni 15% no Rīgas rajonā reģistrēto eleketromobiļu lietotāju skaita.
Jautājums Nr. 1. “Vai izmatojot elektrotrasnportu Tu mēdz doties pusdienās?” – uz šo jautājumu apstiprinoši atbild 75% respondentu un savukārt 20,8% respondentu dažreiz mēdz doties pusdienās, izmantojot elektromobili. Un tikai 4,2% respondentu dodas pusdienās izmantojot citus ceļus, piemēram, nobrauc lejā ar liftu no biroja 10. stāva.
Jautājums Nr. 2. “Vai Tu vēlētos veikt elektromobiļa uzlādi kamēr pusdieno?” – uz šo jautājumu apstiprinoši atbild arī 75% respondentu un 20,8% respondentu to uzskatītu par patīkamu ekstru. Tas nozīmē, ka faktiski 95,8% elektromobiļu lietotāju vēlētos maltītes laikā “tikt uzlādēti”. Sen zināma patiesība saka, ka labam uzņēmējam jāspēj piepildīt klienta vēlmes – tās ir nepieciešams realizēt, sevišķi tad ja tās tiešā veidā ir redzamas. Un šeit tad arī parādās jau pirmās nākotnes tirgus iespējas piedāvājot elektromobiļu lietotājiem papildus servisus, lojalitātes programmas, u.tml.
Jautājums Nr. 3. “Vai iespēja uzlādēt elektromobili var ietekmēt Tavu lēmumu par vietu kur pusdienot?” – uz šo jautājumu apstiprinoši atbild 79,2% respondentu piekrītot apgalvojumam: “Jā, pie vienlīdzīgiem nosacījumiem (ēdināšanas cena, kvalitāte, attālums) es izvēlētos vietu kur var uzlādēt elektromobili”. Un 16,7% respondentu atbild uz šo jautājumu “Iespējams”. Ar šo jautājumu un respondentu atbildēm mēs skaidri redzam, ka eleketromobiļu uzlādes punkta esamība būtiski ietekmē eleketromobiļa lietotāja lēmumu pieņemšanas procesu. Visticamāk, ka arī nopietni elektromobiļu interesenti, kuri nākotnē plāno iegādāties eleketromobili, arī netieši tiek ietekmēti uzzinot informāciju par uzlādes punktiem. Šeit mēs redzam arī to, ka elektromobiļa uzlādes iekārta ir arī lielisks mārketinga un sabiedrisko attiecību rīks.
Jautājums nr.4. “Vai Tu apmeklētu Lido Krasta ja tajā būtu vairākas elektromobiļu uzlādes iekārtas” – šis laikam ir visprovokatīvākais jautājums, kura mērķis ir izprast EV uzlādes iespējas hipotētiskam komersantam.
70,8% respondentu atbild apstiprinoši, pietam norādot atbilžu variantu: “Jā, iespējams biežāk nekā to daru šobrīd”. Atbilde uz šo jautājumu labi apstiprina sakarību starp uzlādes punkta esamību un potenciālo tā ietekmi uz uzlādes punkta turētāja biznesa izaugsmi.
Raksta oriģināls: elektrotransports.lv