Mazda elektroauto ir ieplānots 2020. gadā, lādējams hibrīds 2021. gadā
Pēc vairāku SkyActive-X dzinēju darbinātu automašīnu izziņošana, Mazda paziņoja, ka pievienosies elektromobilitātei ar savu elektroauto 2020. gada un lādējamo hibrīdu 2021. gadā.
Pēc vairāku SkyActive-X dzinēju darbinātu automašīnu izziņošanas, Mazda paziņoja, ka pievienosies elektromobilitātei ar savu elektroauto 2020. gadā un lādējamo hibrīdu 2021. gadā.
Jāpiezīmē, ka Mazda to nedara aiz laba prāta, bet gan tāpēc, lai iekļautos Eiropas Savienības izmešu standartos, kas nosaka, ka autoparka vidējiem izmešiem jābūt 95 g CO2/km. Kā arī regulācija nosaka, ka līdz 2030. gadam izmešiem jābūt vēl par trešdaļu mazākiem. Runājot latviski, lielākajai daļai no piedāvājuma jābūt lādējamiem hibrīdi ar lielu elektrisko autonomiju vai pilnīgi elektriskiem transportlīdzekļiem.
Šobrīd Mazda automašīnu parka CO2 vidējās emisijas Eiropā ir 135.2 g/km. Nesasniedzot emisiju standartu, autoražotājam nāksies maksāt ievērojamus sodus – 626 € par katru individuālo mašīnu 2020. gada beigās un vēl papildus 190 € 2021. gadā.
Vēl 2017. gadā Mazda bija skeptiska par iekšdedzes dzinēja bojāeju un nievājoši izteicās par mašīnām, kas taisītas tikai, lai pakļautos emisiju standartiem.
Ņemot vērā, ka 2020. gads jau tūlīt būs klāt, Mazdai tas būs sarežģīts gads. Jau tagad ir skaidrs, ka nāksies maksāt lielu soda naudu vai maksāt konkurentam, kas iekļaujas emisiju standartos.
Mazda solīja uzsākt elektrisko automašīnu pārdošanu 2019. gadā. Vēlāk tika izziņota sadarbība ar Toyota, lai izstrādātu elektriskās automašīnas. Tomēr 2020. gada elektriskā Mazda būs uzņēmuma iekšienē tapis projekts, nevis sadarbības auglis.
Pagaidām Mazda klusē par modeli, kas pirmais tiks pie elektrodzinējiem. Nav arī zināms, kuros tieši tirgos Mazda plāno pārdot elektroauto.
Avots yahoo.com un kursors.lv