KIA elektriskās nākotnes plāni

0

Kia plāno nostabilizēt līdera pozīcijas globālajā elektromobiļu tirgū, reaģējot uz strauji augošo patērētāju pieprasījumu pēc šī produkta. Zīmols uzsāks daudzveidīga elektromobiļu klāsta ražošanu un partnerību ar uzlādes kompānijām visa pasaulē, lai sasniegtu to.

Kia elektroauto stratēģija

Kia elektroauto stratēģija

Kia plāno nostabilizēt līdera pozīcijas globālajā elektromobiļu tirgū, reaģējot uz strauji augošo patērētāju pieprasījumu pēc šī produkta. Zīmols uzsāks daudzveidīga elektromobiļu klāsta ražošanu un partnerību ar uzlādes kompānijām visa pasaulē, lai sasniegtu to.

Saskaņā ar Kia “Plāna S”  stratēģiju, kas tika izziņota 2020.gada sākumā, zīmols plāno paplašināt savu elektromobiļu klāstu līdz pat 11 modeļiem jau līdz 2025.gadam. Tajā pašā laika periodā ieņēmumiem  no elektromobiļu pārdošanas Korejā, Ziemeļamerikā un Eiropā, būtu jāsasniedz 20% no kopējā apjoma. Līdz 2027.gadam tiktu izlaisti vēl septiņi elektroauto modeļi.

Audi Q6 e-tron

Kia ir pārdevis vairāk nekā 100 000 elektroauto, kopš  2011.gadā uzsākām Kia Ray EV masveida ražošanu. No tā laika mēs globālajā tirgū  esam prezentējuši daudzus jaunus elektroauto un vēstījuši par plāniem  paātrināt šo procesu turpmākajos gados. Pārfokusējot mūsu biznesu uz elektrifikāciju, līdz 2029.gadam mēs tiecamies palielināt ienākumus no elektroauto līdz pat 25% no kopējā globālā pārdošanas apjoma.

Kia prezidents un izpilddirektors Ho Sung Song

Pirmais no šiem auto ar koda nosaukumu “CV” būs domāts plašam globālajam tirgum un tiks laists klajā 2021.gadā. Jaunajam modelim būs tā pati konkurētspējīgā kvalitāte un uzmanību piesaistošais dizains kā citiem Kia automobiļiem, kā arī izcils braukšanas sniegums un uzlādes īpašības.

Kia “Plāna S” stratēģija – pāreja uz elektrifikāciju

Šī gada janvārī Kia atklāja savu tuvākās un tālākās nākotnes stratēģiju – “Plānu S”, ieskicējot zīmola attīstību, kas paredz koncentrēties uz globālo pozīciju nostiprināšanu elektromobiļu segmentā, kā arī ražošanas, pārdošanas un servisa inovācijām.

Lai realizētu “Plānu S”, Kia Motors sagaida plašas izmaiņas. Jaunais CV modelis, ko plānots laist klajā 2021.gadā iemiesos zīmola attieksmi pret inovācijām un izmaiņām, prezentējot jaunu dizaina virzienu, kas parādīs Kia transformāciju uz jauno elektroauto stratēģiju. Kia jaunā dizaina filozofija ietver progresu, dažādību un dažādu kontrastējošu elementu apvienojumu.

Kia ieviesīs tādas inovācijas plānošanas, attīstības un ražošanas fāzēs, kas atspoguļos un ņems vērā dažādās patērētāju vēlmes. Kia plāno reaģēt uz tirgus prasībām, piedāvājot produktu diversifiķāciju – modeļu klāstu, kas piemērots pilsētām; gariem pārbraucieniem; ātrai braukšanai. Vēl vairāk – adaptējot jauno E-GMP (Electric – Global Modular Platform), Kia varēs nodrošināt labāko salona ietilpību attiecīgajās auto klasēs.

Audi Q6 e-tron

Tāpat Kia Motors meklē veidus, kā uzlabot elektromobiļu pārdošanas praksi. Zīmols pēta iespējas radīt abonēšanas servisu, lai piedāvātu patērētājiem dažādākas pirkšanas opcijas; akumulatoru līzingu un nomas programmas,  kā arī piemēram, “second life” akumulatoru biznesu.

Papildu Kia Motors plāno paplašināt globālo elektromobiļu servisa infrastruktūru. Korejā līdz 2030.gadam plānots izveidot līdz pat 1200 pašapkalpošanās vietu, kamēr citur pasaulē līdz šī gada beigām tiks izveidotas 600, bet līdz 2023.gadam – vairāk nekā 2000 vietas. Kia plāno realizēt arī savu remontdarbu profesionāļu apmācības programmu.

Kā priekšnoteikumu elektroauto popularizēšanai Kia saskata uzlādes staciju infrastruktūras attīstību, tāpēc uzņēmums turpinās darbību visa pasaulē, lai uzlabotu uzlādes pieejamību. Eiropā, sadarbojoties ar dīlercentriem,  Kia veidos vairāk nekā 2400 jaunas uzlādes vietas. Tālākā nākotnē Kia plāno palielināt uzlādes vietu skaitu paralēli elektroauto tirgus paplašināšanai.

Bez tam Kia sadarbojas ar stratēģiskajām aliansēm, piemēram, pagājušā gada septembrī investējot IONITY (Eiropas uzņēmums, kas specializējas ātras uzlādes nodrošināšanā). Tāpat Kia meklē sadarbības partnerus ASV un Ķīnā, lai nodrošinātu katrai vietai atbilstošu infrastruktūru, kā arī kooperētos jaunu uzlādes tehnoloģiju izveidē.

Centienus nostabilizēt vadošās pozīcijas globālajā elektroauto tirgū Kia papildina ar aktīvu sadarbību ar dažādu valstu valdībām un arī komercpartneriem. Šopavasar izveidots start-up uzņēmums Purple M (tas specializējas personalizētu e-pakalpojumu sniegšanā), plānots paplašināt sadarbību ar dažādām valdības organizācijām, lai, piemēram, apspriestu sabiedriskā transporta pāreju uz elektronodrošinājumu un attīstītu uzlādes infrastruktūru.

Uzlādēts viedoklis

Manuprāt, svarīgākais šajā preses relīzē bija vārdu savienojums “second life” akumulatoru biznesu. Zem tā var ļoti daudz ko paslēpt. Tomēr jāņem vērā, ka būtībā visi elektroauto ražotāji cer uz lietotajām baterijām, lai uzsāktu tādu vai citādu šo biznesu. Līdz šim lietotās baterijas nenāk atpakaļ un nākas strādāt ar jaunām.

Varbūt tomēr jāskatās uz to Kia CV. Saka, ka tas būs lētāks par e-Niro un e-Soul. Ja būs lētāks par Enyaq un piedāvās labus parametrus, tad varam sagaidīt, ka Kia atkal cīnīsies ar pieprasījuma apmierināšanu. Un, ja vēsture mums ko rāda, tad Latvijā mums to vēl ilgi neredzēt. Piemēram, e-Niro tikai tagad ir pieejams, bet e-Soul mums neredzēt. Par to pēdējo man jo īpaši žēl.

Lai vai kā, 20% līdz 2025. gadam liekas kā sasniedzams mērķis. Diez ko māsas uzņēmums Hyundai tuvākajā laikā piedāvās… Vai sen aizmirsto Saga, kas būtu pielīdzināms i20 Active?

Ja rakstā pamanīji kļūdu, padod mums par to ziņu, iezīmējot ačgārno tekstu un nospiežot Ctrl+Enter. Paldies!

0 0 balsojumi
Raksta novērtējums
Pieraksties
Paziņojums no
guest
0 Komentāri
jaunākais
vecākais visbalsotākais
Iekšējās atsauksmes
Skatīt visus komentārus
0
Dalieties ar savām domām/komentējiet!x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: